1 op 10 rijden met diesel

SonOfOdin

1 op 10 rijden met diesel

Bericht door SonOfOdin »

Gisteren teruggeblazen vanuit Kroatië (één ZS gespot).

In Duitsland liep de teller wel erg brandstofmeter wel erg hard terug... maar ja, ik was dan ook aardig aan't blazen dacht ik. Bij het tanken in dl wel even schrikken toen ik er 48 liter in moest gooien op 460 kilometer...
... Hoorde wel een vaag geluid bij het gas geven, maar ben maar doorgeknald (de 70.000 km grens over ondertussen).

Vanochtend, als technobeet, ff de vrienden van de anwb langs laten komen... bleek de slang van de turbo er half af te liggen. Schijnt te gebeuren, maar het maakt er wel dure ritjes van :)
Dennis

Bericht door Dennis »

:shock: zo, dat tikt aan :shock:

Wat is je verbruik normaal?
SonOfOdin

Bericht door SonOfOdin »

Normaal 1 op 14,5. Jij?
Dennis

Bericht door Dennis »

meestal ook rond die koers.
Ben 1x over de 1 op 15 gegaan (toevalstreffer?), en blijf ook weleens op krap aan 1 op 14 steken.

Ik vraag me wel af waarom die VW diesels over het algemeen toch wel wat zuiniger zijn...
Ewout

Bericht door Ewout »

Denk dat het meer aan rijstijl ligt, m'n oom heeft een 400 gehad en die reed er tegen de 1 op 20 mee (wel snelweg dan)
SonOfOdin

Bericht door SonOfOdin »

Denk dat het er ook in zit dat ze minder wegen (?), meestal een minder zware motor hebben... en misschien dat het stiekem praatjesmakers zijn die eigenlijk altijd 90 in de luwte van een vrachtwagen ( vw :D ) rijden...
Dennis

Bericht door Dennis »

hmm...zo licht zijn die golfjes tdi toch ook niet dacht ik...

Ik geloof dat Striker een Ibiza diesel had gehad, en toch wel redelijk doorreed en dan nog de 1 op 17 ofzo haalde?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Over Idiote diesel verbruikscijfers:

ben vorige week heen en weer naar delft geweest ~250km snelweg
wist net 1 op 10 te scoren met een X5 3.0d(vlak 120 km/h gereden). Bij normaal gebruik haal je ongeveer 1 op 8.

Wat een ontzettend zuipbak!

de zelfde motor in een 5-serie loopt met gemak 1 op 16~18 op de snelweg.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dennis

Bericht door Dennis »

118GTR schreef: de zelfde motor in een 5-serie loopt met gemak 1 op 16~18 op de snelweg.
Een ex-collega had een bmw 7-nogiets diesel, en die haalde maar net de 1 op 7...lijkt me ook niet echt normaal :?:
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik rijd nog wel eens in een Audi A4 1.9TDI 130pk. (2001)

Maar haal bij langere stukken (snelweg) echt wel iets van 1 op 20.
(Utrecht-Oldenzaal ca. 4,8L per 100km)

En langere stukken 80km weg soms wel iets van 4,3L per 100km, dat is al meer dan 1 op 23.

En dan heb ik het gewoon over de max. snelheid rijden, beetje hier en daar inhalen en de rest van de tijd op de cruise control.

Dus gewicht speelt niet echt zo'n grote rol dat je er 1 op 10 van gaat rijden.
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

Rover 45 100pk IDT.

1:15 met de tuningbox
1:16,5 zonder de box
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Dennis schreef:Ik geloof dat Striker een Ibiza diesel had gehad, en toch wel redelijk doorreed en dan nog de 1 op 17 ofzo haalde?
Klopt, ik trapte met de Ibiza TDi het gas minstens zo ver in als ik nu met de Vi doe, maar ik haalde toch altijd wel rond de 1:17 (voornamelijk snelwegkilometers). Bij 220 km/h op de teller gaf de boordcomputer nog steeds een verbruik van 1:10 aan :mrgreen:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dennis

Bericht door Dennis »

Kirpeknots schreef:Rover 45 100pk IDT.

1:15 met de tuningbox
1:16,5 zonder de box
hmm...
Op het moment rijd ik ongeveer 50/50 snelweg en binnendoorcross-weggetjes, en ik zit altijd rond de 1: 14 / 1: 14,5.....behalve de afgelopen weken (vakantietijd), dan kan ik ineens wel 1:16 halen... :?
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Hoe komt het dat ik dan nog nooit met een diesel zuinig heb gereden? Misschien omdat een diesel niet echt zuiniger is maar lijkt omdat de brandstof goedkoper is dan benzine? Gas rijd toch ook niet zuinig.... :roll:

Daarbij, ik heb het geprobeerd maar diesel is echt niet zuiniger, is mijn ervaring. :|

En voor smart-asses: Nee, er ligt geen baksteen op m'n gaspedaal!! Ik heb er ook geen aan-uit knop opzitten en m'n rechtervoet is niet mega zwaar.... :lol:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

SillyTC schreef:Hoe komt het dat ik dan nog nooit met een diesel zuinig heb gereden? Misschien omdat een diesel niet echt zuiniger is maar lijkt omdat de brandstof goedkoper is dan benzine? Gas rijd toch ook niet zuinig.... :roll:
Gas is niet zuiniger, wel goedkoper. Diesel is goedkoper en zuiniger, wat wil je nog meer :lol:.

Als de diesel die je hebt gereden niet zuiniger was dan benzine, was er of iets mis met die diesel-motor, of je vergelijkt een Passat diesel met een Nissan Micra (of Lupo :mrgreen: ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Nope, de vergelijking ligt tussen een:

LT sdi - Sprinter cdi
Caddy 1.9sdi - Inca 1.9sdi
Caddy 1.9sdi - Berlingo 1.9hdi

Dus genoeg te vergelijken dacht ik zo. (moest zelf de km en benz. bijhouden)
:roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Plaats reactie