Pagina 1 van 1

H&R springs verlagingset

Geplaatst: ma nov 16, 2015 1:55 pm
door jelle
hi beste mg zt fans

ik heb me mg zt 190 verlaagt met H&R veren staat heel mooi, maar ben toch niet echt heel tevreden, achter is t goed maar voor is t net of ie wat meer danst, als of de schokbrekers niet helemaal optimaal werken op zo lage stand.

tevens is ie kneiterhard over korte bobels bijv asfalt waar een hobbel in zit door boomwortels, echt van die kleine korte dat dreunt zo door je moet echt met 40km en niet sneller gaan

wie heeft zijn mg ook verlaagt en met wel merk en wat zij de ervaringen

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: ma nov 16, 2015 5:13 pm
door bam
http://www.ebay.co.uk/itm/MG-ZT-LOWERED ... 2030324308" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze onder mijn Rover met sportonderstel gemonteerd. beetje stug maar rijdt we lekker op de snelweg.

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: di nov 17, 2015 7:35 am
door jelle
ok the mototbild versie

daar heb ik ook naar gekeken,

stug is niet erg maar hoe reageerd t op korte hobbels stuiter je er uit?

op de snelweg is h& r ook prima maar binnen door met slecht wegdek is t niks je moet dan echt langzaam gaan

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: di nov 17, 2015 2:46 pm
door bam
Door dat ze stug zijn is het belangrijk om banden te nemen die hoog zijn. Bv 225 45 18 ik heb ook 225 40 18 als winterbanden maar daar heb ik er al een van stuk gereden en een velg heb ik moeten laten richten.

Ik weet niet wat jou bandenmaat is maar dat maakt wel verschil.

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: di nov 17, 2015 9:00 pm
door jelle
ja ik rijd op de 45 serie das prima

er zat een 40 serie op dat ik hem kocht die heb ik toen meteen verwijderd

vraag me alleen af of t de moeite waard is om over te gaan op motobilds

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: vr nov 20, 2015 10:18 am
door arthurMG
45 hoog aanhouden en geen te hoge bandenspanning, anders is het vervelend in oude binnensteden op keitjes en op binnendoor weggetjes met wat minder onderhoud.
Je partner zal het niet fijn vinden als het zo bonkt.

Ik rij zelf met michelin pilot sport 3, 225/45/18.
ligt als een blok op de weg, naar mijn visie alleen wat sneller slijtage (rond de 60.000 zijn ze bij mij op)

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: vr nov 20, 2015 2:12 pm
door bam
jelle schreef:
vraag me alleen af of t de moeite waard is om over te gaan op motobilds
Die standaard sportveren van Rover/MG breken nogal eens, dus ja wat moet je dan?

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: vr nov 27, 2015 10:10 pm
door p@p@zs
H&R is opzich best, Eibach is beter.

Xpower veren zijn ook Eibach's dacht ik? Eibach zakt meestal niet verder dan 25/30 mm, is sterk spul.

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: di feb 16, 2016 12:26 am
door Rapido
Ik heb ook deze veren. Achter kun je de auto nog enig zins inlaten veren met je gewicht. Voor zit geen millimeter in wanneer je op het spatbord drukt.
Het enige probleem die ik ondervind is het vreten van achterbanden. Winterbanden gaat goed(195/65R15) maar de zomerbanden(235/35R19 of 225/35R19) slijten schuin af.
Al een paar keer laten overgehad met de uitlijn-meneer maar zegt dat het niet mogelijk is de camber van de achterwielen bij te stellen?
Is dit waar?

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: di feb 16, 2016 7:38 am
door Docklands
Het camber valt inderdaad niet bij af te stellen.
Of hij moet meesturend zijn

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: zo mei 29, 2016 4:49 pm
door jelle
de h&r heb ik verwijderd en heb de Moto-Build gemonteerd.

zooooo veel beter, kan nu gewoon lekker rijden en hard hoeken, het maakt niks uit wat je doet .

wil je verlagen ga dus voor Moto-Build

Re: H&R springs verlagingset

Geplaatst: zo mei 29, 2016 9:44 pm
door bam
:thumb: