de luchtmassameter blues
Geplaatst: vr okt 23, 2015 7:04 pm
Na het starten van mijn 75 diesel merkte ik vanmorgen iets vreemds: hoe ik het gas ook intrapte, hij kwam niet voorbij de 1500 toeren.
Ergens zorgde "iets" ervoor dat -ie werd gesmoord.
Na alle mogelijke dingen nalopen kwam ik erachter dat de luchtmassmeter de boosdoener was: toen ik daar de stekker uit het contactje trok, gaf -ie weer vermogen zoals het hoort.
Nou kan de luchtmassameter zelf kapot zijn, of een sensor, of een component dat met de luchtmassameter samenhangt.
Maar dat kan ik verder niet meten omdat ik daarvoor de spullen niet heb.
Daarom maar even een afspraak gemaakt met de garage om de boel door te meten, maar ik kan daar pas a.s. woensdag terecht.
Vragen:
- Kan ik gewoon rijden in de tussentijd, of loop ik de kans dat -ie na een aantal kms weer in een noodmodus terechtkomt?
- Als je bovenstaande leest, wat kan er aan de hand zijn?
Ergens zorgde "iets" ervoor dat -ie werd gesmoord.
Na alle mogelijke dingen nalopen kwam ik erachter dat de luchtmassmeter de boosdoener was: toen ik daar de stekker uit het contactje trok, gaf -ie weer vermogen zoals het hoort.
Nou kan de luchtmassameter zelf kapot zijn, of een sensor, of een component dat met de luchtmassameter samenhangt.
Maar dat kan ik verder niet meten omdat ik daarvoor de spullen niet heb.
Daarom maar even een afspraak gemaakt met de garage om de boel door te meten, maar ik kan daar pas a.s. woensdag terecht.
Vragen:
- Kan ik gewoon rijden in de tussentijd, of loop ik de kans dat -ie na een aantal kms weer in een noodmodus terechtkomt?
- Als je bovenstaande leest, wat kan er aan de hand zijn?