2.0 diesel rpm signaal

414 416 418 420 45
Plaats reactie
tijs
MG-R Regular
Berichten: 44
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 3:52 pm
Woonplaats: Geldrop

2.0 diesel rpm signaal

Bericht door tijs »

waar krijgt een diesel zijn rpm signaal voor de teller vandaan? en loopt de ecu daar ook op?

mijn toerenteller is niet heel stabiel, soms lijkt hij zelfs uit te vallen en weer aan te vliegen,
waar krijgt die zijn signaal van? de motor lijkt zich er weinig van aan te trekken, hoor hem niet schommelen of raar toeren maken zoals de teller aan geeft.

nu las ik al iets over schroefjes achterop de tellerbak, en de stekker er naar toe, maar waar krijgt die teller signaal van, direct van ecu? of zoals bij de oudere opels, van de dynamo bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Re: 2.0 diesel rpm signaal

Bericht door rover4u2nv »

volgens mij is het via de krukas positie sensor. als de toerental meter raar kan je de aarde massa kables controleren bij de bak en eentje bij de accu. (dunne kabel)
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
tijs
MG-R Regular
Berichten: 44
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 3:52 pm
Woonplaats: Geldrop

Re: 2.0 diesel rpm signaal

Bericht door tijs »

geloof dat ik vandaag de oorzaak gevonden heb.

opweg naar het werk viel de toerenteller helemaal uit toen ik bij het stoplicht stond (de motor blijf netjes lopen gelukkig)
omdat ik gelezen had dat (in elk geval bij de benzines) het vaak in de het cockpitje zelf kan zitten, heb ik daar een keer goed tegenaan gedrukt, kwam weer mooi tot leven, en de teller wiebelt niet meer, en loopt mooi gelijk mee met de toeren.

verwacht dus niet dat het de sensor zal zijn, jeeej! maar zal de massa kabels toch even na lopen (en het cockpitje)
Plaats reactie