1.8 motor voor tourer goeie keuze?
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Is de gewone 1.8 benzine wat te licht voor de 75 tourer of valt dat wel mee?
416SI 1996
-
- The Big Boss
- Berichten: 8406
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Genoeg om met het verkeer mee te komen (vooral met al die slome 3-pitters tegenwoordig) maar dat is dan ook alles.
Als het budget het toelaat zou ik voor meer vermogen gaan.
Als het budget het toelaat zou ik voor meer vermogen gaan.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Dank, zou ik erop achteruit gaan. Rij nu 416SI sedan. Iets minder pk's maar stuk minder gewicht. Trekt de tourer duidelijk minder snel op?
Ook vroeg ik me af of chiptuning van de tourer de moeite waard is? Volgende die site zou het
worden van->naar
88 kw / 120 pk-> 96 kw / 130 pk
Koppel (trekkracht)-> 160 Nm 175 Nm
Heb geen verstand van pk en nm, maar lijkt me niet erg groot verschil voor en achter. Is dat duidelijk merkbaar?
Ook vroeg ik me af of chiptuning van de tourer de moeite waard is? Volgende die site zou het
worden van->naar
88 kw / 120 pk-> 96 kw / 130 pk
Koppel (trekkracht)-> 160 Nm 175 Nm
Heb geen verstand van pk en nm, maar lijkt me niet erg groot verschil voor en achter. Is dat duidelijk merkbaar?
416SI 1996
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Bart-K schreef:Genoeg om met het verkeer mee te komen (vooral met al die slome 3-pitters tegenwoordig) maar dat is dan ook alles.
Als het budget het toelaat zou ik voor meer vermogen gaan.
+1 en +1Tinus84 schreef:Chiptuning zou ik bij een niet turbo auto niet zo vlug doen. Je betaald relatief veel voor een beetje pk en koppel winst.
chiptuning is niet echt de moeite waard bij zo'n auto.
416 die je nu hebt is idd sneller maar ik zou zeggen maak eens een proefrit in zon 75 1800cc dan weet je het.
En anders eens kijken naar een v6 of een 1800turbo
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
chiptuning kan altijd. het is natuurlijk geen grote winst maar het optimaliseert wel het verbruik en het vermogen van de auto
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Een tourer met 1800 turbo worden niet of nauwelijks aangeboden.
Rij zelf met een Rover 75 met 1800 K-serie. Soepele motor. Voor het dagelijkse verkeer is het prima en rijdt relatief zuinig.
Rij zelf met een Rover 75 met 1800 K-serie. Soepele motor. Voor het dagelijkse verkeer is het prima en rijdt relatief zuinig.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8406
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Moeilijk om dit voor iemand anders te beantwoorden.
Vraag blijft wat je verwacht van een auto.
Voor de meesten zal een 1.8 voldoen, maar ik heb liever wat meer vermogen.
Gewoon een keer gaan proefrijden met diverse uitvoeringen dan kun je daar je keuze op baseren.
Vraag blijft wat je verwacht van een auto.
Voor de meesten zal een 1.8 voldoen, maar ik heb liever wat meer vermogen.
Gewoon een keer gaan proefrijden met diverse uitvoeringen dan kun je daar je keuze op baseren.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Mr. Dj M.
- MG-R Addict
- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo okt 18, 2015 5:41 pm
- Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJss
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Er staat nu toevallig een 1.8T Tourer te koop met ambition pack
http://www.autotrader.nl/auto/rover-75/ ... -ambition/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrader.nl/auto/rover-75/ ... -ambition/" onclick="window.open(this.href);return false;
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Vreemd die MK1 / 2 achterbumper combi, ziet er niet uit.... Andersom zou het wel kunnen denk ik (dus MK1 bumper en MK2 tussenplaat), maar niet zo.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Berichten: 975
- Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
- Woonplaats: Haarlem
- Contacteer:
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Mmm.. Waarschijnlijk een keer achterschade gehad en maar een achterklep van een mk1 er op geplempt. Sluit idd niet mooi aan met de bumper.
- Mr. Dj M.
- MG-R Addict
- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo okt 18, 2015 5:41 pm
- Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJss
Re: 1.8 motor voor tourer goeie keuze?
Hij heeft ook één bullet chromen spiegel, nog eentje erbij zou hem goed staan!
De achterklep is van een mk1 inderdaad, maar vind het best mooi passen eigenlijk, ook al loopt de strip niet door...
Het is vooral het niet gestof gezogen en smerige interieur dat mij zorgen baard. Wat betekend dit voor de rest van de staat van deze tourer? Ook jammer dat er verder weinig opties op zitten. Vind de kantelfunctie van mijn elektrische stoelen toch wel erg fijn!
Sowieso mis ik hier vooral cruise control, maar dat kon je niet af fabriek krijgen op een 1.8
De mijne heeft gelukkig wel een achteraf ingebouwde van John Gold.
De achterklep is van een mk1 inderdaad, maar vind het best mooi passen eigenlijk, ook al loopt de strip niet door...
Het is vooral het niet gestof gezogen en smerige interieur dat mij zorgen baard. Wat betekend dit voor de rest van de staat van deze tourer? Ook jammer dat er verder weinig opties op zitten. Vind de kantelfunctie van mijn elektrische stoelen toch wel erg fijn!
Sowieso mis ik hier vooral cruise control, maar dat kon je niet af fabriek krijgen op een 1.8
De mijne heeft gelukkig wel een achteraf ingebouwde van John Gold.