Pagina 1 van 1

Re: Tanken mgf

Geplaatst: wo sep 09, 2015 6:25 pm
door JD
slang iets verder terugtrekken uit de vulhals ?

Re: Tanken mgf

Geplaatst: za sep 12, 2015 3:51 pm
door Bart-K
Is iig zeker geen veel voorkomend probleem.

Klinkt als een probleem met de ontluchting van je tank.

Re: Tanken mgf

Geplaatst: za sep 12, 2015 5:57 pm
door arthurMG
Er is een nieuwigheid voor de pomphouders, deze mogen de automatische vasthoustand niet meer laten functioneren omdat dit "mogelijk "een milieu incident (lees delict volgens Nederlandse wetgeving) op zou kunnen leveren.
Tevens zijn de vulpistolen landelijk anders afgesteld zodat er geen morsing plaats zou kunnen hebben.
Auto's met een iets kleinere vulmond slaan dan gelijk of eerder af.
Ik heb het hier op het dorp bij 2 van de 3 tankstation's met de MGF en de ZT-T diesel allebei.

Re: Tanken mgf

Geplaatst: za sep 12, 2015 5:59 pm
door Bart-K
Dat is toch geen nieuwigheid, je mag het vulpistool al jaren niet meer vastzetten tijdens het tanken.

Re: Tanken mgf

Geplaatst: za sep 12, 2015 8:15 pm
door arthurMG
Naar mijn info pas verplicht sinds Maart j.l.

Re: Tanken mgf

Geplaatst: zo sep 13, 2015 7:59 pm
door arthurMG
Ligt niet aan je MG maar de afstelling van de vulpistolen :!:

Re: Tanken mgf

Geplaatst: ma sep 14, 2015 9:21 pm
door JB45
Bart-K schreef:Dat is toch geen nieuwigheid, je mag het vulpistool al jaren niet meer vastzetten tijdens het tanken.
Bij sommige tankstations heb je nog wel de mogelijkheid om je tankdop te gebruiken om hem 'automatisch' te laten tanken.
Weet overigens niet of dat kan met een tankdop van een Rover of MG, maar als het kan, dan doe ik dat met mijn BMW.

Re: Tanken mgf

Geplaatst: wo sep 16, 2015 10:58 am
door Edgar
Heb dit ook al sinds jaren in mijn MGF. Op halve kracht tanken is de oplossing, dan loopt het zonder afslaan door. Maar oh wee ik druk wat harder, dan slaat de pomp direct af.