rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,...

414 416 418 420 45
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

Thanks maar die zijn me momenteel iets te duur.
Die klotevering achteraan moet eerst vervangen worden denk ik. EN dat zal al gauw 400 euro kosten hier.
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door rover4u2nv »

mss is dit wat voor je.

http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/ ... 0/o/805839" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

Amai wat een zonde van die wagen. WAt was die mooi.
De velgen zien er goed uit; Geen idee of die de velgen en banden apart zal verkopen.
Ik contacteer hem.
Big thanks dude.

PS:
ik twijfel momenteel tussen deze twee advertenties.
http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;

en


http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

Iemand enig idee of het vervangen van de schokdempers een klusje is die je zelf thuis kan doen?
De veer die rond de gasveer zit moet ik dus van de oude halen, en terug op de nieuwe plaatsen en that's it? Voor de rest mag al de rest op zijn plaats blijven zitten? Ik heb namelijk gekeken hoe de schokdemper bovenaan vastzit en ik heb geen idee. DIe verdwijnt als het ware gewoon in het koetswerk.

EN ik ben nog steeds op zoek naar en achterklep. Ik vond er één voor 50 euro maar die was in het rood. Jammer.

Momenteel heb ik volgende kosten voorzien;
160 euro voor de gasveren van de achterste schokdempers. 360 als ik het door een garagist laat doen.
200 a 350 euro voor tweedehands velgen +banden
achterklep 50 euro
onderhoud: 200 euro
voorste bumper vervangen of zelf herspuiten: vervangen: 80 euro. Zelf spuite;: heb nog een bus staan met de juiste kleur dus enkel de lak en schuurpapier dus 30 euro.

Voor minstens 650 euro en max 1O40 euro is die terug als nieuw.


Ik heb mijn lederen zetel, die zeer vuil was geworden (het beige had een grijze glans gekregen) onder handen genomen met water met een scheutje bleekwater en die lijkt wel nieuw. Daarna goed gereinigd en ingesmeerd met lederolie. Als nieuw. (3 uur schrobben voor 1 stoel, stel je voor)
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door rover4u2nv »

de link die ik heb gezet is een sloop auto dus je kunt gewoon de onderdelen kopen. schokdempers kan je zelf vervangen maar de bouten kunnen soms lastig zijn.
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

Dat ze hard vastzitten? Of vastgeroest en kunnen afbreken? Of moeilijk te bereiken. Ik ben redelijk sterk dus geen enkele moer zit te hard vast. Dus kunnen ze eventueel wel afbreken.

Mijn grootste zorg is, of vraag is, hoe de schokdemper bovenaan vastzit, want die lijkt gewoon te verdwijenn in een gat.



Nog een vraagje dan.

Als ik mijn raam opendoe, en terug dicht, dan schuift die niet correct op zijn plaats en duwt die de rubbers naar binnen. Ik zou dus het deurpaneel eens willen verwijderen en kijken of er ergens een moertje weg is die er voor zorgt dat het raam wel horizontaal en parallel met de grond naar boven gaat. MAar ik heb schrik dat ik het paneel daarna mss niet meer op zijn plaats krijg.
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door rover4u2nv »

de bouten zijn muurvast en kunnen soms breken.

over de ramen moet je de deur paneel eraf halen en de raam geleiders weer invetten. ze zijn waarschijnlijk droor geworden.
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

Ik probeerde zonet het deurpaneel aan chauffeurzijde te verwijderen maar dat lukt niet;
Heb 4 a 5 moeren losgescrhroef en wat gefriemeld maar die blijft ergens in het midden vastzitten
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door rover4u2nv »

de deurgreep moet los komen. er zijn clipjes op de plastic behuizing die kunnen soms breken.
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26466
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door Dr Doggystyle »

misschien dat dit helpt voor je deurpaneel :
See a few people asking about to remove the door card on the Rover 400/45 and MG-ZS. I went out to check my window mechanism and thought I would do a guide to the removal of the front door card.

My car is 1996 Rover 414 with electric front windows. I assume this method is very similar if not the same for newer cars.


Tools Needed: Flat blade screwdriver and a Phillips screwdriver (magnetic one if possible)

Time: 30 minutes max...I did this in 10 minutes, but for first time round its quite awkward as I found.


The guide:

#1 Open the window fully (you will see why later) and start by unscrewing the screw on the door release handle:

Afbeelding

#2 Slide the handle to the front of the car, thus unclipping it from its housing. You should see the rod going to it with a plastic clip. With the Phillips screw driver, push the BOTTOM of the clip..not the top... round so you unclip it from the rod. Do this carefully as these are buggers for snapping. You should now be able to remove this handle.

Afbeelding

Afbeelding

#3 Unscrew the two screws in the grab handle:
Afbeelding
Afbeelding

#4 Now just remove the small plastic screw from the top corner of the door card. It is a posi screw, but I found it easier just to pop it out with the flat blade.

Afbeelding

#5 With a flat blade screw driver, carefully push it between the door card and the door and lever it towards you. The bottom is just popped on, so you should hear it "unpop" from the door. Once you have got it half off, you can then remove it with your hands.

Afbeelding
Afbeelding

#6 Finally unhook the lock pin from the door card.

Afbeelding

#7 If your car has electric windows, you will see two wires clipped on to the door card

Alarm LED Wire [N.B Newer cars do not have the LED in the doors as they are on the Dashboard. I think it was just the first bubble shape 400's that had it]
Afbeelding

Electric window switch wire
Afbeelding

Unclip these to free the door card.

You may notice that my door hasn't got the plastic sheeting. I found this to be a pain and just removed it. I haven't seen anything untoward happen, i.e leaks, from removing it. So its up to you if you want to keep it on there or not.

Refitting.

This can be very tricky first time. But I found a trick/workaround to the problem.

#1 Remove the mirror backing
Afbeelding

#2 Line the door card "front" end to the front of the car. (This is why its good to have the window open :) makes life easier)
Afbeelding

#3a Line the door lock pin back up with the hole.
Afbeelding
#3b then move the rest of the door card onto the rest of the door (don't worry if the pin falls out, you can rescue it once you got the door card back on) The pin should be lined up nicely like this
Afbeelding

#4 Screw the grab handles two screws back in. (this is where the magnetic screw driver come in :) )

#5 Try to find the door release handles rod, once you found it, use a flat blade screw driver to lift it up and into the hole on the handle itself and then with the posi driver scew driver or your hands, rotate the clip and pop it back on the rod.
Afbeelding

#6 Now give the bottom of the door card a couple of thumps to "pop" it back on the door.

#7 Now you should be able to clip the door release handle back on and screw that in.

#8 Going from the bottom up, put the mirror backing back on. This is a bit fiddly, but you should get enough play from moving the door card towards you a bit to get it on.
Afbeelding

#9 Finally, put the plastic posi screw back into the corner of the door card.

Job Done :broon:
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

Bedankt voor de tips. Met deze raad is het gelukt.

Echter is er geen beterschap in mijn raamgedrag. IK heb de metalen scharnier langs alle kanten bestudeerd en er is niks wat ik kan "repareren". ALs ik de knop snel boven en naar beneden bedien, merl ik wel dat de stalen scharnier wiebelt, richting binnenkant en buitenkant deur.
Mijn raam blijft, als ik het sluit, recht naar boven gaan ipv mooi de bochtige vorm van het rubber te volgen.
Er zaten wel een paar moeren die dat scharnier vasthouden los, maar zelf na deze vast te hebben gezet is er geen beterschap.

Alles is terug dicht. Dat scharnier zelf vervangen lijkt me voor mij geen doenbare taak.

Ik zal het raam dan maar gewoon dichtlaten. Ik doe het trouwens toch maar enkel open om een parkeerticket te nemen.

Volgende taak is de schokdempers eens analyseren om te kijken of ik deze zelf kan aankopen en plaatsen
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

Achteraan zitten deze schokdempers er op.
http://www.lingshondaparts.com/honda_ca ... k_03=17276" onclick="window.open(this.href);return false;

Bestel ik dezelfde of kan ik voor een lichte meerprijs beter een ander model kopen?
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

Beste vrienden,
Het worden deze prachtige banden en velgen. Superdeal denk ik.http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door MARTIN »

:grazy: yak.....niet origineel.
Afbeelding
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

Ik heb deze schokdempers besteld:

N° D'ARTICLE: 23826 van Monroe.

Volgens de meeste sites past deze op mijn wagen.
Volgens auto5 niet want die geeft andere modellen.

Ik deed mijn bestelling op pieceauto.fr of zoiets, voor 90 euro, voor 2 stuks, terwijl ik bij auto5 90 euro per stuk zou betaald hebben.
Levering zal woensdag zijn denk ik en zaterdag zal ik ze plaatsen.

Iemand enig idee hoe lang dit zou kunnen duren? Kan iemand de juistheid van mijn bestelling bevestigen?
LoveMyRover

Re: rover 416 si van 1996:aftermarket velgen, schokdempers,.

Bericht door LoveMyRover »

MARVON schreef::grazy: yak.....niet origineel.
Hoezo?? Omdat het niet originele rover velgen zijn is het lelijk? Er zijn geen 17 inch velgen van rover voor de rover 416 si.
Ik staar me niet blind op een merk. Ik vond het spoke-uitzicht mooi voor een rover,
Plaats reactie