mg zr105 project

prostarterx

mg zr105 project

Bericht door prostarterx »

hallo,

ik heb nu al sinds een paar maand een mg zr105. de auto bevalt me overtuigend goed. het rijgedrag, koppel, zit goed en de rest van alle punten.

fotos uploaden doe ik later even. ik wou even welkom zeggen en voor eventuele vragen dat ik hier terecht kan.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Re: mg zr105 project

Bericht door p@p@zs »

Welkom :D
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: mg zr105 project

Bericht door bam »

Hallo!!

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
prostarterx

Re: mg zr105 project update!

Bericht door prostarterx »

update's foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
prostarterx

Re: mg zr105 project

Bericht door prostarterx »

ik had trouwens nog even een vraag. ik heb op moment een 1.4 maar, ik wou graag een 1.8 160 pk erin zetten.
maar zijn deze blokken turbo gevoelig? en ik hoop er ongeveer dan 300PK eruit te kunnen halen.

wat voor een bak type is handig om te gebruiken ??

welk motor type is dan het beste ??

alsvast bedankt,

patrick
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: mg zr105 project

Bericht door Docklands »

Je bent nogal wat van plan!
Had je niet beter meteen een 1.8 160 pk versie al basis kunnen pakken.
Je hebt een pracht van een kar en nu nog een goed blok vinden.

Turbo moet geen probleem zijn en de blokken zijn zeker betrouwbaar mits deze de juiste pakking heeft en de koeling ook zijn werk voldoende doet.
Een aluminium blok is nu eenmaal gevoelig voor krimpen en uitzetten.

Leuk om dot op de voet te volgen en heel veel succes met je project.
En vooral met het behalen van 300 pk :thumb: het is een klein verschil van 120 pk
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: mg zr105 project

Bericht door JD »

welkom hier :D

Wil je richting de 300 pk gaan zul je over moeten stappen op een t-serie motor.
Maar houd er rekening mee dat je een flinke portemonnee moet hebben.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: mg zr105 project

Bericht door Bart-K »

Welkom bij de club 8)

300pk uit een 1.8 k-serie is optimistisch.
Praat eens met Wiel vd Wielen ('Turbo jap' op het forum), die rijdt Time Attack met een Rover 220 turbo coupe met ruim 300pk.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: mg zr105 project

Bericht door Mista T »

Tja,

hoop inderdaad dat je een goede geldboom in de tuin hebt staan...

Als je voor de turbo gaat kan je kiezen uit 2 versies:

de 1.8 turbo K-series
de 2.0 T series (bewezen sterke motor)

Atmosferisch ga je het gewoon niet redden, vraag maar aan bruno, die heeft een 1.9 VVC met heel werk gehad en die zat rond de 250 op de grens dacht ik.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
prostarterx

Re: mg zr105 project

Bericht door prostarterx »

dat klopt natuurlijk dat een 1.8 op de basis beter zou zijn. maar mijn vorige auto was kapot gelopen dus ik moest in nood snel een nieuwe auto hebben en dat moest zoon type als dit worden. kijk en deze was niet bepaalt de duurste.

maar je kunt een 1.8 wel vinden toch? en als ik zoon blok heb reviseer ik hem gelijk zodat ik zeker weet dat hij goed is.

er zijn al genoeg dingen aan vervangen. zoals: radiateur (4 plekken lek) rijmschijven + blokken, onderhoudsbeurt, banden en de vacuüm leiding van de rem bekrachtiger.
prostarterx

Re: mg zr105 project

Bericht door prostarterx »

Mista T schreef:Tja,

hoop inderdaad dat je een goede geldboom in de tuin hebt staan...

Als je voor de turbo gaat kan je kiezen uit 2 versies:

de 1.8 turbo K-series
de 2.0 T series (bewezen sterke motor)

Atmosferisch ga je het gewoon niet redden, vraag maar aan bruno, die heeft een 1.9 VVC met heel werk gehad en die zat rond de 250 op de grens dacht ik.

dat zijn inlaat turbo's tog ?? en met welke heb ik op dat moment het meeste vermogen ??

kijk het zou nartuurlijk mooi zijn als er tog 300 pk uit kwam, maarja als dat niet lukt dat ben ik toch wel aardig tevreden.
kijk ik ben blij met deze auto hij licht strak op de weg maar ik vind het motor vermogen tog echt aan de lage kant vandaar.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: mg zr105 project

Bericht door Mista T »

Even een aantal punten op rij zetten om voor jou de overweging te maken;

K-series turbo is standaard 160 PK, de T-series Turbo 200 (of 180 PK maar daar moet je vanaf bljven)
K-series hebben allemaal overeenkomende ophangpunten, dus redelijk straight forward swap. Bij T-series zou je wel een fikse verbouwing moeten doen....

T-series is eigenlijk zeer veel gebruikt, zeer veel kennis over beschikbaar net als onderdelen, voor de K-series zou je toch deels het wiel moeten uitvinden met wat mogelijk is e.d.

Zowiezo moet je van de standaard 105 remmen af en naar een grotere set, zelfs groter dan de 282 mm schijven.

Wat bedoel je met inlaat turbo's? want het grootste deel van de turbo's worden aangedreven door de uitlaatgassen en "forceren" de lucht de inlaat in.........
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
prostarterx

Re: mg zr105 project

Bericht door prostarterx »

de rijmmerij moet er sws af want ik wil geventileerde schijven hebben met race blokken en schijven (merk nog geen idee) maar de remmerij is het punt opzich nog niet.

ja ik bedoel een turbo die tussen je inlaat komt met aan de voorkant een filter dat de turbo buitenlucht aan zuigt. en ja de aandrijfing van de turbo kan wel het beste via de uitlaat




edit Dr Doggystyle : niet quoten als je reageert op het vorige bericht en gerichter quoten
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26466
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Re: mg zr105 project

Bericht door Dr Doggystyle »

dit was in ieder geval wat er aan de MG ZS MK2 Turbo van Steven gedaan is voordat hij hem in bezit had
superpipa schreef:project mg zs mkII 225 1.8t

2de ijgenaar van deze auto gekocht met 28000 km.
na een maandje rijden kreeg ik zoiets van >>>ik mis vermogen zo'n auto en zo traag als dikke stroop.120 pk ,117 om precies te zijn mmmmmmm

laat ik deze is wat meer geven.

in engeland een donor r 75 1.8 t k serie gestript
alles over geschroefd op de bestaande non turbo motor.
enkel de mls koppakking en de sterkere kopbouten gebruikt.
specs:

-r 75 turbocharger garrett (lpt (lowpresure turbo )max 0,5 bar
haha actuator omhoog 0,9 max voor deze compressie verhouding.

-uitlaat spruitstuk r 75 iets bewerkt voor betere flow.

-downpipe en uitlaat 2,5 inch 63 mm ,sport kat 2x open dempers rvs.
en jaja gelukkig muisstilllllll

- redband injectoren 390 cc bij 3 bar

-2.5 inch intercooler en buisen gebruikt.(toyo sport)

-jdm dumpvalve .

-jdm fuel pressure regulator afstelbaar.(jdm een goedkoop loeki de leeuw merk) heb nu hks in de betelling staan

- groter gasklephuis.

- p, cams /nokkenassen.

-radiateur 2 cm naar achter verplaatst.

-koelven weggehaald 2de voor geplaatst (zie foto).

-olie aanvoer en afvoer zaten al op het blok moet alleen schroefdraad tappen voor de afvoer en doorboren.
de aanvoer daar zat een stop op het olie filter huis ,stop er uit leiding dr in klaar.

-en natuurlijk rica wateringen heeft mijn ecu moeten aanpassen
moet alleen een keer terug vanwege nieuwe aanpassingen.

en testbank uitdraai.

8) eerste testrit duitsland naar de f 1 ,de standaard 205 km/ph ging ik vrijsnel voorbij .


bij deze snelhijd werkten de remmen als een natte krant .
heb dus het gehele remsysteem aan moeten passen schijven /blokken /klauwen voor en achter.

-de versnellings bak ging al vrij snel geluid maken ,gelukkig met synt. olie 75 w90 was dit snel over haha niks geen geluid meer.
die engelse gebruiken yogurt als bak olie slecht spul. 75 w90 als vervanger werkt best/beter

tis de auto van mijn vrouw ,die klaagd alleen maar dat ze een hernia krijgt bij het weg rijden :D .
er staan nog wat veranderingen op het menu .tis mijn werk en hobby
blijft dus kriebelen en leuk om te doen.


superpipa
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: mg zr105 project

Bericht door JD »

Mista T schreef:
T-series is eigenlijk zeer veel gebruikt, zeer veel kennis over beschikbaar net als onderdelen, voor de K-series zou je toch deels het wiel moeten uitvinden met wat mogelijk is e.d.
Nee, ook niet meer, k-serie turbo swap is in uk ook al aardig wat keren gedaan, heb ergens een lijstje liggen met wat allemaal aangepast moet worden maar tis makkelijker als de t-serie.

Blok van en zt turbo, inlaat van n gewone 1800 met injectoren van t turboblok, kabelboom en ecu van n 1400/1600/1800 voorste bumperbalk van een vvc, intercooler van n diesel meen ik en uitlaat moet je op maat lassen en dan nog wat kleine dingetjes
Ecu kun je opsturen naar zandf, deze hebben een complete remap voor deze swap
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Re: mg zr105 project

Bericht door JurrianZS »

:argh: :D

Gewoon V6 met Sprintex erop :p Maar dan haal je bij lange na ook niet 300 pk

Ik ben hier niet het autobrein, maar denk dat je het meeste uit de T-serie haalt. Dat is qua blok als basis het sterkste Rover blok. Het 1.8T K-serie blok heeft van zichzelf 150 pk en lijkt me errrrrrg moeilijk om die het dubbele te laten doen. Denk wel dat als je voor T-serie gaat dat je je vantevoren misschien eens op Facebook kan inlezen bij iemand die een swap heeft gedaan. En op Facebook bedoel ik onze Engelse vrienden waar veel lui zijn geweest die diverse motorswaps hebben gedaan en de kennis hebben. Of evt. Engelse fora. Denk dat je een T-serie tegenwoordig sowieso uit Engeland moet halen, maar daar kan ik ongelijk in hebben.

Ik ben wel heel benieuwd naar het project als je het echt door gaat zetten!
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
Gesloten