Pagina 1 van 1
boosting a 216 coupe?
Geplaatst: zo jul 04, 2004 6:21 pm
door roverdude
Hoe pas ik het motormanagment aan of bedrieg ik de ecu als ik een T25 plaats en hem op 0.6 bar laat draaien? Ik zit der al een tijdje mee in mijne kop en denk dat ik het eindelijk eens ga wagen... Is 0.6bar trouwens nog veilig op een std blok? Ik heb mij laten wijsmaken dat dit het absolute max is als er geen lage compressie zuigers en andere drijfstangen inzitten...
En laatste vraag, hoeveel pk winst is er ongeveer op 0.6bar? Komt dit neer op 60%???
Greetz roverdude
Geplaatst: zo jul 04, 2004 6:40 pm
door Mark16v
Ik geloof dat je iig tot 200pk kunt gaan met het D16 blok. Het is echter raadzamer om een D15 te pakken, daar deze dikkere cilinderwanden heeft. Hoe je het motormanagement aan moet passen weet ik niet. Andere (custom) chip denk ik.
Ik denk trouwens dat je met deze vraag beter bij een hondaforum terecht kunt.

Geplaatst: zo jul 04, 2004 8:09 pm
door roverdude
D15 inleggen is niet echt een optie, 200pk heb ik toch nie nodig. gewoon kleine boost ben ik al content mee

.
Enkel het geluid van een bov en een turbo die op toeren komt vind ik al de max. Als ik dit kan bekomen zonder pk verlies ben ik ook al tevreden. Maar alles wat meer is is natuurlijk meegenomen

.
Ik ben al begonnen met verzamelen van de stukken.
Fotoke van oil supply:
't is nog nieveel maar het is een begin. Morgen bij saabverdeler gaan vragen of hij ne T25 heeft in occasie.
Het mech gedeelte trek ik mijne plan mee, maar dienen ecu... da word probke voor zelf te doen.
Greetz roverdude
Geplaatst: zo jul 04, 2004 8:20 pm
door Venom
een D15 is puur alleen beter omdat het een korte slag motor is en bijv. D16Z2 is langeslag motor en dat wil je niet.
Greetz Venom
Geplaatst: zo jul 04, 2004 8:25 pm
door roverdude
Venom schreef:een D15 is puur alleen beter omdat het een korte slag motor is en bijv. D16Z2 is langeslag motor en dat wil je niet.
Greetz Venom
Reden? Alle info is welkom...
Geplaatst: zo jul 04, 2004 9:46 pm
door 118GTR
D16 heeft idd een langere slag en ook meer compressie. Een langere slag maakt hem zwakker, en de hoge compressie maak hem dermate veel vermogender dat hij zichzelf eerder aan stukken blaast.
kortom een D16 gaat veel sneller kapot met een turbo dan een D15.
over het algemeen kunnen hoogtoerige motoren niet goed tegen turbo's, er gaan dan andere zuigers in die de compressie drastisch verlagen.
Geplaatst: zo jul 04, 2004 10:00 pm
door roverdude
tedju, mijne blok ligt er just in...
Het moet allezins te doen zijn want op deze site
http://www.homemadeturbo.com/ werken ze verschillende keren met een zc blok (D16) en dit zonder internals te wijzigen...
Geplaatst: zo jul 04, 2004 11:12 pm
door 118GTR
ooh het kan wel, als je boost maar laag houd. De k-serie kan ook totaal niet tegen turbo's echter Rover heeft er nu toch 2 in gebruik(150 en 160 pk), maar de boost is gewoon zo ontzettend laag.
ik heb ff naar die D16's gekeken en ze runnen maar @ 7~8 psi, en das natuurlijk echt weinig.
Als ik jou was zou ik het gewoon precies zo doen als die Honda gasten, lijkt me redelijk veilig.