Elektrische ramen achterdeuren

75 en 75 Tourer
Erik
MG-R Regular
Berichten: 36
Lid geworden op: vr mar 20, 2015 12:36 pm
Woonplaats: Den Haag

Elektrische ramen achterdeuren

Bericht door Erik »

Beste allen,

Na wat sleutelwerk aan mijn vorige mooie bolide (viewtopic.php?f=45&t=24419" onclick="window.open(this.href);return false;) heb ik onlangs een andere 75 op de kop getikt. Deze keer met significant minder kilometers (162.000) en met nagenoeg alle opties. Distributieriem was al vervangen, dus scheelt een paar euri t.o.v. mijn vorige project.

Natuurlijk was de 'nieuwe' ook niet helemaal 100%; de stelmotor van de traction controle, de stuurpomp en de remschijven en -blokken rondom heb ik inmiddels vervangen. Ik heb nog wat restpuntjes die ik niet opgelost krijg. Misschien heeft iemand een wereldtip?

De elektrische raambesturingen van beide achterdeuren werken niet, zowel vanaf het paneeltje aan de bestuurdersdeur als bij de achterdeuren zelf. De schakelaars zijn getest en blijken te werken (handig zo'n 2de 75..;-) en de zekering is in orde. Bij mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik de 'transit-mode' tegen. Niet meteen het eerste waar ik aan dacht en waarschijnlijk ook niet het meest voor de hand liggend, maar nu ik weet wat die modus inhoud vallen mij andere zaken op die daar misschien ook mee te maken hebben: de achterruit verwarming blijft maar een minuutje werken, geen met vertraging uitgaande koplampen, bij het bereiken van 70 km/u een geluidssignaal (niet handmatig ingesteld via de boordcomputer), binnenverlichting die bij geopende deuren niet na 16 minuten, maar al na een minuutje uitschakelen....

De accu is vandaag zo'n 5 uur los geweest in de hoop dat de BCU zou resetten, maar dat heeft niet tot resultaat geleid. Iemand een tip hoe ik de mogelijkheid van deze (onwaarschijnlijke) transit-mode uit kan sluiten? Of hoe deze modus zonder TestBook in- of uit te schakelen is? Helaas heeft de auto geen sunroof, want die schijnt in die modus helemaal niet te werken...

Gr. Erik
Plaats reactie