Pagina 1 van 3
K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 2:44 pm
door JurrianZS
http://www.knfilters.com/search/appsear ... DB4fm8uXs=" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is dan eigenlijk van de R45 2.0 V6, maar is dat niet nagenoeg gelijk qua afmetingen? Wie weet dat? Ook op deze site niet een panel te zien waarvan ik zeker weet of deze op de mijne past. Ze zijn er wel voor de KV6 gemaakt, maar voor een 75 en ZT zijn de panels weer anders.
Diverse eBay links gezien waar ik voor de zekerheid heb gevraagd of deze dan op de ZS180 past; antwoord is dan nee.
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 2:59 pm
door MARTIN
http://www.knfilters.com/mobile/mProduc ... od=33-2761" onclick="window.open(this.href);return false;
kan je gewoon gebruiken.
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 4:01 pm
door JurrianZS
Martin I love you
Wilde het toch zeker weten, want als het niet paste en ik bestelde wel, raak ik het ook niet zomaar kwijt

Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 7:17 pm
door MARTIN
das waar.,maar het luchtfilterhuis van de 45 V6 is gewoon hetzelfde.
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 7:20 pm
door JurrianZS
En ik denk dat dit filter de extra 30 pk tov van de 45 ook wel trekt. Is besteld en onderweg, evenals nieuwe bougies, oliefilter, benzinefilter, pollenfilter en ben nog ff opzoek naar een goede injectiereiniger
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 7:25 pm
door Dr Doggystyle
ik heb zoiets in de R45
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 9:53 pm
door MARTIN
injector reiniger neem je van wyns

Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 10:33 pm
door nickdijkie
Had je niet beter voor een airbox kunnen gaan dan die zijn tot 300pk?
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 11:05 pm
door JurrianZS
Juist niet. Dit werkt perfect
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 11:10 pm
door nickdijkie
Hoezo juist niet airbox heeft toch hogere luchtzuiging lijkt mij meer vermogen ?
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 11:14 pm
door JurrianZS
Nou, het is meer de koudere lucht omdat je het afsluit van blok en radiator. Het is wel zo dat standaard de auto voldoende koude lucht aanzuigt, maar m.b.v. een goed gesloten panel filter, er ook sprake is van stijging van koppel en topsnelheid. Belangrijker vind ik, is de kwaliteit van de aangezogen en dan gefilterde lucht. Met zo'n airbox is het toch al vaak een open luchtfiltersysteem en dat is bij de V6 niet aan te raden i.v.m. de VIS-kleppen.
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 11:18 pm
door nickdijkie
Ja dat begrijp ik hoe kouder en zuiverder de lucht is hoe meer vermogen ik begin er eigenlijk over laatst had ik namelijk 1 gezien van sparco een airbox met flexibele buis zodat je de box op iedere positie ideaal kan plaatsen met een soorte met schuim rubber bij de inlaat van de box die leek mij echt top ik heb zelf nu een open luchtfilter systeem van pipercross puur omdat het een goed merk is en speciaal voor de zr gemaakt is maar begin toch wel beetje spint te krijgen dat ik niet voor je airbox ben gegaan
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 11:24 pm
door JurrianZS
Precies dat snap ik wel, en met die VVC zou ik ook voor open filter gaan en dan evt zo'n airbox bouwen, kan je best zelf doen. Maar voor V6 is het echt verpesten van je blok, of met name je VIS-motors die niet goedkoop zijn
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 11:27 pm
door nickdijkie
Ok nou weer wat geleerd sorry dat ik zo door erop ging wou gewoon meer weten en leren thnx
Re: K&N filter
Geplaatst: di mei 26, 2015 11:46 pm
door JurrianZS
Haha no problem man, daar zijn we met elkaar voor toch
Ik reed in m'n gele altijd met open luchtfilter, heerlijk

Goed ff internet doorlezen op Engelse fora en je wordt een hele hoop wijzer.
Re: K&N filter
Geplaatst: wo mei 27, 2015 6:38 am
door Theo
Ik gebruik bij mijn zs 180 een vervangingsfilter van ITG.
Bevalt prima
