Problemen na vervangen vliegwiel en koppelings set
Geplaatst: wo apr 22, 2015 6:55 pm
Vorige wee hebben we de koppeling laten vervangen samen met het vliegwiel.
Na 3 dagen hadden we dan eindelijk de auto weer terug.
En toen begonnen de problemen al volgt:
- lucht in de hoofd koppeling cilinder - gevolg twee keer wegvallen koppeling pedaal (pedaal tot aan de bodem)
- een ondefinieerbaar geluid die onder belasting extra hoorbaar is (soort zuigend geluid)
Het ondefinieerbaar geluid is begonnen nadat de lucht eenmaal uit het systeem was maar pas bij accelereren onder belasting op vrijwel elk toeren gebied goed hoorbaar.
Auto weer terug naar de garage gebracht om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn.
In eerste instantie werd er gedacht aan de spanrollen maar deze gaven na meting een minimale slijtage. (gemeten met een stethoscoop)
Tweede optie zou kunnen zijn een lek in het turbo systeem.
Na onderzoek kon men geen lek vinden in het turbo systeem.
Nu word gedacht aan het vliegwiel omdat deze is vervangen door een massief vliegwiel in plaats van een Dual Mass vliegwiel.
Maar nu is de vraag of dit het probleem kan veroorzaken wanneer je een Dual Mass vliegwiel vervangt door een massief exemplaar.
Zijn er misschien nog andere suggesties waar gezocht zou kunnen worden?
Na 3 dagen hadden we dan eindelijk de auto weer terug.
En toen begonnen de problemen al volgt:
- lucht in de hoofd koppeling cilinder - gevolg twee keer wegvallen koppeling pedaal (pedaal tot aan de bodem)
- een ondefinieerbaar geluid die onder belasting extra hoorbaar is (soort zuigend geluid)
Het ondefinieerbaar geluid is begonnen nadat de lucht eenmaal uit het systeem was maar pas bij accelereren onder belasting op vrijwel elk toeren gebied goed hoorbaar.
Auto weer terug naar de garage gebracht om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn.
In eerste instantie werd er gedacht aan de spanrollen maar deze gaven na meting een minimale slijtage. (gemeten met een stethoscoop)
Tweede optie zou kunnen zijn een lek in het turbo systeem.
Na onderzoek kon men geen lek vinden in het turbo systeem.
Nu word gedacht aan het vliegwiel omdat deze is vervangen door een massief vliegwiel in plaats van een Dual Mass vliegwiel.
Maar nu is de vraag of dit het probleem kan veroorzaken wanneer je een Dual Mass vliegwiel vervangt door een massief exemplaar.
Zijn er misschien nog andere suggesties waar gezocht zou kunnen worden?