Compleet nieuwe install in de auto

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Prospero

Bericht door Prospero »

Vandaag ben ik bezig geweest het trekken van nieuwe speaker-draden naar de voorportieren, maar ik krijg het niet voor mekaar :(

Ik wil de draden via die rubber-slang leiden , maar dat ding is zo krap dat je er niet nog een extra kabel doorheen krijgt.. :(

Iemand van jullie misschien nog ideeen hoe ik dit zou kunnen aanpakken. Ik kan natuurlijk de originele draden doorverbinden, maar dat vindt ik eigenlijk doodzonde, ik zal me er dan altijd aan blijven ergeren :mrgreen:
Dennis

Bericht door Dennis »

Prospero schreef: Ik wil de draden via die rubber-slang leiden , maar dat ding is zo krap dat je er niet nog een extra kabel doorheen krijgt.. :(
Dat probleem was hier ook :)
Peter3 heeft dit toen opgelost, door die stekker door te boren, zodat de speakerkabel door de stekker heen loopt, en dan gewoon "buiten" het slangetje, en dan aan de carosseriezijde zeg maar, een sneetje in het rubber hoesje waar ie dan naar binnen loopt.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker,
ik moest ook dat zwarte blokje een beetje uitboren aan de bovenkant,
zodat de draad er precies langs past.Dus de deur en alles kon in elkaar blijven zitten en met boormachine via speakergat gewerkt

Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis »

jij hebt mooie paarse speakerkabel! :shock: :D
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

LOL een rover 100 heeft zo ongeveer 2 keer zo dikke rubberslang. En dan loopt er bij de meeste alleen maar 2 mega dunne draadjes doorheen voor een speakertje.

btw, mooi paars idd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Prospero

Bericht door Prospero »

artemis schreef:Hopelijk maakt dit het wat duidelijker,
ik moest ook dat zwarte blokje een beetje uitboren aan de bovenkant,
zodat de draad er precies langs past.Dus de deur en alles kon in elkaar blijven zitten en met boormachine via speakergat gewerkt

Afbeelding
Yup, tis me helemaal duidelijk. Hier had ik nog niet aan gedacht :)

Bedank Artemis en Dennis !
Dennis

Bericht door Dennis »

118GTR schreef:LOL een rover 100 heeft zo ongeveer 2 keer zo dikke rubberslang. En dan loopt er bij de meeste alleen maar 2 mega dunne draadjes doorheen voor een speakertje.
Da's echt super idioot, als ik bv bij VW (pardon) kijk, dan loopt daar een rubber slang met een diameter waar je akelig van wordt, zeg maar waar menig knalpijp jaloers op is :lol:
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Dennis schreef:
Da's echt super idioot, als ik bv bij VW (pardon) kijk, dan loopt daar een rubber slang met een diameter waar je akelig van wordt, zeg maar waar menig knalpijp jaloers op is

Deutsche grundlichkeit :mrgreen:

Dan zijn de onze auto's toch veel mooier afgewerkt :!: 8)
Dennis

Bericht door Dennis »

mwah, je kunt zeggen wat je wilt maar pak bv een passat of een audi a4 ofzo, dat zit toch allemaal wel strak in elkaar :D
En je kunt ook nog eens je speakerkabel 500 keer door de rubber hoes in steken, da's ook wat waard :lol:
Prospero

Bericht door Prospero »

Hey, weer een kleine update...

Zoals jullie misschien wel in de gaten hebben, duurt het allemaal wat langer dan ik eerst in gedachten had, maar m'n gezondheid laat soms wat te wensen over, dus wat kan je doen ?

Ik heb vandaag m'n accu-klemmen binnen gekregen die op de Optima Yellowtop gemonteerd worden achter in de auto. Ik heb lang naar die krengen moeten zoeken, omdat ik klemmen nodig had met 2 x 35m2 aansluitingen en die zijn lastig te vinden. De RF 1051s met z'n 1200w RMS heeft minimaal 35m2 nodig, maar om de 551x toch van een ruime voorraad power te voorzien, heb ik ook voor die amp gekozen voor 35m2.

Afbeelding

Dit weekend en volgende week gaat het toch eindelijk echt gebeuren, het spulletje gaat erin gehangen worden, want nu heb ik alles compleet.

Gisteren stond ik voor het stoplicht en er stopte een 205 gti naast me, enorme bass kwam er uit dat karretje en ik betrapte mezelf erop dat ik dacht "wacht maar kereltje :P" Toen heb ik gelijk een maat van mij gebeld en die was zo kewl om volgende week een paar dagen vrij te nemen :)

Dusse, de foto's komen eraan ! :mrgreen:
Dennis

Bericht door Dennis »

:bangin:
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Waar zouden we zijn zonder vrienden :?:
Tof dat ie even vrij neemt om je te helpen.
Suc6 en veel plezier met het installeren.
Hopelijk hou je ons met foto's op de hoogte.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Ewout

Bericht door Ewout »

jaja, foto's..... Altijd leuk om iemand anders zijn projectje te bekijken.

He veel succes
TR@X

Bericht door TR@X »

hoe staat het er nu mee ben best wel beniewd hebbie de pics al
Dennis

Bericht door Dennis »

ehm, als je hier kijkt, denk ik slecht... :cry:
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Ik kwam dit tegen op SYS en keek er wel van op
is toch een hele andere reden. :?:
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=29474
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Plaats reactie