Compleet nieuwe install in de auto

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Prospero

Compleet nieuwe install in de auto

Bericht door Prospero »

Oi allemaal,

na een behoorlijk kwakkelende gezondheid, laat ik toch weer 's ff mijn getyp zien hiero ;)

Volgende week ga ik een nieuwe installatie bouwen in de auto. Aangezien dit wel een leuk en uitgebreid projectje gaat worden, leek het me leuk om ff wat fotootjes hiervan te posten, naargelang het werk vordert.

Wat gaat er in komen.

-RockFord Fosgate 1051s (1x1050w RMS gebrugt op 4ohm mono)
-RockFord Fosgate 551x (4x75w RMS op 4ohm)
-RockFord Fosgate RFD2215 (600w RMS 15" subbie, 1,2kw max :P) <-- Ging niet hard genoeg :P
-AudioBahn AW1206T (1100w RMS, 2000w Maximaal)
-Focal 165v2 Compo x 2 (75w RMS op 4ohm)
-Precision Link 1Fahrad powercap x2
-Exide Maxxima 65Ah Gel accu voor de nodige ampjes en voltjes ;)

Dit moet dus allemaal in de kofferbak van mijn rovertje 200 ;) Maar volgens de autocad tekeningen moet dit makkelijk gaan passen.

Wat vooral leuk gaat worden is het dempen van de gehele auto. Hiervoor heb ik 148 bitumen matjes aangeschaft van 20x50cm. Gehele interieur gaat er uit, want zowel de deuren, als de bodem en de dak-hemel gaan gedempt worden, inclusief de hele kofferbak. Heb ik gelijk mooi de ruimte om alle kabels via de bodemplaat naar achter te trekken.

Waar ik nog wel ff over zit te dubben. Weet iemand van jullie hoeveel ampere de dynamo genereerd ? Is het misschien een goed idee om die te laten opvoeren (opnieuw laten wikkelen) :?:

Fotootjes worden toegevoegd, naarmate mijn rover zwaarder en zwaarder en zwaarder word (damn, die bitumen matjes wegen zo zwaar als lood, ohja, das waar, ze zijn gedeeltelijk van lood :P)
Laatst gewijzigd door Prospero op ma aug 09, 2004 6:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Leuk projectje...

TZT Foto's!!!

Succes...

Cya,

Sky
ironman

Bericht door ironman »

Nou dit wil ik ook wel zeker zien!!
Trouwens je houdt wel van kwaliteit geloof ik :shock:
Keep us posted.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Op een 1.4 K-serie MPi is de dynamo 55 A. Jij hebt een 1.6 dus het zal er niet ver van afwijken.

edit: heb het ff opgezocht en het zou 65 A max moeten zijn
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dennis

Re: Compleet nieuwe install in de auto

Bericht door Dennis »

Prospero schreef: -RockFord Fosgate 1051s (1x1050w RMS gebrugt op 4ohm mono)
:shock: vet :D
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Succes met je install! Hoop dat de auto nog te besturen is na het installeren van die bitumen matten :)

Keep us updated! :)
Dennis

Bericht door Dennis »

Foxtrot schreef: Hoop dat de auto nog te besturen is na het installeren van die bitumen matten :)
Hij is dan in ieder geval wel relatief goedkoop verlaagd ;) Bijkomend voordeel zullen we maar zeggen :D
Ewout

Bericht door Ewout »

Dat is wel serieus spul wat je er in gaat gooien. Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien/horen. kom maar op met die foto's

mzzls
Prospero

Bericht door Prospero »

Mark16v schreef:Op een 1.4 K-serie MPi is de dynamo 55 A. Jij hebt een 1.6 dus het zal er niet ver van afwijken.

edit: heb het ff opgezocht en het zou 65 A max moeten zijn
65a, dat is wat ik ook al van iemand anders hoorde, maar die wist het niet zeker. Zou in principe voldoende moeten zijn om de 2 accu's op te laden.

Bedankt voor het opzoeken :D
Dennis

Bericht door Dennis »

Prospero schreef: 65a, dat is wat ik ook al van iemand anders hoorde, maar die wist het niet zeker. Zou in principe voldoende moeten zijn om de 2 accu's op te laden.
ehm...
Ik weet niet hoe ver je je radiospul open gaat draaien (continu), maar als je een versterker hebt die 4x75 watt RMS levert + 1x 1050W RMS = 300+1050 = 1350W RMS --> 1350/0.75 (rendement, aanname) = 1800W
1800W/12V = 150A :shock:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Dennis schreef: Ik weet niet hoe ver je je radiospul open gaat draaien (continu), maar als je een versterker hebt die 4x75 watt RMS levert + 1x 1050W RMS = 300+1050 = 1350W RMS --> 1350/0.75 (rendement, aanname) = 1800W
1800W/12V = 150A :shock:
Als het totaal vermogen dat gevraagd wordt 1350 watt is en er 75% rendement is kom je natuurlijk niet op 1800 watt uit. Dat zou dan 1012,5 watt moeten zijn. Daarnaast wordt er met draaiende motor 14.3 volt geleverd en wordt er dus nog maar 70A gevraagd. :D :D
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dennis

Bericht door Dennis »

Mark16v schreef:
Als een versterker / versterkers 1350 watt leveren en ik heb een rendement, dan heb ik dus verlies, wat betekent dat ik er meer in moet stoppen dan dat er uit komt, dus kom ik toch echt op 1800W uit....ik mag tenminste hopen dat wanneer er een muziekvermogen van 75W RMS vermeld staat dat ze hier niet het stroomverbruik bedoelen...

14,3 volt, prima... 1800/14.3 = 125,9A :D
Prospero

Bericht door Prospero »

De versterkers van RF hebben gemiddeld een rendement van zo'n 65%, aangezien dit klasse A/B amps zijn (monoblocks zijn klasse D en hebben beter rendement)

Ik heb zelf inmiddels ook al wat navraag gedaan en het blijkt dat als mijn motor draait er 14,4v geleverd wordt, welke er weer voor zorgt dat er minder ampere nodig is om het zelfde vermogen te kunnen leveren.

Maar ja, het lijkt mij dus het beste om er een extra dynamo in te hangen, als ik jullie cijfertjes zo zie :mrgreen:

Wederom bedankt voor de feedback !!
DJ

Bericht door DJ »

Klinkt als leuk projectje, benieuwd naar de foto's. Veel succes.

Mazzel Daan.
Prospero

Bericht door Prospero »

De auto is sinds gisteravond volledig gedempt. Wat een enorme k*tklus zeg :evil: Hij is nu ook een goeie 25kg zwaarder :P en als je nu de deur dicht gooit, klinkt ie als een mercedes *KLOENK* :P

Ik heb alleen een klein probleempje. De bakken die naast de achterbank zitten, zitten vast met van die witte klemmen. Daar zijn er nu dus 2 van afgebroken en de bak wil niet meer goed vastklemmen.
Waar kan ik van die klemmetjes halen?
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Die witte klemmen kan je gewoon bij de dealer bestellen....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie