Pagina 1 van 1
professionele autopoetsbehandeling
Geplaatst: ma jun 28, 2004 9:17 pm
door DaZelator
Guys,
Ik overweeg m'n baby-Bentley naar een professioneel autopoetsbedrijf te brengen voor een grondige schoonmaak- en poetsbeurt. Op de opdrachtbon zie ik een paar mogelijke werkzaamheden staan waar ik het fijne van wil weten:-
- Lichte krassen verwijderen. Hoe doen ze dit? Hoe kan ik aan de kras zien of ze die wel of niet kunnen wegkrijgen (maximale diepte)?
- Velgen reinigen. Krijgen ze alle "brandplekken" van m'n lichtmetaal? Kunnen ze ook krassen van de velgen wegwerken?
- Flon 4000 Lak Pantser bescherming. Wat is dit? Blijft mijn auto hiermee langer schoon (donkere kleur: altijd lastig aangezien ik 'm buiten onder de bomen/vogels parkeer)? Of geeft dit zelfs bescherming tegen krassen?
- Waxoyl Lak bescherming. Zelfde vragen als voorgaande. Wat is het verschil met de Flon 4000 ...?
- Steenslag reparatie. Bedoelen ze hiermee het wegwerken van putjes (dus "uitdeuken") of slechts het herstellen van de laklaag? Kan zo ook parkeerschade (je weet wel: die lui die hun portier tegen je auto opengooien) worden hersteld?
Meer in het algemeen ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met dit type bedrijven. Voegen ze echt iets toe of kun je dit ook zelf allemaal doen op een zonnige zaterdagmiddag? Alvast dank.
Cheers,
Casper.
Geplaatst: ma jun 28, 2004 11:21 pm
door Robert-220TC
Lichte krassen verwijderen
daar bedoelen ze mee
krassen die niet door de blanke lak heen zijn gegaan die kunnen dmv het te schuren met polijst papier en daarna te poetsen verwijderd worden
velgreinigen is volgends mij gewoon een cleaner er over heen schoonspuiten en daarna een bescherming dr over (soort wax)
Flon 4000 lak pantser bescherming
Dit is een soort teflon laag die op je wagen wordt aangebracht waardoor vuil etc minder snel aan de auto hecht
waxoil is het zelfde maar dan van mindere kwaliteit(goedkoper)
steenslag reparatie
de kale plekken worden ingetipt met lak en daarna met blanke lak
(zou ik persoonlijk niet laten doen als er al roest onder zit gaat het gewoon dr onder verder)
Ik zou clean = clean is proberen daar laten wij ook de auto's aflevringsklaar maken van breeman en breeland
die zit tegen over de vw dealer naarst countycar rotterdam
Geplaatst: di jun 29, 2004 12:01 am
door Skytiger
Protech Benelux uit Tilburg doet dit allemaal bv ook...
Ze hebben meerdere vestigingen, compagnons/partner/dochterbedrijven die dit ook doen. Zitten door heel Nederland.
Check hun website eens.
http://www.protech.nl
GreetingzZz,
Sky
Geplaatst: di jun 29, 2004 8:15 am
door lex
Rij ff langs bij Carwax Delft ff 015-2561046 Belweg 18 in de wijk bij de Makro, het bedrijf is van een vriend van mij, hij maakt een prijs speciaal op je auto dus heb je een redelijk schoon interieur dan hoef je dat ook niet te betalen. Als je interesse hebt mail mij dan ff dan zeg ik tegen hem dat je komt. Ik zou het zelf niet op zaterdag middag doen vooral het polijsten is een vak appart.
Geplaatst: di jun 29, 2004 10:11 am
door Tommer
Robert-220TC schreef:steenslag reparatie
de kale plekken worden ingetipt met lak en daarna met blanke lak
(zou ik persoonlijk niet laten doen als er al roest onder zit gaat het gewoon dr onder verder)
Hoe stel je dan voor dit te repareren?
Heb nl een kleinroestplekje (1mm) op m'n dak, waar ik te laat merkte dat de lak weg was.
Bedankt

,
Tom
Geplaatst: di jun 29, 2004 3:00 pm
door Wilko
www.carbeautyservice.nl in poeldijk is een top bedrijf met vriendelijke medewerkers.
Een aanrader iig.
Geplaatst: di jun 29, 2004 11:23 pm
door Robert-220TC
stel je dan voor dit te repareren?
Heb nl een kleinroestplekje (1mm) op m'n dak, waar ik te laat merkte dat de lak weg was.
beste is nog steeds je dak over spuiten
roest wordt dan verwijderd lak verlopend uit geschuurd in de roestprimer en schuurfiller gespoten daarna weer geschuurd af geplakt kleur dr over en dan de blanke lak
maar zal je wel zo'n 300 euro minimaal voor kwijt zijn (ligt aan de kleur effen kleur schuifdak er in etc etc)
Geplaatst: do aug 12, 2004 2:20 pm
door maddog
Ik heb zelf me auto gepoetst met turtle kleuren poets inclusief stift, en ik moet zeggen, na uren hard poetsen en stiften, mag het resultaat er wezen, zelf diepere krassen op me achter bumper zie je nauwlijks meer,alleen bepaalde plekken(ind.roest) heb ik alleen gepoetst en niet met de stift gedaan, maar zoals steen slag etc zie je nauwlijks of helemaal niet meer.
Het kost even wat tijd, maar het resultaat is er niet minder om, je moet alleen wel het geduld en het weer mee hebben.

Geplaatst: wo aug 18, 2004 10:36 pm
door neeffie
Hey Casper,
Als ex-autopoetser een antwoord op een aantal van je vragen...
Lichte krassen verwijderen wordt gedaan met een compound (cleaner cq heeeel fijn schuurmiddel) waarmee de auto machinaal wordt gepoetst.
Dan heb ik het over wasstraatkrassen en lichte beschadigingen, die niet door de lak heen zijn gegaan. Rover heeft over het algemeen een vrrij zachte lak dus het resultaat kan, mits goed gedaan, erg mooi zijn.
Hierna wordt de auto 'op glans' gepoetst met een nog fijnere compound, waardoor hij ook echt glad gaat aanvoelen.
Flon4000 is een soort anti-aanbaklaag (Teflon) voor je auto, hierdoor heeft rotzooi minder hechtingskans en blijft de auto langer glad. Mooi en met garantie, maar vaak wel duur. Dit werkt overigens alleen echt goed als de auto ook de krasverwijdering heeft ondergaan, anders mist het zijn doel.
Waxoyl - geen idee....
- Steenslagreparatie is het middels airbrush opvullen van de witte plekjes op motorkap en bumper, soort plaatselijke spuitbeurt. Kan mooi worden, maar dan moet het bedrijf er wel ervaren in zijn. Ik heb het alleen voor mezelf gedaan en kan het absoluut niet . Uitdeuken hoort hier niet bij.
- Uitdeuken zonder spuiten werkt erg goed voor kleine deukjes. Als een ervaren iemand dit uitvoert kan de deuk vrijwel geheel worden weggehaald met een soort stang die de deuk van binnenuit terug duwt. Voorwaarde is dan wel dat er geen 'knik' in de deuk zit (echt ronde deukjes dus) en dat hij zich niet toevallig net achter een balk oid bevindt.
Mijn ervaring is dat een professionele poetsbeurt echt iets toevoegt en absoluut niet vergelijkbaar is met een zaterdagmiddagbeurtje.
Hoop dat je aan dit (ellenlange...) verhaal iets hebt.
Vragen..just ask!
Info is ook te vinden op
http://www.r2carcleaning.nl
Geplaatst: do aug 19, 2004 8:34 pm
door Robert-220TC
Als je dat uitdeuken zonder spuiten wilt
moet je maar een brul geven
en als er een knik in zit maakt niks uit
zo lang de lak maar niet beschadigd is maar let op niet elke deuk gaat dr uit
www.restyle.nl
Geplaatst: do aug 19, 2004 8:37 pm
door Mista T
Weet niet ofdat je al een behandeling voor je auto heb gehad, maar kijk eens op
http://www.dr-vinyl.nl
Geplaatst: vr aug 20, 2004 10:52 pm
door DaZelator
Mista T schreef:Weet niet ofdat je al een behandeling voor je auto heb gehad, maar kijk eens op
http://www.dr-vinyl.nl
Nee, nog niet... Ik wacht even af tot ik me echt ga irriteren aan de kleine beschadigingen (waar er volgens mij maandelijks wel weer één of twee van bijkomen

).
Wat die Dr. Vinyl kan is bijna ongelooflijk

Ik vraag me echt af hoe ze dit doen. Op die foto uit Amerika zie ik een hoop plamuur o.i.d. Lijkt mij geen beste methode.
Geplaatst: za aug 21, 2004 1:19 am
door Frekkel
en wat die velgen betreft kunnen ze ook perfect krassen verwijderen.
wel niet als je je ganse velg kapotgereden hebt op de stoep, maar parkeerschade is normaal gn probleem.
krassen door de primer is al weer iets anders.
de hele zijkant moet dan worden herspoten, anders heb je kleurverschil.
voor 150€ heb je al daar al lak voor, maar als ze werkuren en dergelijke bijrekenen loopt het wel aardig op. het schuren, strippen, afplakken vergt wel wat tijd.
misschien is het een optie om hem vaneerste keer helemaal te laten herspuiten. Als je iemand vindt die een prijsje kan maken, of als je hem zelf al kunt schuren.