Pagina 1 van 1

Geplaatst: za mar 14, 2015 10:48 pm
door MARTIN
:mrgreen: heb toevallig een klantje met hetzelfde probleem.
Heb je hem al uitlezen?
Komt code p0313 tevoorschijn?
Stottert wat bij optrekken vanuit 2e versnelling.

Geplaatst: zo mar 15, 2015 12:23 am
door arjen
Pak de bobines er eens uit en haal het sokje eraf, vaak zit daar oxidatie. Goed schoonmaken is vaak voldoende om het probleem op te lossen.

Geplaatst: zo mar 15, 2015 11:05 am
door MARTIN
:mrgreen: ik kreeg p0300 en p0313

misfire in cil 1

misfire with low feul

bobines omgewisseld omdat van cill 1 de {nieuwe}bougie zwart was.
benziene voldoende
benzine pomp oke
nieuw benzienefilter

na bobine wissel loopt hij iets beter maar stottert nog steeds bij optrekken vanuit lage toeren.
op hogere toeren niks aan de hand.

bougies weer nagekeken ,en nu alle 4 licht bruin /grijs.
geen storing na uit lezen
stotteren blijft.

ik ben ff uitgevogeld.

arjen ??

Geplaatst: zo mar 15, 2015 11:38 am
door MARTIN
:mrgreen: dit probleem ontstaat bij diverse mensen die een k-serie 1.8 hebben.
op diverse fora word dit probleem aangekaart.
op dit moment heeft maar 1 persoon het probleem aangepakt door zijn injectors te testen.
er bleek op cill 1 een weigerende injector te zitten.
na alleen maar te reinigen liep zijn 1.8 weer als tevoren.

Geplaatst: zo mar 15, 2015 12:33 pm
door arjen
Een kapotte injector ben ik nog niet tegengekomen bij een k-serie, maar onmogelijk is dat niet natuurlijk. Vooral met de brandstofkwaliteit die er niet beter op wordt.
Heb je de bobines onderling gewisseld of gewisseld met een andere auto?

Geplaatst: zo mar 15, 2015 1:34 pm
door MARTIN
:mrgreen: bobine alleen van plaats gewisseld.
Er zijn wel 2 andere onderweg.

Geplaatst: zo mar 15, 2015 3:08 pm
door MARTIN
:mrgreen: 4 nieuwe injectoren besteld,dus dat gaan we volgende week eens proberen.

Geplaatst: zo mar 15, 2015 3:09 pm
door Docklands
De 1.6 heeft er ook last van. In mijn 25 liep hij op een gegeven moment in zijn twee ook niet lekker.
Wat bleek het geval te zijn, inlaatspruitstuk lekte aan de zijkant waardoor de pakking niet gat afdichtte.

Daarnaast waren de injectoren ook redelijk op hun retour maar da mag wel na 350.000 km.
Nadat dit alles vervangen was liep hij weer als een zonnetje.

Geplaatst: zo mar 15, 2015 3:49 pm
door MARTIN
:mrgreen: had je door de lekkage van de pakking kvs verlies?

Geplaatst: ma mar 16, 2015 10:53 am
door schoenie
@Marvon.
Aangezien je een fout specifiek op 1 cilinder krijgt zou je ook de injector van die cilinder met een andere kunnen wisselen. Dan zou de foutcode nu op een andere cilinder moeten komen.

OT
Vind het wel vreemd dat de motor van de topicstarter enkel in de 2e versnelling stottert. Zou verwachten dat het dan in iedere versnelling zou moeten gebeuren.

Geplaatst: ma mar 16, 2015 1:21 pm
door arjen
Had je ook p0301 erbij? P0300 is niet gespecificeerde misfire.

Geplaatst: ma mar 16, 2015 5:57 pm
door MARTIN
:mrgreen: mijn fout ,was inderdaad p0301

Geplaatst: ma mar 16, 2015 11:11 pm
door Docklands
MARVON schreef::mrgreen: had je door de lekkage van de pakking kvs verlies?
Dat was inderdaad ook het geval. Die pakking moest dat tegen houden maar deed deed hij niet meer voldoende :+

Geplaatst: wo mar 25, 2015 6:40 pm
door MARTIN
:mrgreen: probleem bij mijn klantje is opgelost met een nieuwe bobine.

Geplaatst: wo mar 25, 2015 7:43 pm
door arjen
:thumb: