Radiateur of wat anders lek na aanrijding met trekhaak?
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Radiateur of wat anders lek na aanrijding met trekhaak?
M'n eigen fout helaas maar ik heb een trekhaak in m'n bumper laten boren
en nu is de radiator aan 1 kant afgebroken en staat de condensor er gebold tegenaan. Wel tegen het opstaande randje aan de zijkant, dus de radiateur lijkt nog heel maar de koelvloeistof is weg. Ik rook de koelvloeistof ook op een gegeven moment tijdens de rit naar huis. Maar dan zal die zeker toch wel lek zijn?
Wat is dat platgedrukt element vooraan? Loopt daar ook koelvloeistof doorheen wat nu dus mogelijk niet meer het geval is. Of hoort dat bij de airco?
De stukken van het plastic rooster onderaan in de bumper, is dat iets wat los te verkrijgen is?
en nu is de radiator aan 1 kant afgebroken en staat de condensor er gebold tegenaan. Wel tegen het opstaande randje aan de zijkant, dus de radiateur lijkt nog heel maar de koelvloeistof is weg. Ik rook de koelvloeistof ook op een gegeven moment tijdens de rit naar huis. Maar dan zal die zeker toch wel lek zijn?
Wat is dat platgedrukt element vooraan? Loopt daar ook koelvloeistof doorheen wat nu dus mogelijk niet meer het geval is. Of hoort dat bij de airco?
De stukken van het plastic rooster onderaan in de bumper, is dat iets wat los te verkrijgen is?
416SI 1996
Re: Radiateur of wat anders lek na aanrijding met trekhaak?
Volgens mij is dat een oliekoeler van de stuurbekrachtiging.Sander02 schreef: Wat is dat platgedrukt element vooraan? Loopt daar ook koelvloeistof doorheen wat nu dus mogelijk niet meer het geval is. Of hoort dat bij de airco?
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Die condensor kan ik lijkt me weggooien. Of is er een kans dag je de bult er uitkandrukken en die nog goed is? Airco was overigens toch al kaduuk.
De afgebroken bevestiging van de radiateur moet ik nog goed bekijken. Weet niet of je inderdaad in de radiateur kijkt. Maar anders zou ik ook niet weten waar de koelvloeistof heen is gegaan. Tenzij die al weg was.
Zou dat oliekoel mechanisme een probleem opleveren? Bovenste is nog intact.
De afgebroken bevestiging van de radiateur moet ik nog goed bekijken. Weet niet of je inderdaad in de radiateur kijkt. Maar anders zou ik ook niet weten waar de koelvloeistof heen is gegaan. Tenzij die al weg was.
Zou dat oliekoel mechanisme een probleem opleveren? Bovenste is nog intact.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Ja ik heb Van Noort mailtje gestuurd. Denk ook niet dat het veel zal kosten. Kon er met normaal tangetje niet zo goed bij.
Ik dacht die radiator is misschien wel te dichten door het stuk (wat nog in de houder zit) erop te lijmen maar een garage zei dat gaat niet werken door de druk die op het syteem komt.
Ik dacht die radiator is misschien wel te dichten door het stuk (wat nog in de houder zit) erop te lijmen maar een garage zei dat gaat niet werken door de druk die op het syteem komt.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Zo dit heeft me weer heel wat geld gekost maar het is gerepareerd. Auto is het eigenlijk niet meer waard, maar ja he toch erg aan gehecht.
De condensor heb ik laten verwijderen. Deze ving wel mooi de steentjes en vuil op, maar ja het meest efficient koelen van de radiateur lijkt me zonder dat ding ervoor. En de airco was toch al defect.
De condensor heb ik laten verwijderen. Deze ving wel mooi de steentjes en vuil op, maar ja het meest efficient koelen van de radiateur lijkt me zonder dat ding ervoor. En de airco was toch al defect.
416SI 1996