Pagina 1 van 2

Head gasket kit

Geplaatst: zo feb 22, 2015 2:31 pm
door bam
Ook ik ontkom er niet aan om mijn koppakking te vervangen bij mijn 2004 1.4 ZR.
Maar nu, wat heb ik nodig en waar kun je het beste bestellen.

Ik ga ervan uit dat ik nodig heb een kit die bestaat uit de volgende delen;


Victor Reinz K Series MLS (with integrated shim) LVB500190
Inlet Manifold Gasket - OEM (LKJ101110)
Exhaust Manifold Gasket - Victor Reinz (LKG100300)
Cam Cover Gasket - OEM (LVP100630)
2x Front Camshaft Seals - Corteco (LUC100220)
2x Rear Camshaft Seals - Corteco (LUC100290)
Cambelt kit (Dayco) with Auto Tensioner (post '99 vehicles only. LHN100560 and LHP100900)
Water Pump (PEB102510)
Valve stem seals (16, OEM. LUB100350)
10x OEM BGA Head Bolts (WAM2293)

Die valve seals zal ik niet nodig hebben alleen deze kit kost 140 pnd (190 euro)

Ik hoop dat ik het kan rekken tot April/Mei ik zit nu op bijna 1 liter koelvloeistof per 1500 km.
Ik zie niets aan de olie, die heb ik net vervangen de peilstok knettert niet en de vuldop heeft iets condens maar dat heeft hij altijd er worden nl. ook korte stukjes mee gereden. Het kan natuurlijk de waterpomp zijn. Die heb ik nl. 2 jaar geleden niet vervangen bij de distributieverwisseling en die is nog origineel net als de koppakking. De km stand is nu 118.000km.
Plus het feit dat ik de koelvloeistof ruik als hij net geparkeerd word.
Maar goed de km stand is zodanig dat ik niet alleen een waterpomp ga wisselen dan neem ik de koppakking mee.

Geplaatst: zo feb 22, 2015 4:54 pm
door MARTIN
:mrgreen: een lekke waterpomp is makkelijk te herkennen aan druppels kvs onder je krukaspoulie.
Geen kvs in je olie kan duiden op inwendige lekkage (naar verbrandingskamer) of je inlaatpakking is lek.

Ik zou vooral eerst het 1e en het 3e controleren en/of vervangen.

Geplaatst: zo feb 22, 2015 5:07 pm
door bam
Maar hoeveel werk is het extra om de koppakking mee te nemen?
Dan ben ik wel in een keer klaar, of zijn die koppakkingen van die 2004 modellen echt veel beter dat het onzin is om hem mee te vervangen?

Geplaatst: zo feb 22, 2015 6:16 pm
door arjen
Ik zou m gewoon vervangen bas, lek gaat ie toch wel en als je het zelf doet dan kost het ook niet zoveel.

Geplaatst: zo feb 22, 2015 6:59 pm
door MARTIN
:mrgreen: is niet veel meer werk extra,en nu hoef je de kop nog niet te laten vlakken.

Bij Willem zijn blok hebben we het ook op voorhand meegenomen.
Maar met een blok uit de auto is dat wel lekker makkelijk sleutelen ;)

Geplaatst: zo feb 22, 2015 8:10 pm
door bam
Idd met het blok eruit is het eitje.
Maar heeft iemand een link of merk voor een set want op ebay worden ze aangeboden vanaf 10 euro tot 200 euro.
Ik weet dat Martin ergens een link heeft geplaatst maar ik kan hem niet meer vinden.

Geplaatst: zo feb 22, 2015 8:35 pm
door MARTIN
:mrgreen: ik laat vaak een set van Shirley komen

http://www.ebay.co.uk/itm/MGF-MGTF-MGZR ... 1e8b672ba2

ondertussen heb ik wel een paar V.R. koppakkingen liggen die ik dan wissel met die in het pakket zit.


Geplaatst: zo feb 22, 2015 8:43 pm
door hAz
Misschien zit er ergens een lekje en is het nog niet je koppakking, aangezien je koelvloeistof ruikt na parkeren (drupt het ergens op de hete uitlaat?).
Wie weet piest het ergens langs een slangklem ofzo...

Btw: die rear keeringen hoef je ook vaak niet te vervangen, de voorste lekken regelmatig, de achterste vrijwel nooit.

Let op met kit's van Ebay, vaak adverteert men met bepaalde merkartikelen en krijg je uiteindelijk toch iets van een ander fabrikaat...

Geplaatst: zo feb 22, 2015 8:45 pm
door bam
Ik heb al gezocht naar lekkage maar kan niets vinden. Bij de 75 had ik wel zo'n lekage maar dat was de standkachel waterpomp.

Ok die Victor Reinz zijn dus de betere, maar wat ik ook lees zijn 'elastomer' style gaskets maar wat is nou het verschil met MLS-type gasket?

Deze dus;

http://www.dmgrs.co.uk/collections/all- ... askets-etc

Dat is voor 139 pnd maar die shim is dus alleen voor als de kop gevlakt is.

Geplaatst: zo feb 22, 2015 8:53 pm
door MARTIN
:mrgreen: bij deze moet je ff naar de verzendkosten informeren

http://www.ebay.co.uk/itm/MG-MLS-CYLIND ... 232d6e40ad

de V.R. zijn inderdaad de betere, op advies van arjen van DSN ben ik deze gaan gebruiken.
lekken nooit, en van de andere merken wil er nog wel eens een drupje tussenuit piepen links voor.
ligt ook aan de grofheid van vlakken indien nodig.
bij jou zou ik het zeker niet doen.

die van payen is volgens mij ook multilayer.
de shim monteer ik altijd...arjen doet het ook wel eens zonder.

Geplaatst: ma feb 23, 2015 2:48 pm
door tomcat.t16
Zorgen dat je krukas niet draait wanneer de kop eraf is want dan kunnen de bussen verschuiven.
Verder zijn de pakkingen van Shirley goed!

Geplaatst: do mar 12, 2015 9:09 pm
door bam
Hi
As Mat say you must check before deciding on gasket if the liners are flush or lower than three thou use the latest blue payen gasket which is available from the Gentleman above
if there's any sign of porosity or fire ring indentation you need to use a shim
And change the stat at the same time if it's original it will be past it's best

Doc
MLS is dus niet altijd de beste!

Geplaatst: vr mar 13, 2015 9:40 am
door MARTIN
:mrgreen: klopt, ik heb hier al 2 wagens gedaan met de oude originele pakking.
Alle 2 rijden ze probleem loos rond.
Is gedaan om diverse redenen, maar met de km die zij maken overleefd de pakking het wel.

Als jij zeker weet dat de zr binnen 50 dkm weg is waarom dan niet.
Ik vind dat ze beter afdichten dan de mls .
De mls heeft echt een perfect oppervlak nodig om netjes af te sluiten.

En bij de mls ook altijd controleren of de 4 ringen vrij rond draaien.
Doen ze dat niet is de kans op een beschadiging of fabrieksfout aanwezig met weer lekkage als gevolg.

Praat eens met Bruno van het mgf,ook hij is niet echt kapot van de mls
Zij gebruiken (ook bij de lotus) veel de verbeterde siliconen pakking.
Blauw ipv rood.

Geplaatst: vr mar 13, 2015 11:37 am
door bam
Ja hun zggen dat als je bussen er nog bovenuit steken dan gebruik je mls. Liggen ze vlak of iets eronder dan gebruik je de nieuwe blauwe Payen pakking.
Doe je dat niet dan zijn er voorbeelden te over van pakkingen die weer na 1000 km gingen lekken.

Over oude pakkingen wordt niet gesproken, die payen schijnt een nieuwe verbeterde variant te zijn op het oude principe.

Geplaatst: vr mar 13, 2015 4:07 pm
door MARTIN
:mrgreen: dus eigenlijk pas beslissen als de kop er af is welke pakking te nemen.
Ik heb er altijd diverse op voorraad juist om die reden.

Geplaatst: ma mar 30, 2015 9:28 pm
door bam
Ik ga ook voor die MLS maar als mijn bussen dieper liggen dan bestel ik toch nog die andere. Dus ik gok erop dat ze uitsteken.