Pagina 1 van 1

Rover 200 (starten)

Geplaatst: di feb 03, 2015 9:39 pm
door schraatjuh
Hallo,

Voor de gene die in de app zitten hebben mij vaak genoeg horen klagen :P

Maar ik zit met een rover 200 en deze start met een koude motor zeer slecht, ik moet gas bijgeven vaak en verzuip je hem natuurlijk ook nog iets en dan pas pakt die aan, maar als je hem weer uitzet wacht even en je draait hem later nog keer om dan start die echt gewoon direct.

als het koud is buiten, en hij staat een aantal uur weer stil wil die ook wel is weer iets moeilijk doen, maar het is vooral smorgens..

bij het starten smorgens draait de startmoter gewoon zeer snel rond en je hoort dat die hem net niet aan wil pakken hij zit er tegen aan, maar het is hem gewoon net niet.

Wat is er allemaal al gedaan om het probleem te verhelpen?

--> Een goede accu geplaatst
--> Injectie vervangen
--> Stappen motor vervangen
--> gaskleppenhuis vervangen
--> Bougie kabels vervangen
--> nieuwe bougie's NGK-R
--> Nieuwe verdeler kap

De auto is van de sloop afgekomen met een kapotte kop daar is aan gedaan

--> Kop gevlakt
--> Koppakking vervangen

Nu moet ik ook zeggen dat de auto :

--> Witte rook uit de uitlaat gooit. soms veel soms helemaal niets
--> Olie verbruikt. Waarschijnlijk een lekkende carterpakking

Verder na het starten loopt de auto gewoon direct perfect. Geen schommeling in de toeren en geen gekke gerij,hij rijdt gewoon goed.

Alvast hartstikke bedankt, want ik iriteer mij er mateloos aan, aangezien ik was gewend van de 214, dat het niet uitmaakt hoelang de auto stond en deze altijd direct starte wanneer dan ook

Met vriendelijke groeten
Dennis!

Geplaatst: di feb 03, 2015 10:39 pm
door challenge
ik vraag me wel eens af wat er met de katalysator gebeurt na een lekke koppakking. lijkt mij dat er dan een hoop rommel in gaat zitten wat nadelig kan zijn voor je motor.

Bekijk ook je krukas keering want daar kan ie ook gaan lekken.

Geplaatst: di feb 03, 2015 11:00 pm
door arjen
Ik zou eerst de compressie eens meten.
Een verstopte katalysator zou vooral bij rijden problemen gaan geven.

Geplaatst: di feb 03, 2015 11:20 pm
door schraatjuh
compressie meten zit nog oplijstje van wat wat ik wou gaan doen, heb alleen nog niemand gevonden die dat even voor mij wou doen:)

en olie loopt niet weg bij de distributie kap of iets dergelijks. alleen zweet rand bij de carter

Geplaatst: wo feb 04, 2015 12:17 am
door Joren
http://www.autogereedschap.com/c-522352 ... siemeters/
Zal binnenkort ff geld overmaken voor die lampen en troep, kun jij een compressiemeter bestellen :P

Zeker weten dat de koppakking niet lekt? Cilinderbussen op goede hoogte enzo? Zou het olieverbruik en de rook verklaren. Check je bougie's eens op olieaanslag net als ie veel gaat roken. Zou ook kvs kunnen zijn overigens ( inlaatpakking? )

Je zou ook je benzinedruk nog eens kunnen meten, misschien heeft je pomp er niet zoveel zin in. Zou dan weer verklaren waarom ie makkelijk start als je hem weer opnieuw probeert te starten.

succes!

Geplaatst: wo feb 04, 2015 1:27 am
door schraatjuh
Heb al vaker de bougies gecontroleerd en die zijn op welk moment dat ik ook controleer koffie bruin, maar met een compressie test kom ik er snel achter toch?

Mocht die slecht zijn dan komen gewoon indien mogelijk zuigers van het oude blok van de 214 er in of gewoon hele onderblok van de 214 er in.. hopelijk is deze nog wel goed na het distributie gebeuren :)

--> benzine druk geprobeerd en is uitstekend
start nogsteeds slecht smorgens