Pagina 1 van 2

verschillen in motorvermogen

Geplaatst: ma dec 08, 2014 12:54 pm
door challenge
Hoi allemaal, ff een vraagje over het motorvermogen.

Mijn Rover 200 met 1.4i 16V zou rond de 103pk moeten hebben en een koppel van 127Nm

Nu vind ik ook een Rover 25 van 2004 met de zelfde 1.4i 16V maar die levert aanzienlijk minder vermogen, 84pk en 110Nm

Waar zit het verschil eigenlijk in? want zover ik weet levert de 1.4i 16v in de Streetwise wel gewoon 103pk

Geplaatst: ma dec 08, 2014 1:48 pm
door JD
Motoren zijn identiek.
Enige verschil is de gasklep en gaskabel. Bij de 85pk versie zit een begrensde klep op. Vervang je deze voor een.klep en kabel van de 103pk versie heb je ook 103 pk ;)

Geplaatst: ma dec 08, 2014 6:45 pm
door challenge
dus als ik er een 52mm gasklephuis op zet dan is dat probleem opgelost? die heb ik nog liggen namelijk :mrgreen:

Geplaatst: ma dec 08, 2014 7:45 pm
door JD
jup, dan heb je ook 103 pk ( volgens mij moest ook de gaskabel vervangen worden )

Geplaatst: ma dec 08, 2014 9:26 pm
door challenge
JD schreef:jup, dan heb je ook 103 pk ( volgens mij moest ook de gaskabel vervangen worden )
die kabel is ook wel te vervangen :mrgreen:

Geplaatst: ma dec 08, 2014 11:17 pm
door Johnny_D
Die versies werden voornamelijk in België en Engeland verkocht. Daar geld motorvermogen erg me in de de verzekering. Om een auto dan toch interessant te houden voor de markt, werden er ook met minder pk's op de markt gebracht. Zelfde blok, alleen wat geknepen

Geplaatst: ma dec 08, 2014 11:30 pm
door challenge
Ok, het viel me op dat wat 25 mk2 modellen wat minder vermogen hadden vandaar mn vraag. vond het vreemd omdat de streetwise van de zelfde bouwjaren wel gewoon 103 pk's hebben.

dus ik mag er dus ook vanuit gaan dat de "zwakkere" modellen import kunnen zijn?! (had ik overigens nog niet naar gekeken)

Geplaatst: di dec 09, 2014 9:47 pm
door Bart-K
Dat iedereen zo verbaasd is over dit verschil??

Dit was bij de 200 MKII en MKIII ook al, dit is namelijk het verschil tussen de 214i en 214si.

Tussen de 25 mkI en mkII zit trouwens geen verschil in beschikbare motoren.

Geplaatst: wo dec 10, 2014 9:28 pm
door JD
hoe noemen ze de 214 8v dan eigenlijk ?

Geplaatst: wo dec 10, 2014 10:03 pm
door JurrianZS
214i ook, maar dan is die single overhead camshaft (SOHC dus) geloof ik

Geplaatst: wo dec 10, 2014 10:12 pm
door challenge
de mk2 25 heeft dus een geknepen motor

Geplaatst: wo dec 10, 2014 10:26 pm
door challenge
http://link.marktplaats.nl/m875996056

Dit is dus een NL geleverde auto met een geknepen motor.
Vandaar ik het niet snap.
Ik zie ook andere mk2 25 en streetwise van het zelfde bouwjaar die niet geknepen zijn.

Volgens autoweek heeft alleen de MK2 25 basic en Classic deze geknepen motor, de Classic was er ook met een 103 pk motor.

De MK2 25 basic was dus wel heel erg basic :mrgreen:

Geplaatst: wo dec 10, 2014 10:51 pm
door JD
Ze zijn idd in nl gewoon fabrieksaf geleverd, alleen bijna niet verkocht.
Er is zelfs een 1100cc versie van ( weet niet of de mk2 die ook heeft )
84 pk versie is zeer zeldzaam. Mg zs is destijd ook fabrieksaf geleverd met een 1400cc motor, die zijn dr ook bijna niet.

Ik gok dat de 84 pk versie alleen op aanvraag geleverd is.

Geplaatst: wo dec 10, 2014 10:54 pm
door Thomas
Lijkt me niet zo veel aan te snappen ;).
Je hebt gewoon een 84 en 103 PK versie, ook die 84 PK versie is in Nederland geleverd, en staan in het kenteken geregisteerd als 25 1.4 E (227 stuks in Nederland, november 2013).
Bij de 25 MK1 zijn dat volgens Auto week de Basic, Ascot en Classic, bij de MK2 de Basic en bij de Classic beide mogelijk.
Streetwisen zijn altijd 103 PK.

En de 214i (MK2 en MK3) is inderdaad een 8 klepper en heeft dan 75 PK.

Geplaatst: wo dec 10, 2014 11:07 pm
door challenge
Aha das info waar ik wat aan heb haha. waarom hebben ze dan ooit ook de 85pk versie geleverd, vanwege de lagere aanschafprijs?

Geplaatst: do dec 11, 2014 12:02 am
door JurrianZS
En prijs van verzekering denk ik.

MG ZS 1.4 overigens alleen in Ierland en Portugal geloof ik

Die 84pk 1.4 is al wel weer DOHC, je hebt dus ook 75 pk 16v en 8v. Geen idee of die in NL geleverd zijn