Goedendag!
Ik ben vast aan het kijken hoe ik m'n dertiende maand ga gebruiken
De 75 blijft mij roepen.
Enkel heb ik een schurfthekel aan wegenbelasting
Elke 75 die ik compleet zie volgens m'n wensenlijstje is 1565 kg.
Automaat, lederen stoelen, stoelverwarming, houten stuur. (Benzine)
Is een houten stuur te plaatsen op een 'normale' versie? (zoekfunctie al doorlopen)
Automaat zou fijn zijn maar mag vervallen als dit de boosdoener is in het aantal kilo's.
Het leer (en stuur) zijn wel een must voor me
Stoelverwarming zou ook mogen vervallen als dat de auto zwaar maakt.
Met andere woorden
Zijn er versies van 1415 kg. (volgens mij de meest lichte versie van de 75) met automaat/lederen stoelen?
Welk type, welk aantal kilo?
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
1.8 sterling, dat is zoeken naar de bewuste speld.....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- Thomas
- MG-R Spotter
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: vr jun 05, 2009 6:30 pm
- Woonplaats: Heiloo
- Contacteer:
Die van 1565 KG is denk ik een import waarvan het gewicht niet helemaal klopt (of LPG)? De zwaarste is officieel (afgezien van de V8 ) de 75 Tourer diesel (zowel handbak als automaat) en die weegt 1535 KG.
De lichtste is een 1.8 Saloon, die weegt volgens Carbase 1375 KG, echter als ik wat kentekens van een aantal vroege (1999/2000) exemplaren check zijn die vroege 1345 KG.
Een vroege 2.5 V6 Sterling weegt 1415 KG (zoals deze), de latere 1445, maar dat maakt voor de klasse niet uit. Je kan het beste even op www.vwe.nl kijken wat voor gewicht er in het kenteken staat, maar laagst mogelijke is dus volgens mij 1345.
Maar ik zou me meer focussen op de staat van onderhoud (erg belangrijk bij een 75) en of je gaat voor een 4 of 6 cilinder en bijbehorende verschillen dan een paar euro meer of minder wegenbelasting .
De lichtste is een 1.8 Saloon, die weegt volgens Carbase 1375 KG, echter als ik wat kentekens van een aantal vroege (1999/2000) exemplaren check zijn die vroege 1345 KG.
Een vroege 2.5 V6 Sterling weegt 1415 KG (zoals deze), de latere 1445, maar dat maakt voor de klasse niet uit. Je kan het beste even op www.vwe.nl kijken wat voor gewicht er in het kenteken staat, maar laagst mogelijke is dus volgens mij 1345.
Maar ik zou me meer focussen op de staat van onderhoud (erg belangrijk bij een 75) en of je gaat voor een 4 of 6 cilinder en bijbehorende verschillen dan een paar euro meer of minder wegenbelasting .
Mvg, Thomas
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
Oke, dat valt dan inderdaad mee
Ik twijfel tussen donkerblauw of donkergroen.
Wil wel de 2.5 V6, maar ja, hopelijk niet al te lang zoeken, hoewel dat ook het leuke is
Ik kocht ooit een stuur van een lancer 2.0 om deze in een 1.6 versie te zetten, bleek er een andere stuurpen op te zitten
Vandaar dat ik het maar even vroeg omtrent de 75
Bedankt voor de ophelderingen!
Ik twijfel tussen donkerblauw of donkergroen.
Wil wel de 2.5 V6, maar ja, hopelijk niet al te lang zoeken, hoewel dat ook het leuke is
Ik kocht ooit een stuur van een lancer 2.0 om deze in een 1.6 versie te zetten, bleek er een andere stuurpen op te zitten
Vandaar dat ik het maar even vroeg omtrent de 75
Bedankt voor de ophelderingen!
-
- MG-R Regular
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
- Woonplaats: