Ik ken de vorige eigenaar en de huidige eigenaar, als je een 825 mk1 zoekt is dit degene die je moet kopen. Deze slee heeft grondig onderhoud gehad en is van een liefhebber die hem eigenlijk niet kwijt moet en hem ook niet verkoopt voor een cent minder.
En boel geld is relatief, neem aan dat jullie weten dat het aantal ''mooie'' Rovers erg in aantal daalt. Zeldzame dingen kosten geld en mooie dingen ook . Hij is het echt waard .
Keeping them original is preserving them!
'85 Rover 3500 Vitesse *2005 (verkocht in 2022)
'89 Rover 827 mk1 Vitesse *2009
'93 Rover 827si mkII Saloon *2008
'82 Rover 3500 Vanden Plas *2016
'99 Rover 75 Sterling met Aubergine personal line *2016.
Ja is helemaal waar, is een hoop geld maar je krijgt wel wat uitzonderlijks. Ga maar eens kijken naar een mooie Peugeot 205 gti of een Benz van deze leeftijd en in deze staat, dan weet je niet wat je ziet met die prijzen 7-8 duizend euro (en soms nog hoger) .
Keeping them original is preserving them!
'85 Rover 3500 Vitesse *2005 (verkocht in 2022)
'89 Rover 827 mk1 Vitesse *2009
'93 Rover 827si mkII Saloon *2008
'82 Rover 3500 Vanden Plas *2016
'99 Rover 75 Sterling met Aubergine personal line *2016.
Alleen deze Rover 825 zal (voorlopig.?) niet belastingvrij worden en de groep liefhebbers voor jaren '80 Rovers is natuurlijk maar beperkt . Tenzij het niet uitmaakt hoe lang die te koop staat
Verder is het zeker een mooi exemplaar die bij een verzamelaar thuis hoort.
Laatst gewijzigd door VandenPlas op za nov 22, 2014 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor elke stoel is er een kont zeggen ze wel eens En trouwens, die bestuurders stoel is verre van vergaan want als je die verft is het weer goed voor vele km's .
Laatst gewijzigd door Original = Best op za nov 22, 2014 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Keeping them original is preserving them!
'85 Rover 3500 Vitesse *2005 (verkocht in 2022)
'89 Rover 827 mk1 Vitesse *2009
'93 Rover 827si mkII Saloon *2008
'82 Rover 3500 Vanden Plas *2016
'99 Rover 75 Sterling met Aubergine personal line *2016.
Original = Best slaat de spijker volledig op z'n kop wat mij betreft.
Ik zal er verder maar niet op ingaan, dat is denk ik even beter.
Ben er ergens wel klaar mee als ik op dit forum lees dat een 2de hands deurklink voor € 30,= voor een Rover 400 al te veel is, daar waar zo'n ding nieuw € 100,= kost.
Maar we hebben grofweg twee soorten leden, met beide verschillende uitgangspunten.
Deze auto is echt voor de verzamelaar / liefhebber. Pas over 20 jaar zullen we zeggen; je hebt toen een gouden greep gedaan.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Wow, wat een ding! Relatief gezien duur, maar denk dat deze het geld zeker waard is. Zo strak heb ik geen enkele 800 in jaren gezien. Ook niet uit de laatste bouwjaren van de mk2.
Discussie over de prijs verbaast mij ook, net als dat niemand begint over dat stuur... Dat moet echt anders ;-)
Ik sluit me aan bij Arjan. Het zal voor de juiste persoon het geld zeker waard zijn. Het is een prachtige wagen. Feit is wel dat niemand mij hier gaat vertellen dat 6000 euro weinig geld is. Zowel, dan pb ik diegene m'n rekeningnummer even, kan het wel gebruiken.
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
Uiteindelijk bepaald 'de markt' wat deze 800 echt waard is, dus afhankelijk van hoe lang hij te koop blijft staan zullen we zien of de vraagprijs gerechtvaardigd is.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
Is deze Rover 825 Sterling met kenteken TH-05-FJ inmiddels al gewisseld van eigenaar?
Voor de liefhebber heb ik nog interessante informatie over deze auto.
Ik typte het kenteken in op Google en dit topic kwam naar boven toe.
Deze Rover is namelijk in 1988 nieuw gekocht door mijn grootvader op 70-jarige leeftijd.
Vanaf 1988 tot zijn overlijden in 2001 heeft mijn grootvader er ongeveer 60.000 km. mee gereden en de auto stond altijd in de garage. Aangezien wij thuis autoliefhebbers zijn hebben wij er in de zomer van 2001 ook nog even mee gereden maar hebben we later toch besloten de auto toentertijd te verkopen. Wij waren namelijk meer thuis in de Engelse klassieke auto's en de TH-05-FJ viel toentertijd tussen het wal en het schip in.
In 2001 is de wagen gelukkig verkocht aan een liefhebber maar ergens vond ik het jammer dat opa's mooie Rover toen definitief de straat uit reed..
Leuk detail: de auto is toentertijd nieuw geleverd door Rover garage Damen en Kroes te Sint Oedenrode. Later zijn zij verhuisd naar Boxtel en ondanks de teloorgang van Rover bestaat deze garage nog steeds. De auto is hier ook altijd keurig in onderhoud geweest.
Het doet mij goed te horen dat de Rover in liefhebberskringen is gebleven en nog steeds rijdend is.
Mocht iemand meer willen weten over de auto dan stuur me een berichtje.
Zelf heb ik btw een liefhebberij in klassieke Mercedessen.
Vervaldatum APK 23-07-2016
Datum eerste toelating 11-05-1988
Datum tenaamstelling 10-12-2012
Tijdstip tenaamstelling 19:52
Datum eerste afgifte Nederland 11-05-1988
Dank je voor de info en tof te horen dat de auto nog steeds bij iemand in bezit is.
In een ander topic las ik zelfs dat de TH-05-FJ de op twee na oudste nog rijdende Rover 800 is
Mocht de huidige eigenaar actief zijn op dit forum dan weet diegene mij te vinden middels een berichtje.
Binnenkort zal ik thuis op zoek gaan naar foto's uit lang vervlogen tijden van de TH-05-FJ.