Waar halen jullie je R65 bakolie?

414 416 418 420 45
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Jou niet nee :lol:
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ik ben ook vaste klant bij brezan hoor 8)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ik ben er ook vaste klant. Geen flauw idee hoeveel korting er op olie zit. Ik weet wel dat losse liters en 5 liter kannetjes veel duurder zijn dan vaten of bulk olie.
'garagekorting' is overigens een ruim begrip, je krijgt niet zomaar dezelfde korting als een garage die bijvoorbeeld voor 100.000 per jaar inkoopt.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Van brezan heb ik meestal de brega ( soort Eigen merk ) olie, vaak goedkoper als bijvoorbeeld kroon.

Maar het loont soms best wel om prijzen te vergelijken, heb o.a. ook een rekening bij een api leverancier waar bijvoorbeeld de lagerschalen veel goedkoper zijn als bij een ander.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Johnny_D schreef:Jou niet nee :lol:
jou ook niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Apart, mijn laatste rekening zegt toch anders :mrgreen:
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Remblokken mg zr voor 62 euro bij Brezan, In de UK 15-20 pnd ex 18 pnd verz. kosten

Uitlaat rover 75 diesel 285 euro, in de UK 79 pnd incl. verz. kosten.

Schijven blokken rondom (4x) Brezan achterschijven alleen 180 euro zonder blokken!
In de UK incl verz. kosten niet de goedkoopste (maar degene die gecoat zijn) rondom 175 euro 4x schijven en blokken.

Uitlaat achterdemper voor mijn 827 175 euro bij Brezan, in Duitsland 85 euro incl verz kosten.

En ik kan nog wel doorgaan. En dan bestel ik het in Engeland bij een winkelketen dus niet ergens achteraf uit een schuur met alleen een internetwinkel.

Weet je een paar euro snap ik maar dit slaat nergens op en dan krijg ik 25-30 % korting bij Brezan.

En die garages snap ik wel die kopen bij Brezan maar hun rekenen het toch door.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

In een ander land kunnen de prijzen inderdaad anders liggen Bas, maar vergelijk je wel dezelfde merken onderdelen? Als ik bij brezan remdelen bestel heb ik de keus uit diverse merken, zowel a als b kwaliteit. Hier hangen natuurlijk ook heel verschillende prijskaartjes aan.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

nou, daar zit best wel verschil in hoor.

Moest verstuivers hebben voor mn auto, zat €300,- verschil tussen Nederland of uk. ( beide originele Delphi verstuivers ).

Maargoed, als bedrijf zijnde heb je meestal geen tijd om zulk soort dingen te gaan opzoeken. Daarnaast heb je het meestal meteen nodig en kun je niet 2 weken op een uitlaatdemper gaan zitten wachten ( voorbeeldje ) .
En als het niet past heb je geen gezeik met retouren e.d.

Meestal als ik op voorhand weet wat ik moet bestellen probeer ik wel even uit te zoeken of het online veel goedkoper is.
Koop ook veel spullen bij www.pkwteil.de
Dat is een soort van mister-auto maar dan gaan de bestellingen wel gewoon goed en op tijd. Soms nog wel goedkoper als ebay. En je kunt vaak kiezen uit verschillende merken.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Arjen,

Ik ga alleen voor A merken als ik over de grens bestel. Dit om te voorkomen (zoals Jordy zegt) dat het niet past.

kijk maar eens wat Bosch ruitenwissers voor een 75 kosten bij http://www.carparts4less.co.uk/wiper-blades (16 pnd), bij Brezan betaal je voor dezelfde Bosch wissers (setje waarvan 1 met spoiler) bijna 40 euro met 25 % korting.

En dit zie bij alle A merken.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Johnny_D schreef:Apart, mijn laatste rekening zegt toch anders :mrgreen:
Misschien hou je hem onderste boven? :lol: Eerst zien dan geloven, om 50% korting te kunnen geven moet er meer dan 100% marge op zitten en die zit er niet op olie.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Of je kent gewoon de eigenaar.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Eerst vaker komen nu ook vriendjes met de eigenaar worden en straks is de eigenaar familie of ga je om met de dochter of hebben jullie samen op school gezeten etc. etc. etc. het begint me al duidelijk te worden ja je hebt een hele speciale relatie met Brezan en ze verkopen je met liefde onder de kostprijs :p
Plaats reactie