Waar halen jullie je R65 bakolie?

414 416 418 420 45
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Waar halen jullie je R65 bakolie?

Bericht door MGDan »

Heb vandaag 3 Rover dealers in de buurt geraadpleegd maar die hadden niks liggen en gebruiken zelf een andere spec dan voorgeschreven.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Gewoon bij de Brezan. En dan van kroon oil.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Ja, die ga ik dan ook maar halen morgen.....is wel duurder dan origineel maar meer alternatieven heb ik niet in de buurt.

Shell maakt er ook een maar ook de Shell stations in de buurt hebben hem niet en kunnen/willen hem ook niet bestellen....alleen ATF.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Daar kan gewoon 75w80 in. Alle merken verkopen dat.
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Inderdaad, is helemaal niets geheimzinnigs of speciaals.... laat je niets wijsmaken!!
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Wijsmaken? :) Ik doe het graag volgens handboek, daar staan er aantal genoemd. De R65 bak is gevoelig dus ik ga er niet zomaar een MPM 75w-80 ingooien ook al heeft het op papier dezelfde spec.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

In een Mini zeker? :) Vraag me toch af waarom die bakken in een Mini wel kapot gaan en in een Rover niet. Of is dat het verhaal van die plastic lagers waardoor een 1.4 bak achter een 1.6 ook geen goed plan is?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

die van een Rover willen ook wel eens gaan :(
MG TF wannahave
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Mark16v schreef:In een Mini zeker? :) Vraag me toch af waarom die bakken in een Mini wel kapot gaan en in een Rover niet. Of is dat het verhaal van die plastic lagers waardoor een 1.4 bak achter een 1.6 ook geen goed plan is?
Nee voor mijn Rover.....gebruikt Mini ook een verouderde r65 bak?
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Johnny_D schreef:Gewoon bij de Brezan. En dan van kroon oil.
Vandaag mijn bakolie gewisseld. Voordat ik naar Brezan ging ook nog even langs de Peugeot Dealer geweest aangezien de voorgeschreven Rover olie voor Peugeot de fabrieksvulling is, dat stond in de productdatasheet van de Esso (Exxonmobile) Gear Oil BV 75w80. Die olie is inmiddels wel opgevolgd en heeft volgens de datasheet nog iets betere eigenschappen (minder wrijving, mindere slijtage, 0,5% lager verbruik).

Afijn de keuze was toch makkelijk omdat ik voor de prijs van 1 liter Kroonolie ook de benodigde 2 liter bij Peugeot kon kopen en nog paar euro overhouden. :)
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Dan kom je niet vaak genoeg bij de Brezan, wamt als ik kroon olie haal daar, ben ik altijd vrij goedkoop uit (goedkoper als bij een auto dealer).

De classic mini gebruikt gewoon 10w40 wat ook door de bak loopt (aangezien die in het blok verwerkt zit).
Dit is ook de rede dat die bakken sneller stuk gaan (omdat daar dus sneller gruis in komt).
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Klopt ik kom er niet zo vaak omdat ik meer oem spul koop maar toch krijg ik de max. korting bij Brezan (=garagekorting)...ging er 8 euro af en is het nog steeds 16 euro meer dan waar ik ze nu voor heb. :lol:

Ps. dan heb ik het wel over de MTF94 variant van Kroon, die ze hadden liggen....is tevens de duurste variant, er bestaat ook nog een goedkopere.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Zoals ik dus al zij, je komt er dus niet vaak genoeg ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Ik bedoelde de New Mini (BMW), en dan de eerste generatie van 2000-2004. Die gebruikt ook de R65 bak achter de 1.6 One en 1.6 Cooper en gaan nogal eens kapot. Vanaf 2004 is er een Getrag bak gemonteerd.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Johnny_D schreef:Zoals ik dus al zij, je komt er dus niet vaak genoeg ;)
Ik kom er nooit meer ze zijn veel en veels te duur en dan krijg ik ook de garage korting waanzinnig ik zal je de details besparen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Johnny_D schreef:Zoals ik dus al zij, je komt er dus niet vaak genoeg ;)
lol, hoe vaak je ook langskomt ze gaan echt geen 50% korting geven op olie. :lol:
Plaats reactie