koppakking problemen met k-serie blokken!
Geplaatst: zo nov 09, 2014 3:47 am
Beste allemaal!!!
is dit gewoon niet de oplossing voor ons probleem?
lees deze link: http://modusengineservices.co.uk/k-series/
Rover K-series
Rover's 16v K-series motor is het onderwerp van grote discussie geweest en op TV-programma's zoals BBC Watchdog.
Het is een hoofdpijn voor eigenaren, garages & remanufacturers sinds de opening in 1988. Het belangrijkste probleem werd geïntroduceerd is een combinatie van het unieke ontwerp van de koppakking en een fabricagefout in de cilinderkop casting die ellende alike heeft toegebracht aan eigenaren en garages !
In feite hebben we bij Modus geloven dat de K-series motor naar een fantastische compact, lichtgewicht apparaat, duurzaam zijn wanneer aangepast aan de fabrikanten de schuld te overwinnen.
K-serie probleem
Er zijn twee belangrijke koppakking klachten:
• De eerste water in de olie
Dit is gewoonlijk te maken met de rode neopreen sealer dat de pakking is bevestigd - dit is zeer snel beschadigd.
Vroege vervaardigde pakkingen had deze sealer lichtjes gebonden aan het oppervlak van de pakking en was gevoelig voor maar komen los door een zachte aanraking.
Later, werden pakkingen verbeterd door elkaar verbinden van de sealer door gaten in de pakking. Dit stopte de sealer afschrapen, maar is nog steeds gevoelig voor 'nicks' zo niet kunnen worden uitgerust met absolute zorg.
Landrover wil bieden nu een alternatieve multi-layered stalen koppakking zonder neopreen sealer, dit is zeker de beste pakking nog maar niet de tweede klacht op te lossen.
De tweede klacht is:
• Koelsysteem drukverhoging leiden tot oververhitting.
Er is een combinatie van twee factoren die dit probleem.
Een daarvan is dat de koppakking bestaat uit een zeer smalle verbranding vuur ring (slechts 1,5 mm), die de verbrandingskamer druk van het koelsysteem afsluit.
De andere is het feit dat de aluminium gebruikt om de cilinderkoppen uitgebrachte was niet zuiver. Dit laat kleine holtes in het gietstuk vaak te zien op de cilinderkop gezicht als zwarte 'vlek' merken en waar de verbranding vuur ring in aanraking is geweest met het gezicht, zullen kleine 'centerpons' imprints duidelijk zijn all round. Elk van deze imprints een potentieel pakking faalpunt.
Indien de afdichting faalt en de motor oververhit raakt, het gieten verzacht waardoor diepe cirkelvormige indrukken of groeven te maken in het kopvlak waar deze de pakking vuur ring.
Onze oplossing
Bij Modus hebben wij een unieke oplossing voor dit fabricagefout elimineren ontworpen. We machine een groef in de cilinderkop gezicht waar de verbranding vuur ring contacten, verwijderen de inferieure materiaal. We passen dan een vooraf vervaardigd van goede kwaliteit aluminium ring. Tenslotte OORWOORD we het hoofd waardoor een perfecte ondergrond voor de verbranding ring afdichting tegen.
Opnieuw Landrover geprobeerd het probleem op te lossen en hebben een stalen shim in combinatie met de meerlagige stalen pakking worden aangebracht. Deze wordt aangebracht tegen de cilinderkop gezicht als een vast oppervlak, maar de shim te dun en onvoldoende bescherming aan de holtes in de cilinderkop gezicht bieden. Dit is ook een onderdeel dat verschijnt, waar de koelvloeistof naar buiten na een paar maanden af en toe lekken.
De Modus oplossing is een beproefde oplossing voor de lange termijn naar K-serie koppakking ellende!
Dienst ruil cilinderkoppen zijn beschikbaar, hete druk getest en aangepast uit voorraad voor slechts £ 300 + BTW
Deze wijziging is niet beschikbaar voor de VVC te wijten aan het is groter ventiel maten.
Dus gaan we elke keer een nieuwe pakking plaatsen of een aangepaste kop halen 253,14 kost het!
Groetjes,
Martijn Vos
is dit gewoon niet de oplossing voor ons probleem?
lees deze link: http://modusengineservices.co.uk/k-series/
Rover K-series
Rover's 16v K-series motor is het onderwerp van grote discussie geweest en op TV-programma's zoals BBC Watchdog.
Het is een hoofdpijn voor eigenaren, garages & remanufacturers sinds de opening in 1988. Het belangrijkste probleem werd geïntroduceerd is een combinatie van het unieke ontwerp van de koppakking en een fabricagefout in de cilinderkop casting die ellende alike heeft toegebracht aan eigenaren en garages !
In feite hebben we bij Modus geloven dat de K-series motor naar een fantastische compact, lichtgewicht apparaat, duurzaam zijn wanneer aangepast aan de fabrikanten de schuld te overwinnen.
K-serie probleem
Er zijn twee belangrijke koppakking klachten:
• De eerste water in de olie
Dit is gewoonlijk te maken met de rode neopreen sealer dat de pakking is bevestigd - dit is zeer snel beschadigd.
Vroege vervaardigde pakkingen had deze sealer lichtjes gebonden aan het oppervlak van de pakking en was gevoelig voor maar komen los door een zachte aanraking.
Later, werden pakkingen verbeterd door elkaar verbinden van de sealer door gaten in de pakking. Dit stopte de sealer afschrapen, maar is nog steeds gevoelig voor 'nicks' zo niet kunnen worden uitgerust met absolute zorg.
Landrover wil bieden nu een alternatieve multi-layered stalen koppakking zonder neopreen sealer, dit is zeker de beste pakking nog maar niet de tweede klacht op te lossen.
De tweede klacht is:
• Koelsysteem drukverhoging leiden tot oververhitting.
Er is een combinatie van twee factoren die dit probleem.
Een daarvan is dat de koppakking bestaat uit een zeer smalle verbranding vuur ring (slechts 1,5 mm), die de verbrandingskamer druk van het koelsysteem afsluit.
De andere is het feit dat de aluminium gebruikt om de cilinderkoppen uitgebrachte was niet zuiver. Dit laat kleine holtes in het gietstuk vaak te zien op de cilinderkop gezicht als zwarte 'vlek' merken en waar de verbranding vuur ring in aanraking is geweest met het gezicht, zullen kleine 'centerpons' imprints duidelijk zijn all round. Elk van deze imprints een potentieel pakking faalpunt.
Indien de afdichting faalt en de motor oververhit raakt, het gieten verzacht waardoor diepe cirkelvormige indrukken of groeven te maken in het kopvlak waar deze de pakking vuur ring.
Onze oplossing
Bij Modus hebben wij een unieke oplossing voor dit fabricagefout elimineren ontworpen. We machine een groef in de cilinderkop gezicht waar de verbranding vuur ring contacten, verwijderen de inferieure materiaal. We passen dan een vooraf vervaardigd van goede kwaliteit aluminium ring. Tenslotte OORWOORD we het hoofd waardoor een perfecte ondergrond voor de verbranding ring afdichting tegen.
Opnieuw Landrover geprobeerd het probleem op te lossen en hebben een stalen shim in combinatie met de meerlagige stalen pakking worden aangebracht. Deze wordt aangebracht tegen de cilinderkop gezicht als een vast oppervlak, maar de shim te dun en onvoldoende bescherming aan de holtes in de cilinderkop gezicht bieden. Dit is ook een onderdeel dat verschijnt, waar de koelvloeistof naar buiten na een paar maanden af en toe lekken.
De Modus oplossing is een beproefde oplossing voor de lange termijn naar K-serie koppakking ellende!
Dienst ruil cilinderkoppen zijn beschikbaar, hete druk getest en aangepast uit voorraad voor slechts £ 300 + BTW
Deze wijziging is niet beschikbaar voor de VVC te wijten aan het is groter ventiel maten.
Dus gaan we elke keer een nieuwe pakking plaatsen of een aangepaste kop halen 253,14 kost het!
Groetjes,
Martijn Vos