koppakking problemen met k-serie blokken!

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnVos
MG-R Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: za jul 20, 2013 3:37 pm
Woonplaats:
Locatie: Vlaardingen

koppakking problemen met k-serie blokken!

Bericht door MartijnVos »

Beste allemaal!!!

is dit gewoon niet de oplossing voor ons probleem?

lees deze link: http://modusengineservices.co.uk/k-series/


Rover K-series

Rover's 16v K-series motor is het onderwerp van grote discussie geweest en op TV-programma's zoals BBC Watchdog.

Het is een hoofdpijn voor eigenaren, garages & remanufacturers sinds de opening in 1988. Het belangrijkste probleem werd geïntroduceerd is een combinatie van het unieke ontwerp van de koppakking en een fabricagefout in de cilinderkop casting die ellende alike heeft toegebracht aan eigenaren en garages !

In feite hebben we bij Modus geloven dat de K-series motor naar een fantastische compact, lichtgewicht apparaat, duurzaam zijn wanneer aangepast aan de fabrikanten de schuld te overwinnen.



K-serie probleem

Er zijn twee belangrijke koppakking klachten:

• De eerste water in de olie

Dit is gewoonlijk te maken met de rode neopreen sealer dat de pakking is bevestigd - dit is zeer snel beschadigd.

Vroege vervaardigde pakkingen had deze sealer lichtjes gebonden aan het oppervlak van de pakking en was gevoelig voor maar komen los door een zachte aanraking.

Later, werden pakkingen verbeterd door elkaar verbinden van de sealer door gaten in de pakking. Dit stopte de sealer afschrapen, maar is nog steeds gevoelig voor 'nicks' zo niet kunnen worden uitgerust met absolute zorg.

Landrover wil bieden nu een alternatieve multi-layered stalen koppakking zonder neopreen sealer, dit is zeker de beste pakking nog maar niet de tweede klacht op te lossen.



De tweede klacht is:

• Koelsysteem drukverhoging leiden tot oververhitting.

Er is een combinatie van twee factoren die dit probleem.

Een daarvan is dat de koppakking bestaat uit een zeer smalle verbranding vuur ring (slechts 1,5 mm), die de verbrandingskamer druk van het koelsysteem afsluit.

De andere is het feit dat de aluminium gebruikt om de cilinderkoppen uitgebrachte was niet zuiver. Dit laat kleine holtes in het gietstuk vaak te zien op de cilinderkop gezicht als zwarte 'vlek' merken en waar de verbranding vuur ring in aanraking is geweest met het gezicht, zullen kleine 'centerpons' imprints duidelijk zijn all round. Elk van deze imprints een potentieel pakking faalpunt.

Indien de afdichting faalt en de motor oververhit raakt, het gieten verzacht waardoor diepe cirkelvormige indrukken of groeven te maken in het kopvlak waar deze de pakking vuur ring.



Onze oplossing

Bij Modus hebben wij een unieke oplossing voor dit fabricagefout elimineren ontworpen. We machine een groef in de cilinderkop gezicht waar de verbranding vuur ring contacten, verwijderen de inferieure materiaal. We passen dan een vooraf vervaardigd van goede kwaliteit aluminium ring. Tenslotte OORWOORD we het hoofd waardoor een perfecte ondergrond voor de verbranding ring afdichting tegen.

Opnieuw Landrover geprobeerd het probleem op te lossen en hebben een stalen shim in combinatie met de meerlagige stalen pakking worden aangebracht. Deze wordt aangebracht tegen de cilinderkop gezicht als een vast oppervlak, maar de shim te dun en onvoldoende bescherming aan de holtes in de cilinderkop gezicht bieden. Dit is ook een onderdeel dat verschijnt, waar de koelvloeistof naar buiten na een paar maanden af en toe lekken.
De Modus oplossing is een beproefde oplossing voor de lange termijn naar K-serie koppakking ellende!

Dienst ruil cilinderkoppen zijn beschikbaar, hete druk getest en aangepast uit voorraad voor slechts £ 300 + BTW

Deze wijziging is niet beschikbaar voor de VVC te wijten aan het is groter ventiel maten.

Dus gaan we elke keer een nieuwe pakking plaatsen of een aangepaste kop halen 253,14 kost het!

Groetjes,

Martijn Vos
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Waarom zou je dat doen?

Bij mijn k serie uit 2004 staat 110.000 km op de klok met de originele koppakking. als deze gaat lekken vervang ik hem voor de multy layer en gaat hij weer minimaal 100.000/150.000 km mee en dat zou zo'n 10 jaar zijn in mijn geval.
Voor dat geld van een koprevisie bij hun koop je een compleet draaiend k serie blok.

Het probleem is je werkt met verschillende materialen en tijdens de opwarming van de motor is er verschil in uitzetting. Gaat dat beheerst en gelijkmatig is er veelal niets aan de hand.
Ga je meteen of voordat de thermostaat open is prestaties vragen (versneld toeren maken of krachtig accelereren) Ja dan kan het zijn dat het ene matt. tov het andere beweegt waardoor de koppakking kan gaan lekken.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

persoonlijk vind ik het koppakkingsprobleem beetje overroepen. In mijn ogen moet je gewoon een beetje de vloeistoffen kontroleren en als je een schade aan de koppakking begint te zien vervang je ze samen met distributie en waterpomp. Het is nu niet dat het elke 10d km gebeurt.
Bij moderne wagens is het onderhoud (EGR,DPF,ketting,....) vaak veel duurder dan een koppakking hoor!
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

Rustig warm rijden is een must, voor elke auto trouwens.
Maar het valt me op dat de temp van het water wel heel snel warm word.
Gelukkig rij ik elke dag 35km naar mn werk en weer naar huis dus dan word de motor goed en geleidelijk warm.

Nu ben ik rustig opzoek naar een Rover BRM/VI maar ik let daar ook bij op of de pakking al is vervangen want vroeg of laat gaan die kosten er dan wel aankomen.

Bij mijn Rover 200 is de koppakking al vervangen maar heb zelf geen idee voor welke exemplaar.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ik geloof niet dat dit echt een oplossing is, tenzij je kop idd echt ingebrand is. Maar dan nog, stel een kop is ingebrand zet je er een andere kop op van een sloop auto, kosten tussen de €100,- en de €200,-
Daarnaast gaat het doorgaans met het nieuw type pakking vaak beter.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Het verhaal over het materiaal van de kop etc klopt allemaal wel, maar een frisse kop met een goede pakking geeft eigenlijk nooit problemen.
Plaats reactie