Pagina 1 van 2

MG6 magnette

Geplaatst: do nov 06, 2014 8:55 pm
door MARTIN
:mrgreen: vandaag bij gent kwam op rechts ineens een rode MG6 magnette voorbij.
dag kon niet meer stuk vandaag :+


Afbeelding.

Geplaatst: do nov 06, 2014 9:14 pm
door mg-zs
Welke platen ?

Geplaatst: do nov 06, 2014 9:35 pm
door arjan_m
Daar ben ik ook benieuwd naar :mrgreen:

Zou het een import model zijn, of een eerste 'proefmodel'?

Geplaatst: do nov 06, 2014 10:52 pm
door MARTIN
:mrgreen: RHD en ik denk terug naar huis gezien de richting zeebrugge.
dus uk plaatjes,maar dat maakt het niet minder leuk en bijzonder.

Geplaatst: vr nov 07, 2014 6:16 pm
door Edgar
Wow, super! Nu willen we wel heel snel plaatjes! :mrgreen:

Geplaatst: vr nov 07, 2014 9:01 pm
door MARTIN
:mrgreen: plaatje toegevoegd

Geplaatst: za nov 08, 2014 5:57 pm
door Steven Rover
Mooie Spot man!! :D 8)

Geplaatst: za nov 08, 2014 7:24 pm
door Edgar
En ik was laatst 6 dagen in LONDON, en denk je dat ik een nieuwe MG gezien heb, laat staan überhaupt een MG of Rover? Wel, 2x een 75, that was all..... had gehoopt wat nieuwe MG's te spotten, maar helaas, zijn toch niet zoveel van.

Geplaatst: za nov 08, 2014 8:03 pm
door VandenPlas
Londen heeft pas sinds kort een MG-dealer... Er is nog steeds weinig keus qua modellen en motoren bij het new MG. :| Als het goed is komt daar volgend jaar verandering in, met 1.0 en 1.4 turbo motoren en misschien de SUV.. Maar als zo vaak, eerst zien dan geloven.. ;)

Geplaatst: za nov 08, 2014 8:36 pm
door JurrianZS
Cool!

Geplaatst: zo nov 09, 2014 6:05 pm
door VandenPlas
Vindt die MG6 Magnette nog steeds een leuke auto om te zien. Mag best in NL verkocht worden. Wel jammer dat die vrij zwaar is qua wegenbelasting en niet echt zuinig is met brandstof. Maar strax met een 1.4 turbo blokje zou perfect zijn. ;)
Denk dat er zeker kansen liggen in NL en rest van Europa voor het new MG. Zeker nu de Koreaanse Chevrolets van de markt worden gehaald. En Skoda, KIA en Hyundai geen echte 'budget merken' meer zijn. Maar qua prijs meer opschuiven richting *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden), Renault en Ford. En Dacia schat ik minder hoog in dan het nieuwe MG :!:

Geplaatst: zo nov 09, 2014 7:16 pm
door Edgar
VandenPlas schreef:
Denk dat er zeker kansen liggen in NL en rest van Europa voor het new MG. Zeker nu de Koreaanse Chevrolets van de markt worden gehaald. En Skoda, KIA en Hyundai geen echte 'budget merken' meer zijn. Maar qua prijs meer opschuiven richting *p*l, Renault en Ford. En Dacia schat ik minder hoog in dan het nieuwe MG :!:
Het probleem is alleen dat er kansen liggen voor MG als budget merk, maar we hebben liever MG als premium merk, zeker als Skoda, Kia and the likes al richting premium opschuiven..... Heb niks tegen Kia of Skoda, maar je begrijpt wel waar ik heen wil denk ik.... en dat is jammer

Geplaatst: zo nov 09, 2014 9:56 pm
door R.Haaksema
Leuk bericht!

Hoop dat het allemaal voorspoedig loopt en dat we binnenkort wat meer van deze auto's kunnen spotten.

Ik heb ook sinds kort de MG6 als achtergrond op mijn laptop, en wat een plaatje :D :mrgreen:

Geplaatst: ma nov 10, 2014 12:48 am
door VandenPlas
MG is natuurlijk geen echt budgetmerk. Maar willen ze kans maken in Europa, zullen ze wel rekening met de concurrentie moeten houden die met een hoop zaken al veel verder zijn. En het feit dat het huidige MG meer georiënteerd is op de Chinese markt. Bij de MG6 kan je nog wel wat MG-Rover invloeden (RDX60) waarnemen. De latere modellen (MG3 en MG5) hebben toch een meer Aziatisch uiterlijk. Dat zal niet iedereen aanspreken. :|
De 'gloriedagen' van Austin-Rover, Rover group en MG-Rover zijn geweest. En komen wellicht nooit meer terug. :|

Geplaatst: ma nov 10, 2014 8:30 am
door mg-zs
Ik zie het voorlopig niet gebeuren dat ze naar Europa komen.
Je krijgt ook geen hoogte van hun wat hun plannen eigenlijk zijn.
Ze roepen iedere keer een datum.
En keer op keer wordt die niet gehaald.
In UK komt de Mk2 MG6 er aan.
Als mede de MG GT.
Dat zijn dus 3 modellen inc MG3 die ze hier kunnen uitbrengen.

Geplaatst: ma nov 10, 2014 9:34 pm
door Edgar
Je zou toch denken dat het niet zo lastig is om links gestuurde exemplaren volgens Europese specificaties te bouwen. Ze bouwen immers in China ook links gestuurde exemplaren (wel volgens Chinese specificaties), die ook verkocht worden in Zuid-Amerika, Oekraïne, Rusland etc. Heb zelfs al een paar tweedehandsjes met links stuur op Poolse sites gezien. Dus zouden ze in China dan geen links gestuurde exemplaren volgens Europese specificaties kunnen bouwen als dit in Longbridge om de een of andere reden niet "kan" ? Het is het proberen waard zou je denken.... je kunt ze dan sneller naar de rest van Europa krijgen mocht het probleem aan de fabriek in Longbridge liggen (wat ik dan weer niet denk, dus wat is dan het probleem?)