Pagina 1 van 1

slechter starten

Geplaatst: vr okt 31, 2014 11:11 pm
door MARTIN
:mrgreen: als een rover 75 2.5 ltr V6 er wat langer over doet om aan te slaan, en dit voorheen gewoon ging met een paar omwentelingen.
waar moet ik dan de oorzaak zoeken?

Geplaatst: za nov 01, 2014 11:57 am
door tomcat.t16
Draait de startmotor even snel? Anders zou het de accu kunnen zijn.

Geplaatst: za nov 01, 2014 11:57 am
door JD
accu goed ? :mrgreen:

Geplaatst: za nov 01, 2014 12:25 pm
door MARTIN
:mrgreen: accu is prima , en de startmotor draait net zo snel rond als anders

Geplaatst: za nov 01, 2014 5:33 pm
door roland
Lage benzine druk

Geplaatst: za nov 01, 2014 5:39 pm
door MARTIN
:mrgreen: zou hij dan met de lage druk toch ook problemen moeten geven als de auto gewoon rijd..?....ook bij wat hogere toerentallen.

het is iig iets wat naar boven moet komen als hij uitgelezen word.

Geplaatst: za nov 01, 2014 6:21 pm
door JD
nou, ik had destijd het filter van de 25 vol zitten maar merkte er met gewoon rijden niks van. Maar wel als ik de auto stapvoets stationair liet rijden :?

Geplaatst: za nov 01, 2014 6:32 pm
door MARTIN
:mrgreen: het gaat om alleen het starten, filter ed zijn allemaal vervangen recent.

auto functioneert perfect verder, en ook al duurt het starten wat langer{net wat meer omwentelingen dan we gewend waren }maakt het verder geen verschil...warm of koud.

het gaat er om dat het niet zo hoort te zijn ...en daar zoek ik een verklaring voor.

bougies bv om maar iets te noemen, zitten er ruim 30000 in nu

Geplaatst: za nov 01, 2014 7:53 pm
door bam
Mijn ZR start beter nu er nieuwe bougies in zitten, dus mogelijk ligt het hier aan.

Geplaatst: za nov 01, 2014 10:36 pm
door MARTIN
:mrgreen: proberen we 6 nieuwe

Geplaatst: za nov 01, 2014 11:13 pm
door arjen
Probleem met krukas of nokkenassignaal kan het ook veroorzaken. Een iets afwijkende timing is ook een optie.

Geplaatst: zo nov 02, 2014 12:14 am
door MARTIN
:mrgreen: waarom loopt hij dan na het starten wel mooi en zonder problemen

Geplaatst: zo nov 02, 2014 11:05 am
door arjen
Een combinatie van goed krukas en nokkenas signaal is noodzakelijk voor de cilinderherkenning. Zolang de motor niet weet welke cilinder een vonk moet hebben slaat ie nog niet aan. Zodra die loopt wordt het nokkenas signaal eigenlijk overbodig.

Geplaatst: zo nov 02, 2014 11:57 am
door MARTIN
:mrgreen: kan er bij het uitlezen een melding komen van die sensors?

Geplaatst: zo nov 02, 2014 1:32 pm
door arjen
Dat kan, maar vaak geeft dit geen foutmelding. Om het goed te controleren moeten de sensoren gecontroleerd worden met een scoop.