Pagina 1 van 1
Geplaatst: ma jun 21, 2004 5:46 pm
door pagan
Mja, ik heb er over nagedacht maar aangezioen mn 2.0diesel-blok al 175.000km heeft wacht ik ermee tot er s een nieuw en jonger blok in moet. Er zijn hier wel mensen die hun motor chipten. Denk Jan Dakpan en SilverCupr@.
Cheers Pagan
Geplaatst: ma jun 21, 2004 5:53 pm
door Mark16v
bij 175.000 is een diesel pas halverwege man :P
Geplaatst: ma jun 21, 2004 5:55 pm
door pagan
Mja dat heb ik nog gehoord, maar kan ik me het risico nemen ??? Momenteel geen geld voor een ander blok.
Pagan
Re: Chiptuning rover diesel (dus rover 25, 45, 200, 400 of 6
Geplaatst: ma jun 21, 2004 9:00 pm
door DaZelator
Victor schreef:Chiptuning rover diesel (dus rover 25, 45, 200, 400 of 600)
Van deze modellen weet ik het niet. Zelf wel nagedacht over het upgraden van m'n 75 CDT naar 75 CDT
i. Plussen, minnen en vraagtekens mijnerzijds:
+ Meer kracht in lagere toerentallen
+ Lager verbruik op de snelweg
- Hoger verbruik bij stadsritten
- Kostbaar via de dealer (EUR 750)
? Geluidsproductie (ben ik allergisch voor)
In het algemeen heb ik begrepen dat af-fabriek "tunen" meestal een beter resultaat geeft dan achteraf (soepeler verloop). Zelf zou ik voor de "zekerheid" van tunen bij de merkdealer kiezen, wel makkelijk als je achteraf evt. klachten hebt.
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan uit kostenoverwegingen en omdat ik het extra vermogen niet echt mis. Behalve tijdens MG-R Toerritten ben ik nl. een zeer rustige rijder.

Ik heb ook geen trekhaak, dus ben niet op zoek naar extra trekkracht.
Cheers,
Casper.
Geplaatst: ma jun 21, 2004 9:50 pm
door 416sí señor
Ik reed gisteren achter een nieuwe Audi A4 diesel en iedere keer als die gas gaf reed ik door een wolk dikke zwarte rook. Kan dat ook met chiptuning te maken hebben?
Gr. Tomas
Geplaatst: ma jun 21, 2004 10:20 pm
door Dennis
416sí señor schreef:Ik reed gisteren achter een nieuwe Audi A4 diesel en iedere keer als die gas gaf reed ik door een wolk dikke zwarte rook. Kan dat ook met chiptuning te maken hebben?
90% van die passat's met T
DI hebben dat ook...
ik weet niet of het iets volkswagen eigen is, of inderdaad met een soort tuning, of een foute afstelling te maken heeft..
Wat betreft plus- en minpunten.....je zou inderdaad een lager verbruik kunnen realiseren met dat tuning (daar adverteren ze ook veel mee), maar ik geloof nooit dat ik persoonlijk dat voor elkaar zou krijgen.
Oftewel, de investering zul je echt niet terugverdienen door besparing op brandstofkosten.
Minpunt: waarschijnlijk bandenslijtage

Geplaatst: di jun 22, 2004 12:42 pm
door pagan
En die wil je nu gaan chippen?
Pagan
Geplaatst: za jul 17, 2004 11:57 am
door pagan
Denk dat je gelijk hebt. Ik ga ook afwachten met motorisch tunen. Misschien komt er een ander dieselblok in de plaats of misschien koop ik me ooit wel een iets fellere 600 (Ti

- ooit).
Pagan
Geplaatst: za jul 17, 2004 3:08 pm
door Mista T
Die zwarte rook heeft er gewoon mee te maken, dat ondanks de turbo's er een tekort aan lucht is.... Daardoor krijg je die roet uistoot..... Dat is het enige...
Dat is bij elke diesel zo......
Geplaatst: za jul 17, 2004 3:23 pm
door Dennis
Dan is volkswagen niet goed gedimensioneerde troep

want 90% van de passats die ik onderweg zie laten zo'n walm achter....het lijkt wel een vrachtwagen

Geplaatst: za jul 17, 2004 5:18 pm
door Edgecrusher
Troep, tja, ik weet het niet.
Als ik hier op mg-r de verschillende topics lees, dan is dat toch een beetje tegenstrijdig.
Verschillende dieselrijders hebben het hier over een gebruik van 1 op 14.
Als ik in een A4 tdi 130 pk stap haal ik gemiddeld bijna 1 op 20.
Dan maar een paar rookwolkjes.
Maar het rendement is dan wel veel hoger dan een diesel die 1 op 14 loopt. (lastig om te ontkennen)
En die 130pk tdi gaat echt wel als de brandweer.
Dus troep? Ik weet het niet.
Het is wel algemeen bekend dat de VW tdi nu eenmaal wat meer rookt.
En misschien ook wel wat meer kabaal maakt.
Dat moet je dan maar voor lief nemen en niet teveel in de achteruitkijkspiegel kijken!

Geplaatst: za jul 17, 2004 6:30 pm
door Dennis
Als het klopt wat mista T zegt -->lucht tekort (of brandstof teveel, net wat je wilt), en daardoor krijg je die rookwolken, dan zeg ik dat er iets niet klopt, want het is niet exemplarisch dat je een passat voorbij ziet walmen.
Het verbruik vind ik wel zeer netjes, zou ik ook wel willen!
Maar het verbruik echt goed te kunnen vergelijken zou ik er dus even een A4 tdi bij moeten kopen, en daar hetzelfde mee rijden als met de rover, en dan kijken wat het verbruik is
Wat geluid betreft....tja...mijn rovertje hoor je toch ook wel erg goed boven de 120 hoor.
Geplaatst: zo jul 18, 2004 1:54 pm
door SilverCupr@
En die VAG diesels van tegenwoordig zijn ook nog eens behoorlijk snel.....
De Ibiza is bijv. leverbaar met een 160pk tdi, en een Leon met 150pk (met chip 180pk!)
En dat voor een dieseltje.....

dan maar wat uitstoot.....

Geplaatst: zo jul 18, 2004 4:10 pm
door 416sí señor
En die VAG diesels van tegenwoordig zijn ook nog eens behoorlijk snel.....
Ik vind: ''behoorlijk sterk.....'' beter uitgedrukt.
Kennis van me heeft een gechipte Audi A3 TDI(Ik weet niet welke letters rood moeten zijn

) Met 170+ pk. Die auto is idd wel sterk maar dat toerenbereik is echt zwaar ruk. Met als gevolg dat hij nog niet snel is. Je hebt er dus alleen wat aan in tussensprint. En dat vind ik juist niet belangrijk.
Gr. Tomas
Geplaatst: ma jul 19, 2004 9:06 pm
door Dennis
Victor schreef:
Ga je een nieuwe rover 45 diesel vergelijken met een golf tdi, stilo jtd of bv 307 hdi ja dan ga je nat natuurlijk.
de tijd staat niet stil (behalve bij rover dan)
ehh, ik merkte in prestatie maar weinig verschil tussen de 1.9 jtd (110 pk) en de 2.0 idt van rover (verbruik weet ik niet, want daarvoor heb ik te kort proefgereden in -in mijn geval- die alfa).
Heb je trouwens weleens in een astra DTi gereden? Die zijn absoluut trager..
Wat levensduur betreft durf ik (nog) niks te zeggen...
Wanneer is een motor "beter"?
Geplaatst: ma jul 19, 2004 11:10 pm
door Foxtrot
Ik heb een paar jaar terug m'n lessen gehad in een Peugeot 206 1.9 D
ZEER langzaam:)