vreemde storing 18k4
vreemde storing 18k4
Een poosje geleden een andere 18k4 in m'n westfieldje gebouwd. ECU is bij ZandF tuning geweest. Motor start onmiddellijk en loopt heel mooi. Rijdt overigens in het begin ook prima. Als de motor warm is en je rijdt met constante snelheid dan begint de motor te haperen. eerst is het net of er 1 cilinder af en toe niet mee doet, maar het wordt uiteindelijk steeds erger. Als je nu heel even vol gas geeft dan is het weer over; hij loopt dan weer een minuut of 10 mooi. Als hij stationair loopt dan gebeurt het ook af en toe; toerental neemt steeds verder af, tot hij afslaat. Als je hem dan gelijk weer start loopt hij prima..
Ik heb de TPS vervangen en er andere verstuivers in gezet waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn. Probleem blijft.
Iemand een idee?
Gr, Robin
Ik heb de TPS vervangen en er andere verstuivers in gezet waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn. Probleem blijft.
Iemand een idee?
Gr, Robin
Uhh, ja natuurlijk: de injectoren :-)JD schreef:een benzine motor heeft injectoren, een diesel verstuivers
Maar heb je hem al laten uitlezen of er foutcodes zijn ?
En foutcode uitlezen gaat niet: heb geen OBD stekker. Kabelboom is grotendeels zelf gemaakt en bestaat uit de meest basale aansluitingen. Het is alleen de motorkabelboom die nog voor 80% intact is. De kabelboom van de auto is verdwenen; de 5AS zit er ook niet meer aan.
Zelf had ik meer het idee dat hij veel te weinig brandstof krijgt.. te veel had ik nog niet aan gedacht.bam schreef:Lijkt wel of hij verzuipt net als of hij op zijn choke staat.(overfuel)
Heb je een open luchtfilter?
Of is de ecu geprogrammeerd voor een turbo?
Ja, K&N open filter en 4 in 1 uitlaat.
Ik hab aan Z&F tuning aangegeven hoe ik hem getuned wilde hebben; geen turbo genoemd.
Ik vroeg; drivability (koppel onderin), emissie <0.3 co, middelen tussen meer vermogen en zuiniger rijden.
Over de ecu ben ik meer dan tevreden trouwens. Als hij goed loopt, en dat is 95% van de tijd, dan loopt hij heel mooi. Veel koppel onderin en co bij stationair is <0,1 ! lambda precies 1.
Maar dus wel een raar 'probleempje' :-)
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Inderdaad een raar probleem.
Uitlezen moet wel lukken als de tester maar verbinding heeft met de juiste pin van de ecu.
Je kunt er voor het gemak een eobd connector in zetten.
Zo te horen loopt de auto goed in open loop, maar zodra ie gaat regelen gaat het mis. Deze regeling wordt tijdelijk uitgeschakeld bij volgas of bij een herstart.
Mogelijk heb je een klein lekje in de uitlaat voor de lambda sonde of werkt de verwarming van de sonde niet goed.
Er kunnen natuurlijk nog vele andere dingen aan de hand zijn.
Blijft de motor wel lopen als je de lambda sensor loskoppelt?
Uitlezen moet wel lukken als de tester maar verbinding heeft met de juiste pin van de ecu.
Je kunt er voor het gemak een eobd connector in zetten.
Zo te horen loopt de auto goed in open loop, maar zodra ie gaat regelen gaat het mis. Deze regeling wordt tijdelijk uitgeschakeld bij volgas of bij een herstart.
Mogelijk heb je een klein lekje in de uitlaat voor de lambda sonde of werkt de verwarming van de sonde niet goed.
Er kunnen natuurlijk nog vele andere dingen aan de hand zijn.
Blijft de motor wel lopen als je de lambda sensor loskoppelt?
Een klein lekje in de pijp waar de sonde in zit zou kunnen ja. Ik heb eeb breedbandsonde die een narrowband simuleert. Die kan ik aan de computer hangen. Zal eens kijken of die vreemde waarden geeft.arjen schreef:Inderdaad een raar probleem.
Uitlezen moet wel lukken als de tester maar verbinding heeft met de juiste pin van de ecu.
Je kunt er voor het gemak een eobd connector in zetten.
Zo te horen loopt de auto goed in open loop, maar zodra ie gaat regelen gaat het mis. Deze regeling wordt tijdelijk uitgeschakeld bij volgas of bij een herstart.
Mogelijk heb je een klein lekje in de uitlaat voor de lambda sonde of werkt de verwarming van de sonde niet goed.
Er kunnen natuurlijk nog vele andere dingen aan de hand zijn.
Blijft de motor wel lopen als je de lambda sensor loskoppelt?
En loskoppelen sonde kan ik ook doen. Gaat hij dan niet in een soort noodloop?
Weet je welke pennen van de ECU? Ik hoop aan de kleine stekker...JD schreef:Zou er idd dan even een losse obd stekker tussen maken.
Hoeven maar 4 draden aan die stekker te zitten om hem uit te lezen
Wat voor auto gaat het btw om ? crossauto, raceauto ? i.v.m. de uitgedunde kabelboom
En aan welke pennen van een OBD stekker horen die dan of is een k serie niet 'compatibel' om maar een windows term te gebruiken :-)
M'n dagelijks heen-en-weer blik kan ik met zo'n chinese blue tooth obd stekker prima uitlezen, gaat dat ook bij een k-serie?
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
is het een VVC ?
heb wel een vvc mems 3 liggen
maar dit zijn de vast gestelde pin posities voor een obd stekker
OBD2 Pin Description
2 SAE J1850 Bus +
4 Chassis
5 Signal Ground
6 CAN High
7 ISO9141 K Line
10 SAE J1850 Bus -
14 CAN Low
15 ISO9141 L-Line
16 Vehicle Battery Positive
heb wel een vvc mems 3 liggen
maar dit zijn de vast gestelde pin posities voor een obd stekker
OBD2 Pin Description
2 SAE J1850 Bus +
4 Chassis
5 Signal Ground
6 CAN High
7 ISO9141 K Line
10 SAE J1850 Bus -
14 CAN Low
15 ISO9141 L-Line
16 Vehicle Battery Positive
gas is alles remmen is angst