Pagina 1 van 1
					
				Koppeling/Versnellingsbak Rover 216i Cabrio
				Geplaatst: di okt 14, 2014 1:27 pm
				door mvbdb
				Ben met onderhoud bezig van een Rover 216i Cabrio, met Honda motorblok.
Nu werd mij verteld dat de bakolie dezelfde is als motorolie, volgens een website is dat ook zo, maar dat komt toch wat vreemd over. Klopt dat inderdaad ?
Ja ik weet dat het bij een Austin Metro zo is, maar bij andere MG-R modellen ?
Zit overigens de vulplug van deze bak inderdaad achter de aandrijfas rechts ?
			 
			
					
				
				Geplaatst: di okt 14, 2014 3:00 pm
				door Mark16v
				Klopt, mag gewoon 10w40 in. Vulplug weet ik zo niet, volgens mij kun je via de snelheidssensor opening ook naar binnen...
			 
			
					
				
				Geplaatst: di okt 14, 2014 9:42 pm
				door 118GTR
				Euh nee, er kan wel 10W40 in maar hoogstens om bij te vullen. 
Niet uitsluitend 10W40 in gooien.
Wat je er in wil hebben is "MTF94".
			 
			
					
				
				Geplaatst: di okt 14, 2014 11:54 pm
				door mvbdb
				Zit in ieder geval genoeg olie in, als ik de plug die achter de aandrijfas zit volgens mij los haal. Komt mooi kleurtje uit vind ik zelf.
Stelde de vraag mede omdat de ene keer de pook soepel in de versnellingen gaat en de andere keer is het echt harken waarbij in z'n achteruit tandjes poetsen hoorbaar kan zijn.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo okt 15, 2014 5:55 am
				door bam
				Die ZR uit 2004 van mij heeft dat ook. Ik zet hem altijd eerst in zijn 2 of 3 voordat ik hem in zijn achteruit zet.
Het komt volgens mij omdat de koppelings-plaat blijft plakken en de bak daardoor doordraait als de wagen stil staat.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo okt 15, 2014 10:19 am
				door Joren
				Zelfde probleem heb ik ook met de vi, achteruit is echt een k*tversnelling, als je te snel bent dan gaat ie even tandenpoetsen..
Ik heb ook de bak olie vervangen maar merk niet echt verschil.
Tegenwoordig doe ik altijd even in de vrij de koppeling snel oplaten komen, dan gaat ie het makkelijkst in z'n achteruit.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo okt 15, 2014 5:17 pm
				door Mark16v
				118GTR schreef:Euh nee, er kan wel 10W40 in maar hoogstens om bij te vullen. 
Niet uitsluitend 10W40 in gooien.
Wat je er in wil hebben is "MTF94".
Honda gooide toentertijd zelf ook 10w40 erin. Staat ook in de boekjes. 
 
edit: plaatje

 
			
					
				
				Geplaatst: wo okt 15, 2014 7:05 pm
				door bam
				Let wel lubrication en servicing zijn 2 verschillende dingen.
Want praten we over een Rover bak of Honda bak?
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo okt 15, 2014 9:37 pm
				door arjen
				Rover heeft later pas de mtf 94 voor alle bakken aangegeven. Pg bakken zijn standaard gewoon met 10 w 40 gevuld, de Honda bak zo te zien ook.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo okt 15, 2014 10:21 pm
				door p@p@zs
				Ook de Zs wil soms moeilijk in zn achteruit..
			 
			
					
				
				Geplaatst: do okt 16, 2014 9:25 am
				door Roverforever
				Als de motor Honda is is de bak ook Honda bij een Rover.
In mijn 827 Vitesse heb ik 10W40 zitten
			 
			
					
				
				Geplaatst: do okt 16, 2014 9:41 am
				door Mark16v
				Idd, is een Honda bak in de 216. Hier info over vullen:
http://honda-tech.com/honda-crx-ef-civi ... d-1325930/ 
			
					
				
				Geplaatst: do okt 16, 2014 2:24 pm
				door MARTIN
				 de pg1 bakken hebben er allemaal last van,ik moet soms ook eerst ff in een andere versnelling zitten voordat hij lekker naar de achteruit gaat.
 de pg1 bakken hebben er allemaal last van,ik moet soms ook eerst ff in een andere versnelling zitten voordat hij lekker naar de achteruit gaat.
de zs deed sporadisch ook al toen hij nog bijna nieuw was.
zeg maar 1 op 10 dat hij er ff niet in wil.