inhouden bij koude motor...

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
falco
MG-R Addict

inhouden bij koude motor...

Bericht door falco »

Hallo allemaal mijn geliefde rover rijd als hij koud is een beetje zacht gezegd rot. als ik gas geef houd hij af en toe heel even in, vergelijkbaar met een tuinslang waar water door stroomt en dat je heel even in knijpt zodat de waterstroom een beetje inhoud. ook wil hij wel is afslaan.
als de motor warm is rijd hij weer enorm lekker en is niets meer van dit euvel te merken, iemand een idee waar ik het in moet zoeken? het is een r 75 met 1.8 automaat uit 2000.
alvast bedankt!
gr.
Falco
zwelgje
MG-R Addict

Re: inhouden bij koude motor...

Bericht door zwelgje »

Moeilijk op afstand, maar een poging.
Zou zelf beginnen te controleren of een temperatuursensor niet ok is. Afgeleid uit: koud niet ok, warm ok.
Snelle controle: Stekkers, zijn de contacten schoon, geen problemen met de bekabeling..... en dan:

In theorie zou er een foutmelding kunnen zijn als een sensor niet ok is en dus 'uit te lezen' via de obd-aansluiting met een scanner. Gebruik zelf een laptop met programma en een kabel. Afhankelijk van het bouwjaar, benzine eerder dan diesel, is er mogelijk iets te zien. Vaak niet en dan is een T4 sessie een mogelijke volgende stap als er geen foutmeldingen gevonden worden en/of het probleem niet op te lossen is.

Kabelbreuk zou ook kunnen (van naar de temperatuur sensor - computer), maar de kans lijkt mij klein.

De Rovers zitten vol met computers en de automaat heeft zijn eigen, misschien geeft die een 'fout' signaal aan de ECU tot dat die opgewarmd is, maar ook hier lijkt mij de kans klein.

We hebben een geluk dat die vele computers weinig problemen geven, behalve als ze een speciale situatie hebben meegemaakt: berucht is water.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Als je een half uurtje hebt dan kun je deze video bekijken. het is alleen het oude mems systeem maar komt aardig overheen met wat jij hebt.

https://www.youtube.com/watch?v=VWE7YY2acZo

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

Bedankt voor alle reacties, het bleken uiteindelijk mijn bougies te zijn, ze waren helemaal versleten..
groetjes, Falco
Plaats reactie