VIS rammel kv6
VIS rammel kv6
Beste allen,
Begin de V.I.S te horen ,ratelen en rammelen, echter de Zs 180 gaat als de brandweer.Heeft een acceptabel verbruik ,dus verder geen probleem.
Wat is wijsheid? Preventief vervangen ? Afwachten ? Kan het kwaad?.
Heeft iemand ervaring met het uitelkaar helen van het geheel en reviseren?
Op met name engelse fora lees ik van alles maar wie weet hier van hoed en rand?
Gr.
Theo.
Begin de V.I.S te horen ,ratelen en rammelen, echter de Zs 180 gaat als de brandweer.Heeft een acceptabel verbruik ,dus verder geen probleem.
Wat is wijsheid? Preventief vervangen ? Afwachten ? Kan het kwaad?.
Heeft iemand ervaring met het uitelkaar helen van het geheel en reviseren?
Op met name engelse fora lees ik van alles maar wie weet hier van hoed en rand?
Gr.
Theo.
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Geen idee , mijn zs heeft nu bijna 200.000 km gedraaid en ga er vanuit dat dit nog steeds de eerste VIS is...jran-lwd schreef:Is er een meetbaar ongeveer aantal km-stand waarbij ze beginnen te rammelen?
Gr
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
we hebben het er al over gehad, hoe minder vervuiling er bij komt des te langer gaan ze mee.
van alle v zessen die ik weet gaan degene met een Open luchtfilter eerder kapot dan een normaal luchtfilter mits op tijd vervangen.
er is echter ook een serie geweest die na 10 a 20000 al gingen rammelen.
maar de meeste zijn toen nog onder garantie vervangen.
waren voornamelijk zt en 75s met de 2.0 en de 2.5 ltr V6.
van alle v zessen die ik weet gaan degene met een Open luchtfilter eerder kapot dan een normaal luchtfilter mits op tijd vervangen.
er is echter ook een serie geweest die na 10 a 20000 al gingen rammelen.
maar de meeste zijn toen nog onder garantie vervangen.
waren voornamelijk zt en 75s met de 2.0 en de 2.5 ltr V6.
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
bij de 75 V6 van m'n neef zijn ze kapot gegaan op 150d km. Maar inderdaad ooit krijgen ze er allemaal last van
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Re: VIS rammel kv6
Ondertussen op de gok een tweedehands op Mp gekocht en Vis motor behuizing gedemonteerd om speling op de as te controleren.
In tegenstelling tot speling vind ik eerder dat de hendel cq as zwaar loopt!,met de hand nauwelijks te bedienen.
Is dit normaal ? .
Gr.
Theo
In tegenstelling tot speling vind ik eerder dat de hendel cq as zwaar loopt!,met de hand nauwelijks te bedienen.
Is dit normaal ? .
Gr.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: VIS rammel kv6
Niemand ? Zelfs Arjen niet?
Geheel met wd40 behandeld ondertussen as cq hendel loopt iets soepeler.
Nog een aanvullende vraag,bij het handmatig bedienen van de hendel krijg ik het idee dat er 2 standen op zitten om de kleppen te bedienen dicht of open ,klopt dit?
Gr.
Theo
Geheel met wd40 behandeld ondertussen as cq hendel loopt iets soepeler.
Nog een aanvullende vraag,bij het handmatig bedienen van de hendel krijg ik het idee dat er 2 standen op zitten om de kleppen te bedienen dicht of open ,klopt dit?
Gr.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Dank,
Het eerste filmpje had ik nog niet gezien de tweede wel.
2 standen zo te zien ,open of dicht.
Bij mij loopt de hendel echt zwaarder , te zwaar dat kan ik nog niet beoordelen.
De Vis motor moet ook niet defect gaan omdat eea te zwaar gaat...
Lastig...
Gr.
Theo
Het eerste filmpje had ik nog niet gezien de tweede wel.
2 standen zo te zien ,open of dicht.
Bij mij loopt de hendel echt zwaarder , te zwaar dat kan ik nog niet beoordelen.
De Vis motor moet ook niet defect gaan omdat eea te zwaar gaat...
Lastig...
Gr.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: VIS rammel kv6
Vandaag de complete VIS behuizing gewisseld voor het tweedehandsje van Mp.
Dit ondanks dat ik twijfelde over de wat stroeve werking van de hendel die de vlinderkleppen bedienen.
En nu het resultaat!, Goed ,helemaal stil , geen geratel en gerammel meer.
Wat prestaties betreft : Geen verschil .
Groetend.
Theo
Dit ondanks dat ik twijfelde over de wat stroeve werking van de hendel die de vlinderkleppen bedienen.
En nu het resultaat!, Goed ,helemaal stil , geen geratel en gerammel meer.
Wat prestaties betreft : Geen verschil .
Groetend.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Ja idd ,en weet je wat de grootste grap is ????, ik betaalde 30!!! Euries !!!
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/