Pagina 1 van 1
Koelvloeistof op het uitlaatspruitstuk
Geplaatst: za okt 04, 2014 10:31 pm
door v-50rider
Het rovertje verliest koelvloeistof, het uitlaatspruitstuk is na een dag staan nat. Na het starten verdampt de nattigheid.
Is dit het einde van de koppakking? of kan er iets anders aan de hand zijn?
Geplaatst: za okt 04, 2014 11:20 pm
door hAz
Euhm, is dat geen condens? Uitlaatspruitstuk zit namelijk aan de kop en dus boven de koppakking. Of het spuit ergens anders uit op het spruitstuk...
Geplaatst: za okt 04, 2014 11:22 pm
door hAz
Ook wel apart dat er steeds meer probleemvragen uit het niets komen opdoemen.... en dan bedoel ik zonder voorsteltopic.......

Geplaatst: za okt 04, 2014 11:31 pm
door JD
nat met water of olie ?
foto's ?
Geplaatst: zo okt 05, 2014 9:24 pm
door v-50rider
Het MG-R forum volg ik al wel een tijdje maar dan sporadisch, bij even voorstellen Rover Cabrio heb ik mij voorgesteld en tevens geprobeerd om een foto te koppelen.
Nu even over het uitlaatspruitstuk - de auto staat altijd binnen en na een dag staan is de verbinding nat op de overgang van het spruitstuk naar de uitlaatbocht. Na het starten ontstaat er witte rook en verdampt het vocht - belletjes.
Langzaam daalt de vloeistof in het koelvloeistof reservoir onder het minimum. Dus ergens moet er lekkage zijn

Geplaatst: ma okt 06, 2014 6:54 pm
door hAz
Dus niet direct aan de spruitstukflens aan het blok maar lager, bij de flens naar het uitlaat-tussenstuk?
Vreemd...
Start de auto wel normaal, op 4 pitten? Dan staat er in ieder geval niet een cilinder blank.
Groet, Han
Geplaatst: ma okt 06, 2014 10:45 pm
door v-50rider
Inderdaad onder de motorkap bij de flens naar het uitlaat-tussenstuk is het vochtig.
De auto start goed en vlot (onlangs nog nieuwe bougies geplaatst - de oude bougies zagen er ook nog goed uit), wel had ik vorige week het idee dat de motor, na een paar dagen van rust, bij het starten eerst op 3 pitten liep.
Binnenkort maar eens een bezoek aan een garage brengen om het koelvloeistofsysteem onder druk te zetten en hun oordeel te horen.
Geplaatst: do okt 09, 2014 2:11 pm
door v-50rider
Helaas, mijn vermoeden is juist, de koppakking heeft het begeven.
Binnenkort afspraak om e.e.a. te vervangen.
Geplaatst: wo dec 17, 2014 6:32 pm
door v-50rider
De cilinderkop is verwijderd - de koppakking bleek nog goed te zijn.
Bij controle door een revisie bedrijf bleek na het afpersen in de cilinderkop een scheurtje te zitten. Het garagebedrijf heeft een ruilcilinderkop op de kop getikt en zal dit plaatsen.
Is dit een bekend probleem van de K-serie motoren? Ik had er nog niet eerder gehoord.

Geplaatst: wo dec 17, 2014 8:15 pm
door JurrianZS
Is niet een kwaal, nee. Vaak scheurt een kop pas als er te lang met een lekke pakking doorgereden is. Dat de hele bende te heet wordt enzo
Geplaatst: wo dec 17, 2014 11:16 pm
door JD
heb t eigenlijk ook nog nooit meegemaakt

Geplaatst: do dec 18, 2014 11:28 pm
door challenge
het blijft techniek, bij elke auto kan dat wel gebeuren denk ik.
de koppakking is wel een kwaal zover ik weet.
je moet ook wel geluk hebben met auto's en hopen dat je geen maandag ochtend model heb gekocht.