Pagina 1 van 1
Geplaatst: di sep 30, 2014 6:34 pm
door roland
Welkom!
Zeker bij damen&kroes geweest

Geplaatst: di sep 30, 2014 8:58 pm
door hAz
Allerlei speciaal gereedschap???
Dunkt me dat je voor ieder automerk "speciale" tools nodig hebt. Dus een beetje lxlkoek...
Vliegwiel vastzetten = 1e belangrijke tooltje
Nokkenaspoelies vastzetten = 2e belangrijke tooltje (bij monteren/demonteren distributie)
Als je handig bent kun je deze gereedschapjes ook zelf fabriceren...
Belangrijkste: er voor zorgen dat er NIET aan de krukas gedraaid wordt als de kop er af is. Wil je dat wel, dan moet je de cilinderbussen vastzetten met "speciale tooltjes" aan het blok.
Wat wel zo is: het is een aardig groot karwei dus je moet er de tijd (en plek) voor hebben om 't zelf te kunnen...
hAz.
Geplaatst: wo okt 01, 2014 4:54 pm
door Bart-K
Ik zie dat je uit Den Bosch komt, dus deze is redelijk in de buurt:
www.autobedrijfvannoort.nl
013 58 11 007
Zit in Biest-Houtakker, net onder Tilburg.
Geplaatst: wo okt 01, 2014 5:33 pm
door arjen
Het is wel zeker dat de koppakking lek is? Dit komt zelden voor namelijk.
Geplaatst: wo okt 01, 2014 7:01 pm
door Eckard
Richard van noort is zeker een aanrader. Kent deze auto's van binnen en ven buiten. Klanten komen uit heel Nederland
Geplaatst: do okt 02, 2014 12:21 pm
door JB45
Maar verlies je dan ook daadwerkelijk koelvloeistof?
Heb je de test al geprobeerd met een aansteker aan de onderzijde van de oliepeilstok? Als hij gaat knetteren, is er water (kvs) in het spel.
Ruikt de witte rook zoetig?
Roken hoeft niet alleen van een lekke pakking te komen.
Ik noem een dwarsstraat (weet niet of het daadwerkelijk kan zijn), lambasonde? LMM (luchtmassa meter), als er een verkeerde verbranding plaatsvind (teveel of te weinig lucht t.o.v. je brandstoftoevoer) kan de wagen ook beroerd gaan lopen en gaan roken.
Wellicht dat iemand met iets meer motor-technische ervaring daarop kan inspringen?
Geplaatst: za okt 04, 2014 6:19 pm
door Roverforever
Ik zou eens een goede diagnose bij een Roverspecialist laten gebeuren...normaal gezien nooit koppakkingproblemen met deze motoren en de kms is ook nog laag hé. Maar natuurlijk,zeg nooit nooit hé
Geplaatst: za okt 04, 2014 6:32 pm
door JD
laat eerst even de compressie meten van de auto om er zeker van te zijn of het daadwerkelijk de koppakking is.
Koppakking komt normaal gesproken niet zo vaak voor bij de 6 cilinder.
Door een compressietest te laten doen heb je duidelijkheid en kun je verder kijken / stappen ondernemen.