Lekke koppakking MG ZT190

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Welkom!
Zeker bij damen&kroes geweest ;)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Allerlei speciaal gereedschap???
Dunkt me dat je voor ieder automerk "speciale" tools nodig hebt. Dus een beetje lxlkoek...

Vliegwiel vastzetten = 1e belangrijke tooltje
Nokkenaspoelies vastzetten = 2e belangrijke tooltje (bij monteren/demonteren distributie)

Als je handig bent kun je deze gereedschapjes ook zelf fabriceren...

Belangrijkste: er voor zorgen dat er NIET aan de krukas gedraaid wordt als de kop er af is. Wil je dat wel, dan moet je de cilinderbussen vastzetten met "speciale tooltjes" aan het blok.

Wat wel zo is: het is een aardig groot karwei dus je moet er de tijd (en plek) voor hebben om 't zelf te kunnen...

hAz.
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Ik zie dat je uit Den Bosch komt, dus deze is redelijk in de buurt:

www.autobedrijfvannoort.nl
013 58 11 007
Zit in Biest-Houtakker, net onder Tilburg.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Het is wel zeker dat de koppakking lek is? Dit komt zelden voor namelijk.
Eckard
MG-R Regular
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Sint Michielsgestel

Bericht door Eckard »

Richard van noort is zeker een aanrader. Kent deze auto's van binnen en ven buiten. Klanten komen uit heel Nederland
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Maar verlies je dan ook daadwerkelijk koelvloeistof?
Heb je de test al geprobeerd met een aansteker aan de onderzijde van de oliepeilstok? Als hij gaat knetteren, is er water (kvs) in het spel.
Ruikt de witte rook zoetig?

Roken hoeft niet alleen van een lekke pakking te komen.
Ik noem een dwarsstraat (weet niet of het daadwerkelijk kan zijn), lambasonde? LMM (luchtmassa meter), als er een verkeerde verbranding plaatsvind (teveel of te weinig lucht t.o.v. je brandstoftoevoer) kan de wagen ook beroerd gaan lopen en gaan roken.
Wellicht dat iemand met iets meer motor-technische ervaring daarop kan inspringen?
mvg, John
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Ik zou eens een goede diagnose bij een Roverspecialist laten gebeuren...normaal gezien nooit koppakkingproblemen met deze motoren en de kms is ook nog laag hé. Maar natuurlijk,zeg nooit nooit hé
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

laat eerst even de compressie meten van de auto om er zeker van te zijn of het daadwerkelijk de koppakking is.

Koppakking komt normaal gesproken niet zo vaak voor bij de 6 cilinder.

Door een compressietest te laten doen heb je duidelijkheid en kun je verder kijken / stappen ondernemen.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie