Andere R.45 met oplopende temperatuur - wat kan het zijn?
Andere R.45 met oplopende temperatuur - wat kan het zijn?
Oorspronkelijke auto is weg - zie laatste post voor nieuwe vraag over 'nieuwe' auto
========================================
Beste leden,
In mijn zoektocht naar een leuke 5-deurs op LPG en een laag gewicht, kwam ik op een Rover 45, 5-deurs, 1.6 16v met nogal hoge KM stand (tegen de 400k aan). Het zit er financieel niet in veel aan een auto uit te geven en kan mijn huidige auto waarschijnlijk 1:1 inruilen.
Als liefhebber van franse auto's ben ik erg gecharmeerd van de Rover, hij is in ieder geval niet 'Duits'
Nu weet ik dat de 45 feitelijk een gerestylede Honda Civic is, en die zijn enorm betrouwbaar. Hoe zit dat bij de 45? Kan een 45 met 4 ton op de klok nog een paar jaartjes mee?
Ik weet dat e.e.a. afhangt van de algehele staat van de auto (die is goed, ziet er gek genoeg uit alsof 'ie 150k heeft gereden), maar jullie Rover kenners kunnen me vast eerlijk antwoord geven.
Waar moet ik op letten als ik een proefritje ga maken? Zwakke plekken waar ik echt goed op moet letten?
Alvast bedankt!
========================================
Beste leden,
In mijn zoektocht naar een leuke 5-deurs op LPG en een laag gewicht, kwam ik op een Rover 45, 5-deurs, 1.6 16v met nogal hoge KM stand (tegen de 400k aan). Het zit er financieel niet in veel aan een auto uit te geven en kan mijn huidige auto waarschijnlijk 1:1 inruilen.
Als liefhebber van franse auto's ben ik erg gecharmeerd van de Rover, hij is in ieder geval niet 'Duits'
Nu weet ik dat de 45 feitelijk een gerestylede Honda Civic is, en die zijn enorm betrouwbaar. Hoe zit dat bij de 45? Kan een 45 met 4 ton op de klok nog een paar jaartjes mee?
Ik weet dat e.e.a. afhangt van de algehele staat van de auto (die is goed, ziet er gek genoeg uit alsof 'ie 150k heeft gereden), maar jullie Rover kenners kunnen me vast eerlijk antwoord geven.
Waar moet ik op letten als ik een proefritje ga maken? Zwakke plekken waar ik echt goed op moet letten?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door musje83 op za okt 11, 2014 3:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rover 45 met hoge KM stand - verstandig?
een rover 45 is op en top britisch en een beetje Japans en een ietsje Duits.musje83 schreef:Beste leden,
Als liefhebber van franse auto's ben ik erg gecharmeerd van de Rover, hij is in ieder geval niet 'Duits'
!
maar absoluut niet Frans!!
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Een rover 45 is très bien. Ik vind 4 ton wel erg veel, maar dat is afhankelijk wat je zelf wil rijden. Gezien je LPG rijdt ga ik ervan uit dat het nogal wat km's zullen zijn. Voor je het weet, rijd je naar de 475.000 en dat is écht een hele hoop
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
Haha thanks guys.
Ik had inderdaad al begrepen dat de koppakking een zwak punt is bij de R45. Zonde, want ze zijn er moeilijk te controleren. Of hij is in orde, of hij is aan vervanging toe. En eventjes de staat van de koppakking controleren is er helaas niet bij..
Gezien de meerprijs van nog geen 15,-/maand wegenbelasting, heb ik dat er met 1.200km zo uit. Vandaar LPG :-)
Ik had inderdaad al begrepen dat de koppakking een zwak punt is bij de R45. Zonde, want ze zijn er moeilijk te controleren. Of hij is in orde, of hij is aan vervanging toe. En eventjes de staat van de koppakking controleren is er helaas niet bij..
Nee, daar ben ik mij zeer van bewust... Ik doelde meer op dat ik het fijn vind dat het geen 13in een dozijn Duitser is, zoals de Golf. Als liefhebber van Fransozen kan ik de britten juist enorm waardereneen rover 45 is op en top britisch en een beetje Japans en een ietsje Duits.
maar absoluut niet Frans!!
Ik rijd ongeveer 1.200km per maand voor woon/werk verkeer, plus een hoop privé. Mijn Mégane heeft er nu zo'n 20.000 opzitten in 1 jaar tijd.Gezien je LPG rijdt ga ik ervan uit dat het nogal wat km's zullen zijn
Gezien de meerprijs van nog geen 15,-/maand wegenbelasting, heb ik dat er met 1.200km zo uit. Vandaar LPG :-)
Zou zoeken voor eentje die hooguit de helft er op heeft zitten. 400k is gewoon veel voor iedere auto.
Of je moet er lol aan hebben om een auto te hebben met zp´n hoge km-stand, maar reken er op dat er regelmatig wat moet worden vervangen. Bij deze km-stand is het niet alleen de motor. Een versnellingsbak slijt ook en delen van het onderstel zoals de schokbrekers en draagarmen ondervinden ook slijtage.
Of je moet er lol aan hebben om een auto te hebben met zp´n hoge km-stand, maar reken er op dat er regelmatig wat moet worden vervangen. Bij deze km-stand is het niet alleen de motor. Een versnellingsbak slijt ook en delen van het onderstel zoals de schokbrekers en draagarmen ondervinden ook slijtage.
MG TF wannahave
Nouja, er lol in hebben... Ik zoek een financieel aantrekkelijke 'tussenoplossing' voor pak 'm beet 1 jaar. De eisen zijn:
- 5-deurs
- LPG
- Veilig (airbags)
- Laag gewicht (om en nabij 1100kg)
- Goedkoop
- APK
Helaas zijn de opties dan beperkt. Een Mégane I phase II op LPG was mijn eerste keuze, maar die zijn erg moeilijk te vinden in 5-deurs variant, als ze er zijn dan zijn ze meestal te duur. De Rover is daarom een prima alternatief.
Ik ben redelijk technisch en heb een goede, betrouwbare en goedkope garage in de buurt, plus een vriend die al 10 jaar monteur is.
Het is een risico, ik weet het, maar de Rover heeft net een week nieuwe APK en tijdens een proefrit kan ik hopelijk redelijk inschatten of hij nog een jaartje mee kan. Maar jullie zijn de kenners!
- 5-deurs
- LPG
- Veilig (airbags)
- Laag gewicht (om en nabij 1100kg)
- Goedkoop
- APK
Helaas zijn de opties dan beperkt. Een Mégane I phase II op LPG was mijn eerste keuze, maar die zijn erg moeilijk te vinden in 5-deurs variant, als ze er zijn dan zijn ze meestal te duur. De Rover is daarom een prima alternatief.
Ik ben redelijk technisch en heb een goede, betrouwbare en goedkope garage in de buurt, plus een vriend die al 10 jaar monteur is.
Het is een risico, ik weet het, maar de Rover heeft net een week nieuwe APK en tijdens een proefrit kan ik hopelijk redelijk inschatten of hij nog een jaartje mee kan. Maar jullie zijn de kenners!
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Vaar aub niet blind op die nieuwe apk die erop zit, dat is geen enkele garantie dat je een goede auto koopt ondanks dat iedereen dat wel denkt.
Ik heb trouwens nog een leuke Streetwise op diesel te koop.
Precies alles wat je niet zoekt, maar ik weet zeker dat je daar nog vele jaren en makkelijk 500.000km mee vooruit kunt
Ik heb trouwens nog een leuke Streetwise op diesel te koop.
Precies alles wat je niet zoekt, maar ik weet zeker dat je daar nog vele jaren en makkelijk 500.000km mee vooruit kunt
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Dat geeft hoop, Basjebas!
Hoge KM stand kan prima, deze auto heeft gemiddeld 30.000 per jaar gereden, dus dat zullen weinig stads kilometers zijn geweest. Snelwegkilometers zijn positief, dus ik ben eerder geneigd een LPG'er met 4 ton te kopen dan eentje van dezelfde leeftijd met 1 ton (= 7500 per jaar).
Het voornaamste probleem zit 'm in het feit dat de auto bij Jet-Cars in Rotterdam staat. Ze hebben een slechte reputatie, al 10 jaar, maar als ik de recensies zo lees zijn dat allemaal mensen die zonder verstand van zaken daar een auto kopen in de veronderstelling dat die (relatief) probleemloos is. Jet Cars schuift volgens mij honderden auto's per maand door, zonder er echt naar te kijken. Er zitten dus afgetrapte hokken bij, maar evengoed pareltjes.
Bijvoorbeeld het verhaal van een 1e monteur/keurmeester die er goedkoop een Golf TDI op de kop tikte voor weinig. Typisch 'lage prijs, geen gezeur' aankoop. Op de brug gezet, wat dingetjes vervangen en daarna een probleemloze auto.
Hadden Henk en Ingrid de auto meegenomen, waren ze binnen een paar maanden tegen de lamp gelopen en hadden ze 'onverwachte' reparatiekosten gehad.
Nu heb ik redelijk verstand van auto's en waar ik op moet letten (al ben ik geen expert), dus ik wil de auto kritisch bekijken voor ik 'm meeneem. Probleem is alleen dat ik Rovers niet ken en bang ben bepaalde kritieke zaken over het hoofd te zien, vandaar mijn vraag hier.
Zijn er wellicht forumleden met technische kennis die in of bij Rotterdam wonen en het leuk vinden een keer met mij te gaan kijken?
Hoge KM stand kan prima, deze auto heeft gemiddeld 30.000 per jaar gereden, dus dat zullen weinig stads kilometers zijn geweest. Snelwegkilometers zijn positief, dus ik ben eerder geneigd een LPG'er met 4 ton te kopen dan eentje van dezelfde leeftijd met 1 ton (= 7500 per jaar).
Het voornaamste probleem zit 'm in het feit dat de auto bij Jet-Cars in Rotterdam staat. Ze hebben een slechte reputatie, al 10 jaar, maar als ik de recensies zo lees zijn dat allemaal mensen die zonder verstand van zaken daar een auto kopen in de veronderstelling dat die (relatief) probleemloos is. Jet Cars schuift volgens mij honderden auto's per maand door, zonder er echt naar te kijken. Er zitten dus afgetrapte hokken bij, maar evengoed pareltjes.
Bijvoorbeeld het verhaal van een 1e monteur/keurmeester die er goedkoop een Golf TDI op de kop tikte voor weinig. Typisch 'lage prijs, geen gezeur' aankoop. Op de brug gezet, wat dingetjes vervangen en daarna een probleemloze auto.
Hadden Henk en Ingrid de auto meegenomen, waren ze binnen een paar maanden tegen de lamp gelopen en hadden ze 'onverwachte' reparatiekosten gehad.
Nu heb ik redelijk verstand van auto's en waar ik op moet letten (al ben ik geen expert), dus ik wil de auto kritisch bekijken voor ik 'm meeneem. Probleem is alleen dat ik Rovers niet ken en bang ben bepaalde kritieke zaken over het hoofd te zien, vandaar mijn vraag hier.
Zijn er wellicht forumleden met technische kennis die in of bij Rotterdam wonen en het leuk vinden een keer met mij te gaan kijken?
Als je bij Jet cars een 45 koopt met 4 ton op de klok kost hij daar onder de 800 euro en wat verwacht je dan voor zo'n prijs??
Zij draaien geen tellers terug en je mag alles laten keuren.
Ik ken verschillende mensen die alleen maar bij jet cars kopen, maar zij gaan ervan uit dat hij een grote beurt nodig heeft en hun kunnen dat ook zelf doen.
Bij andere bedrijven staat dezelfde auto met dan 2.5 ton op de klok en vragen ze 2000 euro hij heeft wel een nieuwe apk zodat je pas over een jaar achter de foute km stand komt.
Kortom je kunt er gerust kopen als je er vanuit gaat dat hij een zeer grote beurt nodig heeft. En bedenk wel wat ga je doen als de verdamper stuk is over 2 maanden?
Zij draaien geen tellers terug en je mag alles laten keuren.
Ik ken verschillende mensen die alleen maar bij jet cars kopen, maar zij gaan ervan uit dat hij een grote beurt nodig heeft en hun kunnen dat ook zelf doen.
Bij andere bedrijven staat dezelfde auto met dan 2.5 ton op de klok en vragen ze 2000 euro hij heeft wel een nieuwe apk zodat je pas over een jaar achter de foute km stand komt.
Kortom je kunt er gerust kopen als je er vanuit gaat dat hij een zeer grote beurt nodig heeft. En bedenk wel wat ga je doen als de verdamper stuk is over 2 maanden?
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Ok, hier moeten dus al grote alarm bellen af gaan.musje83 schreef: Het voornaamste probleem zit 'm in het feit dat de auto bij Jet-Cars in Rotterdam staat. Ze hebben een slechte reputatie, al 10 jaar, maar als ik de recensies zo lees zijn dat allemaal mensen die zonder verstand van zaken daar een auto kopen in de veronderstelling dat die (relatief) probleemloos is. Jet Cars schuift volgens mij honderden auto's per maand door, zonder er echt naar te kijken. Er zitten dus afgetrapte hokken bij, maar evengoed pareltjes.
hoge km stand + dat de auto bij Jet cars staat.
ik ben wel een bij Jet cars geweest, en geloof me, je word belazert waar je bij staat.
Als je een leuk wagentje zoekt om op te knappe, of voor onderdelen is dat prima.
Maar deze auto zou ik echt laten staan. Geloof me, het is vragen om problemen (zelfs als ze er geld bij zouden geven).