Dat is dus wat ik zei, Johan heeft het goed omschreven!!Johnny_D schreef: Als je een leuk wagentje zoekt om op te knappe, of voor onderdelen is dat prima.
Andere R.45 met oplopende temperatuur - wat kan het zijn?
Ja, dat is ook wat ik al aangaf - ik ga er niet naar toe in de veronderstelling dat de auto probleemloos is. Ik kan een aantal zaken zelf en heb een betrouwbare garage om de hoek die de overige zaken kan regelen. Een beurt gaat 'ie na aanschaf daarom sowieso krijgen: Volle tank benzine met Wynn's fueltreatment, verse olie met additief, nieuwe filters, nieuwe bougies, sensoren en stekkerverbindingen schoonmaken.
Maar zoals ik al aangaf ben ik geen Rover kenner. Dus stel, ik ga er heen, maak een proefrit en de auto rijdt naar behoren op gas & benzine. Ik draai ergens een parkeerplaats op, waar ga ik sowieso naar kijken? Wat zijn de echte aandachtspunten?
Koppakking is in ieder geval duidelijk; koelvloeistof en olie checken op onzuiverheden.
Zijn de K-motoren overigens een beetje prettig met LPG? Mijn K4M in de Mégane is bij uitstek geschikt voor LPG, daarom zie je zo veel Renaults op LPG.
Maar zoals ik al aangaf ben ik geen Rover kenner. Dus stel, ik ga er heen, maak een proefrit en de auto rijdt naar behoren op gas & benzine. Ik draai ergens een parkeerplaats op, waar ga ik sowieso naar kijken? Wat zijn de echte aandachtspunten?
Koppakking is in ieder geval duidelijk; koelvloeistof en olie checken op onzuiverheden.
Zijn de K-motoren overigens een beetje prettig met LPG? Mijn K4M in de Mégane is bij uitstek geschikt voor LPG, daarom zie je zo veel Renaults op LPG.
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Moeilijke vraag....Uiteindelijk is een wagen met kmstand altijd een gok. Het kan zeker dat ie nog veel meer meegaat of dat ie morgen compleet er door gaat. Het is nl al 10keer de wereld rond hé.
Echter bewijzen sommige hier dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn zo'n kmstand op lpg. Gezien de prijs van de wagen en het maar voor een jaar is zou ik de gok durven wagen. Als ie al 400d snelweg kilometers in de wielen heeft is de kans groot dat er nog wel wat bijkunnen. Persoonlijk zou ik de wagen dan wel naar iemand met Rover kennis brengen om het evt achterstallige onderhoud (riem,waterpomp,....) uittervoeren.
En wat betreft de koppakking,dat is bij die motoren ook geen ramp hoor....de verbeterde versie monteren en gaan! (is natuurlijk geen werkje voor de beundehaas)
Echter bewijzen sommige hier dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn zo'n kmstand op lpg. Gezien de prijs van de wagen en het maar voor een jaar is zou ik de gok durven wagen. Als ie al 400d snelweg kilometers in de wielen heeft is de kans groot dat er nog wel wat bijkunnen. Persoonlijk zou ik de wagen dan wel naar iemand met Rover kennis brengen om het evt achterstallige onderhoud (riem,waterpomp,....) uittervoeren.
En wat betreft de koppakking,dat is bij die motoren ook geen ramp hoor....de verbeterde versie monteren en gaan! (is natuurlijk geen werkje voor de beundehaas)
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
ik kan hem niet vinden op de site van Jet cars.....
deze op lpg wel:
http://www.jetcars.nl/index.php?occasions=1 (Rover 600 krijg een gewone sterveling nooit kapot,ongelooflijk lange levensduur)
en een héél mooie R45 of lpg...maar die is RHD
deze op lpg wel:
http://www.jetcars.nl/index.php?occasions=1 (Rover 600 krijg een gewone sterveling nooit kapot,ongelooflijk lange levensduur)
en een héél mooie R45 of lpg...maar die is RHD
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- rover4u2nv
- MG-R Core
- Berichten: 174
- Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
- Woonplaats: Den Haag
ik zou heel ver van die rhd 45 blijven. ik heb het namelijk vele keren op het terrein gezien met de moter lopend zonder koelvloeistof of door de medewerkers worden afgetrapt
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady....
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
dan moet je inderdaad ver van af blijvenrover4u2nv schreef:ik zou heel ver van die rhd 45 blijven. ik heb het namelijk vele keren op het terrein gezien met de moter lopend zonder koelvloeistof of door de medewerkers worden afgetrapt
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Bedankt voor de waarschuwingen, auto is blijkbaar al verkocht.
Puur toevallig kwam ik er nog eentje tegen van een particulier met een 'normale' kilometerstand (230k). Hij geeft aan dat de temperatuur sinds een paar dagen heel snel hoog oploopt en wil hem daarom goedkoop van de hand doen.
Wat zeggen jullie kenners? Een 45 1.6 op LPG met snel oplopende temperatuur: thermostaat, waterpomp, koppakking...? Is er eigenlijk een manier om dat laatste te testen?
Puur toevallig kwam ik er nog eentje tegen van een particulier met een 'normale' kilometerstand (230k). Hij geeft aan dat de temperatuur sinds een paar dagen heel snel hoog oploopt en wil hem daarom goedkoop van de hand doen.
Wat zeggen jullie kenners? Een 45 1.6 op LPG met snel oplopende temperatuur: thermostaat, waterpomp, koppakking...? Is er eigenlijk een manier om dat laatste te testen?
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
water bij olie en omgekeerd,slecht draaien,wit roken,druk op het water...
als de prijs echt laag is kan je hem kopen en de koppakking,waterpomp en evt andere oorzaak vervangen hé maar ik zou eerder twijfelachtig zijn
als de prijs echt laag is kan je hem kopen en de koppakking,waterpomp en evt andere oorzaak vervangen hé maar ik zou eerder twijfelachtig zijn
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Goed, auto vanavond bekeken. We hebben geen directe aanwijzing voor de koppakking kunnen vinden. Wel het volgende ondervonden'
• ANWB is er al bij geweest, die hebben een koelslangetje vastgezet (verhaal eigenaar)
• Bij het starten kwam er weinig tot geen druk op de bovenste koelslang
• stationair klimt de motor makkelijk in de toeren, bij het rijden gaat de auto soms bokken (getest op benzine)
• loopt stationair niet heel mooi, af en toe plofjes in de uitlaat (maar niet constant)
Mijn monteur vermoedt dat de koelvloeistof is weggelopen via het (nu vastgezette) slangetje. Kwestie van bijvullen en ontluchten (ik begreep dat dit bij de K-motoren erg belangrijk is, klopt dit?). In het ergste geval alsnog preventief distributieset met waterpomp, thermostaat en koppakking vervangen. Materiaal = 170 euro, vriend doet de arbeid.
Kan het nog iets anders zijn? Ideeën /inzichten?
• ANWB is er al bij geweest, die hebben een koelslangetje vastgezet (verhaal eigenaar)
• Bij het starten kwam er weinig tot geen druk op de bovenste koelslang
• stationair klimt de motor makkelijk in de toeren, bij het rijden gaat de auto soms bokken (getest op benzine)
• loopt stationair niet heel mooi, af en toe plofjes in de uitlaat (maar niet constant)
Mijn monteur vermoedt dat de koelvloeistof is weggelopen via het (nu vastgezette) slangetje. Kwestie van bijvullen en ontluchten (ik begreep dat dit bij de K-motoren erg belangrijk is, klopt dit?). In het ergste geval alsnog preventief distributieset met waterpomp, thermostaat en koppakking vervangen. Materiaal = 170 euro, vriend doet de arbeid.
Kan het nog iets anders zijn? Ideeën /inzichten?