Pagina 1 van 1

kabelboom probleemke

Geplaatst: vr jun 18, 2004 10:00 pm
door roverdude
Ik heb in mijne coupe een D16A9 blok gelegd. Op het eerste zicht past alles perfect... tot ik wil starten. Verschillende foutcodes die eigenlijk geen steek houden want het blok draaide perfect in mijn 216gti. Ik weet dat er origineel een D16a8 blok in een coupe ligt. Hebben die twee dan zoveel verschil? Ik heb de originele ecu moeten laten zitten want anders kwam ik een fiche te kort. Met de PM7 Ecu krijg ik foutcodes die zelf niet bestaan... Zou dit probleem op te lossen zijn door de motorkabelboom van een D16a8 te plaatsen of zit het probleem dieper?
De kabelboom van de gti kan ik niet overplaatsen want er zit geen alarm op en daar kom ik dus kabels te kort...


Ps. als er iemand een aansluitschema voor een D16a8 en D16a9 heeft, het is meer dan welkom. Liefst met kleurcodes.



Greetz roverdude.

Geplaatst: vr jun 18, 2004 10:11 pm
door 118GTR
vliegwiel zou wel eens verschillend kunnen zijn.

kwa motor verwacht ik niet dat er een verschil is, maar kwa sensoren kan het wel fout zitten(mijn eerste verdacht is de kruk-as sensor, en die kijkt naar het vliegwiel vandaar)

Geplaatst: vr jun 18, 2004 10:19 pm
door roverdude
Het rare aan de zaak is dat er eerst drie foutcodes waren (6:collant temp, 10: intake temperature, 13:atmospheric Pressure).
Toen ik de volgende dag verder wou doen was er geen enkel meer... Nu als ik constante snelheid aanhou en dan op de motor rem springt het "check engine" lichtje aan. Als ik dan het contact uitdoe en terug aanleg is de fout weg. De foutcode die er dan opkomt is 1 (oxygen content)

Wat ik ook raar vind is dat de motor na +/- 4000 nog een duwtje bijgeeft. Ik vind het wel leuk maar toen hij in men gti lag deed die motor dit niet. Ligt dit aan de ecu of aan de cat?



Greetz roverdude

Geplaatst: za jun 19, 2004 1:12 am
door Mark16v
roverdude schreef:Wat ik ook raar vind is dat de motor na +/- 4000 nog een duwtje bijgeeft. Ik vind het wel leuk maar toen hij in men gti lag deed die motor dit niet. Ligt dit aan de ecu of aan de cat?
Dat heb ik ook in mijn 216 Coupe, terwijl ik nog de originele D16A8 heb...

Wat die schema's betrefd, ik heb hier een Haynes liggen voor de 216/416 GTi, ik kan morgen proberen daar het 1 en ander van in te scannen.

Geplaatst: za jun 19, 2004 4:28 pm
door roverdude
Mark16v schreef:
Dat heb ik ook in mijn 216 Coupe, terwijl ik nog de originele D16A8 heb...

Wat die schema's betrefd, ik heb hier een Haynes liggen voor de 216/416 GTi, ik kan morgen proberen daar het 1 en ander van in te scannen.
Als ge da eens zou willen doen :D .


Greetz roverdude