Rover 75 2.0 V6 Sterling

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Peter van Diepenbeek

Rover 75 2.0 V6 Sterling

Bericht door Peter van Diepenbeek »

Beste,

Ik overweeg een Rover 75 2.0 V6 aan te gaan schaffen. Aangezien ik nog geen enkele ervaring met dit merk (muv landrover)of type auto heb, wil ik bij deze jullie vragen mij hiermee op weg te helpen.

- Wat zijn specifieke aandachtspunten waar ik bij aanschaf op moet letten.
- Zijn deze modellen erg storingsgevoelig en zo ja op welke punten
- Is het een auto waar ik zelf, met voldoende mechanische kennis, nog een beetje aan kan sleutelen of zijn deze modellen overladen met, helaas voor mij, moeilijk te doorgronden computer-electronica?

Ik kijk uit naar jullie reacties,

Groet, Peter
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Heb je er al een op het oog??

Zoals bij eigenlijk alle auto's; koop de beste die je kunt betalen, liefst met zoveel mogelijk historie zodat je weet wat al gedaan is en wat eraan zit te komen.
Zeker gezien de leeftijd en kilometerstand die de meesten inmiddels bereikt hebben.

Een van de minder betrouwbare onderdelen is de koelvinmotor.

Voor specialistisch advies of een goede 75 kun je ook terecht bij www.autobedrijfvannoort.nl tel:013-5811007
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Voor de Rover 75 in het algemeen:

Koelventilatormotor
Achterste draagarmen voorwielophanging
Metalen Remleidingen
Uitlijning controleren ivm bandenslijtage
Koppellingspompje (manuele versies,vooral diesel)
Brandstofpomp in tank

voor de KV6 motor:
thermostaat huis kan lekken
variabele inlaatcollector kan,vis kan slijten
distributie vervangen is een grote job

Conclusie:
Gezien de meeste van deze punten met wat goodwill als normale slijtage kunnen worden gezien en ze niet op premature kilometerstanden voorkomen en eens hersteld weer lange tijd goed zijn vind ik de Rover 75 een echte value for money tweedehandswagen

Rijplezier,afwerking,koetswerkstreke zijn van een zeer grote hoogte
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
kilroy
MG-R Addict
Berichten: 363
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
Woonplaats: Den Haag
Locatie: Den Haag

Bericht door kilroy »

Heb je deze link al eens bekeken??

http://www.aronline.co.uk/blogs/cars/ro ... -rover-75/

google eens op Rover 75 service interval kom je ook een eind mee

Succes

:mrgreen:
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JurrianZS »

Hallo Peter,

Allereerst is een Rover 75 naar mijn mening vaak de moeite waard, gezien de looks van de auto.

Verder qua problemen en lastigheden is al veel gezegd. Feit is dat onderhoudshistorie in mijn ogen altijd een must is, met name met de V6. Er zijn een aantal dingen, zoals de hierboven genoemde distributieriem een flinke klus kunnen zijn. Als dat soort informatie terug te vinden is in de boekjes, is dat altijd mooi meegenomen. Dat geldt eigenlijk voor alle auto's.

Als iets te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het dat vaak ook. In goede staat is een 75 een fantastische auto. Wij hebben er hier thuis zelf 1 van gehad (diesel) en ook de MG ZT, met de 2.5 V6 benzine heeft hier een lange tijd voor een glimlach gezorgd.
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
Plaats reactie