Licht inhouden motor (bokken) bij overschakelen MG ZT CDTi
Licht inhouden motor (bokken) bij overschakelen MG ZT CDTi
Vanmorgen ontdekte ik een klein probleem die optrad on de file.
Bij het op schakelen en daarnaast geven hield de motor even heel kort in om daarna weer op te pakken.
Dit had hij daarna bij elke keer schakelen en gas geven.
Wat zou dit probleem kunnen zijn?
Ik heb al iets gelezen over een druk sensor maar geen idee waar deze zou moeten zitten.
(Kom uit een Rovertje 25 benzine )
Bij het op schakelen en daarnaast geven hield de motor even heel kort in om daarna weer op te pakken.
Dit had hij daarna bij elke keer schakelen en gas geven.
Wat zou dit probleem kunnen zijn?
Ik heb al iets gelezen over een druk sensor maar geen idee waar deze zou moeten zitten.
(Kom uit een Rovertje 25 benzine )
En toen had de ZT geen zin meer...
Nadat hij een storing gaf check engine in Bunnik kon ik zonder problemen nog 100 km rijden naar huis toe.
Daar echter kwam dat zelfde lampje check engine weer tevoorschijn.
De druk was onderin helemaal weg en had hij al zijn power verloren.
Dan de ANWB maar bellen.
Deze onvriendelijke man heeft ons met de panne van de ZR ook geholpen en wist meteen al wat het probleem was (volgens hem).
De brandstof was op...
Inderdaad er moest getankt worden maar was al bijna in het dorp om daar te tanken.
En ik kon nog ruim 80 km rijden.
Oké, meter eraan koppelen en die gaf geen foutmelding aan.
Gas geven dan rond de 4000 toeren, ook dat was geen probleem.
Motor kap open en het eerste wat de heer zij wanneer de brandstof filter vervangen was.
Geen idee, rij deze auto pas 3,5 / 4 weken.
Ja dat was het probleem, vocht in de filter.
Motorkap dicht, advies tanken.
Probleem was daar nog steeds.
Geen power onderin en het lampje check engine kwam weer tot leven.
Eenmaal op gang had hij weer vermogen en reedt hij normaal.
Getankt en het probleem doet zich nog steeds voort.
Morgen maar eens naar de garage om te kijken wat het probleem is.
Stekkers van de sensors gecheckt en deze waren allemaal keurig schoon en niet geoxideerd.
Word vervolgt!!
Nadat hij een storing gaf check engine in Bunnik kon ik zonder problemen nog 100 km rijden naar huis toe.
Daar echter kwam dat zelfde lampje check engine weer tevoorschijn.
De druk was onderin helemaal weg en had hij al zijn power verloren.
Dan de ANWB maar bellen.
Deze onvriendelijke man heeft ons met de panne van de ZR ook geholpen en wist meteen al wat het probleem was (volgens hem).
De brandstof was op...
Inderdaad er moest getankt worden maar was al bijna in het dorp om daar te tanken.
En ik kon nog ruim 80 km rijden.
Oké, meter eraan koppelen en die gaf geen foutmelding aan.
Gas geven dan rond de 4000 toeren, ook dat was geen probleem.
Motor kap open en het eerste wat de heer zij wanneer de brandstof filter vervangen was.
Geen idee, rij deze auto pas 3,5 / 4 weken.
Ja dat was het probleem, vocht in de filter.
Motorkap dicht, advies tanken.
Probleem was daar nog steeds.
Geen power onderin en het lampje check engine kwam weer tot leven.
Eenmaal op gang had hij weer vermogen en reedt hij normaal.
Getankt en het probleem doet zich nog steeds voort.
Morgen maar eens naar de garage om te kijken wat het probleem is.
Stekkers van de sensors gecheckt en deze waren allemaal keurig schoon en niet geoxideerd.
Word vervolgt!!
De EGR klep zou het kunnen zijn maar de stekkers waren nog keurig en hij gaf geen foutmelding op de meter van de ANWB held.roland schreef:Denk de erg klep
Als de brandstofpomp het niet zou doen dan zou hij ook in de hogere regionen nee brandstof meer moeten krijgen.bam schreef:Denk de brandstof pomp in de tank of onder de motorkap.
Ik weet niet of jij een pomp in het motorcompartiment hebt? de laatste type's hadden hem niet meer.
Bij het filter zag ik bij het loshalen van de klemmen dat er diesel doorheen liep.
Het raadsel is opgelost.
Alles wat genoemd is was het gelukkig niet.
Wat het wel was, was de gaspedaal sensor die een storing aan gaf en daarom de motor in noodloop liet lopen.
Wat is er gebeurd!? Door het vastzetten van de pluspool van de woofer had ik de bedrading vast gezet aan een kabelboom onder het dashboard.
Deze ging op zijn beurt zaken en scheuren tegen de bovenkant van het koppelingspedaal.
Gevolg, sluiting (storing)..
Mijn lesje helaas geleerd maar een bijkomend voordeel dat de tweede afstandsbediening gekocht op Ebay nu ook geprogrammeerd is.
Alles wat genoemd is was het gelukkig niet.
Wat het wel was, was de gaspedaal sensor die een storing aan gaf en daarom de motor in noodloop liet lopen.
Wat is er gebeurd!? Door het vastzetten van de pluspool van de woofer had ik de bedrading vast gezet aan een kabelboom onder het dashboard.
Deze ging op zijn beurt zaken en scheuren tegen de bovenkant van het koppelingspedaal.
Gevolg, sluiting (storing)..
Mijn lesje helaas geleerd maar een bijkomend voordeel dat de tweede afstandsbediening gekocht op Ebay nu ook geprogrammeerd is.