Pagina 1 van 1

Rover 416 bwjr 10-99Koppelingspedaal werkt niet meer...help!

Geplaatst: za aug 09, 2014 5:54 pm
door mjpw79
Mijn vrouw reed vandaag van de supermarkt weg, reed over een drempel in zijn 2 en hoorde een knak!

Nu blijft koppelingspedaal omhoog staan en komt niet meer vanzelf terug omhoog, dus kan niet schakelen....

Wat kan er aan de hand zijn???

Geplaatst: za aug 09, 2014 6:11 pm
door Docklands
Kabel gebroken.
Waarschijnlijk is het oog gebroken waar de kabel aan de pedaal verbonden zit.
Deze willen nog weleens kapot gaan.

Geplaatst: za aug 09, 2014 8:01 pm
door mjpw79
Docklands schreef:Kabel gebroken.
Waarschijnlijk is het oog gebroken waar de kabel aan de pedaal verbonden zot.
Deze willen nog weleens kapot gaan.
Heeft dit model wel een kabel? Gaat t niet hydraulisch??

Geplaatst: za aug 09, 2014 8:19 pm
door Edgar
DE ZR heeft een kabel (had al eens jullie probleem in mijn ZR die ik indertijd had), dus ik denk in de ZS ook. De ANWB heeft me ter plaatse geholpen met een universele kabel die ze op maat gesteld hebben. Later bij de beurt heb ik bij de Rover dealer het vervangen door de originele kabel.

Geplaatst: za aug 09, 2014 9:09 pm
door p@p@zs
Ik dacht eigenlijk dat de ZR en de ZS niet hetzelfde waren..

Geplaatst: za aug 09, 2014 10:03 pm
door mjpw79
p@p@zs schreef:Ik dacht eigenlijk dat de ZR en de ZS niet hetzelfde waren..
AANVULLING OP EERSTE POST HIER:

Koppelingspedaal komt wel omhoog, kan m intrappen, maar niet schakelen, piept (aanloopgeluid) als auto stationair loopt en deze piep gaat harder als je -pedaal intrapt.
Vloeistof oke.

Koppelingsplaten kapot??

Geplaatst: za aug 09, 2014 11:41 pm
door JD
Een zs heeft geen kabel maar idd een hydraulisch koppeling.

Maar daar ben ik totaal niet mee thuis dus kan je niet verder helpen.

Had jurrian ook pas niet iets met zn koppelingspedaal van die gele ?

Geplaatst: za aug 09, 2014 11:56 pm
door Edgar
p@p@zs schreef:Ik dacht eigenlijk dat de ZR en de ZS niet hetzelfde waren..
Dat weet ik natuurlijk ;) Maar ik dacht dat ze wellicht dit koppelingsdeel met elkaar deelden. Maar ik zie nu in de post hierboven dat dit niet het geval is. Weer iets geleerd :mrgreen:

Geplaatst: zo aug 10, 2014 10:35 am
door p@p@zs
JD schreef:Een zs heeft geen kabel maar idd een hydraulisch koppeling.

Maar daar ben ik totaal niet mee thuis dus kan je niet verder helpen.

Had jurrian ook pas niet iets met zn koppelingspedaal van die gele ?
Klopt, ik dacht dat er toen een asje/pennetje was afgebroken, maar dat kan ook na 2,5 ton ;)

Geplaatst: zo aug 10, 2014 11:04 am
door mjpw79
AANVULLING OP EERSTE POST HIER:

Koppelingspedaal komt wel omhoog, kan m intrappen, maar niet schakelen, piept (aanloopgeluid) als auto stationair loopt en deze piep gaat harder als je -pedaal intrapt.
Vloeistof oke.

Koppelingsplaten kapot??

Geplaatst: zo aug 10, 2014 1:35 pm
door arjen
De bak zal er in ieder geval achterweg moeten..

Geplaatst: ma aug 11, 2014 3:00 pm
door JurrianZS
Rover 45/MG ZS is hydraulisch. Ik heb ook iets gehad, maar ik kon gewoon koppelen en schakelen. Was bij mij inderdaad een busje in het koppelingspedaal dermate verbrokkeld dat die z'n werk niet meer deed en het pedaal een cm of 4 omhoog kwam. Dit lijkt me me meer een kapotte hoofd- of hulpcilinder of wat met de platen... Nogal erger dus.

Geplaatst: zo aug 17, 2014 11:48 pm
door 118GTR
Het zal wel de drukgroep/druklager zijn.

Bij de PG1-bak wil de bracket die de slave-cylinder op zijn plek houd nog wel eens breken.
Zoiets heb ik over de R65 in een 416 nog niet gehoord, maar dat zou ook kunnen.

Geplaatst: ma aug 18, 2014 10:14 am
door mjpw79
118GTR schreef:Het zal wel de drukgroep/druklager zijn.

Bij de PG1-bak wil de bracket die de slave-cylinder op zijn plek houd nog wel eens breken.
Zoiets heb ik over de R65 in een 416 nog niet gehoord, maar dat zou ook kunnen.
De druk lager was idd kapot, compl nieuwe koppelingsplaat en rijd weer als een zonnetje :) dus topic kan op slot :)

Gr

Marcel