Rover 416 bwjr 10-99Koppelingspedaal werkt niet meer...help!

414 416 418 420 45
Gesloten
mjpw79

Rover 416 bwjr 10-99Koppelingspedaal werkt niet meer...help!

Bericht door mjpw79 »

Mijn vrouw reed vandaag van de supermarkt weg, reed over een drempel in zijn 2 en hoorde een knak!

Nu blijft koppelingspedaal omhoog staan en komt niet meer vanzelf terug omhoog, dus kan niet schakelen....

Wat kan er aan de hand zijn???
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Bericht door Docklands »

Kabel gebroken.
Waarschijnlijk is het oog gebroken waar de kabel aan de pedaal verbonden zit.
Deze willen nog weleens kapot gaan.
Laatst gewijzigd door Docklands op ma aug 18, 2014 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mjpw79

Bericht door mjpw79 »

Docklands schreef:Kabel gebroken.
Waarschijnlijk is het oog gebroken waar de kabel aan de pedaal verbonden zot.
Deze willen nog weleens kapot gaan.
Heeft dit model wel een kabel? Gaat t niet hydraulisch??
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

DE ZR heeft een kabel (had al eens jullie probleem in mijn ZR die ik indertijd had), dus ik denk in de ZS ook. De ANWB heeft me ter plaatse geholpen met een universele kabel die ze op maat gesteld hebben. Later bij de beurt heb ik bij de Rover dealer het vervangen door de originele kabel.
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ik dacht eigenlijk dat de ZR en de ZS niet hetzelfde waren..
mjpw79

Bericht door mjpw79 »

p@p@zs schreef:Ik dacht eigenlijk dat de ZR en de ZS niet hetzelfde waren..
AANVULLING OP EERSTE POST HIER:

Koppelingspedaal komt wel omhoog, kan m intrappen, maar niet schakelen, piept (aanloopgeluid) als auto stationair loopt en deze piep gaat harder als je -pedaal intrapt.
Vloeistof oke.

Koppelingsplaten kapot??
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Een zs heeft geen kabel maar idd een hydraulisch koppeling.

Maar daar ben ik totaal niet mee thuis dus kan je niet verder helpen.

Had jurrian ook pas niet iets met zn koppelingspedaal van die gele ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

p@p@zs schreef:Ik dacht eigenlijk dat de ZR en de ZS niet hetzelfde waren..
Dat weet ik natuurlijk ;) Maar ik dacht dat ze wellicht dit koppelingsdeel met elkaar deelden. Maar ik zie nu in de post hierboven dat dit niet het geval is. Weer iets geleerd :mrgreen:
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

JD schreef:Een zs heeft geen kabel maar idd een hydraulisch koppeling.

Maar daar ben ik totaal niet mee thuis dus kan je niet verder helpen.

Had jurrian ook pas niet iets met zn koppelingspedaal van die gele ?
Klopt, ik dacht dat er toen een asje/pennetje was afgebroken, maar dat kan ook na 2,5 ton ;)
mjpw79

Bericht door mjpw79 »

AANVULLING OP EERSTE POST HIER:

Koppelingspedaal komt wel omhoog, kan m intrappen, maar niet schakelen, piept (aanloopgeluid) als auto stationair loopt en deze piep gaat harder als je -pedaal intrapt.
Vloeistof oke.

Koppelingsplaten kapot??
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

De bak zal er in ieder geval achterweg moeten..
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JurrianZS »

Rover 45/MG ZS is hydraulisch. Ik heb ook iets gehad, maar ik kon gewoon koppelen en schakelen. Was bij mij inderdaad een busje in het koppelingspedaal dermate verbrokkeld dat die z'n werk niet meer deed en het pedaal een cm of 4 omhoog kwam. Dit lijkt me me meer een kapotte hoofd- of hulpcilinder of wat met de platen... Nogal erger dus.
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het zal wel de drukgroep/druklager zijn.

Bij de PG1-bak wil de bracket die de slave-cylinder op zijn plek houd nog wel eens breken.
Zoiets heb ik over de R65 in een 416 nog niet gehoord, maar dat zou ook kunnen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
mjpw79

Bericht door mjpw79 »

118GTR schreef:Het zal wel de drukgroep/druklager zijn.

Bij de PG1-bak wil de bracket die de slave-cylinder op zijn plek houd nog wel eens breken.
Zoiets heb ik over de R65 in een 416 nog niet gehoord, maar dat zou ook kunnen.
De druk lager was idd kapot, compl nieuwe koppelingsplaat en rijd weer als een zonnetje :) dus topic kan op slot :)

Gr

Marcel
Gesloten