Rover 416 SI 1999 Alarm vragen
Rover 416 SI 1999 Alarm vragen
Beste mensen,
Ik zal me allereerst even voorstellen: Ik ben Marcel uit Helmond en (eigenlijk per toeval) tegen een Rover 416 SI uit 1999 aangelopen.
Proefrit gemaakt,nieuwe apk en ABS lampje uitlezen en herstellen, radio inbouwen en nu de toch wel trotse bezitter van deze luxe bolide!!
Even wat vraagjes:
*Teller staat op 132.000 en DB riem is vv bij 98000, wanneer moet deze weer vv worden?
*Hoe controleer ik of het alarm het daadwerkelijk doet? Bij afsluiten met handzender knippert auto 3 maal en op dashboard (bij km teller) knippert eerst een rood lampje snel dan om en om)
Wie kan mij helpen?
gr
Marcel
Ik zal me allereerst even voorstellen: Ik ben Marcel uit Helmond en (eigenlijk per toeval) tegen een Rover 416 SI uit 1999 aangelopen.
Proefrit gemaakt,nieuwe apk en ABS lampje uitlezen en herstellen, radio inbouwen en nu de toch wel trotse bezitter van deze luxe bolide!!
Even wat vraagjes:
*Teller staat op 132.000 en DB riem is vv bij 98000, wanneer moet deze weer vv worden?
*Hoe controleer ik of het alarm het daadwerkelijk doet? Bij afsluiten met handzender knippert auto 3 maal en op dashboard (bij km teller) knippert eerst een rood lampje snel dan om en om)
Wie kan mij helpen?
gr
Marcel
Misschien heb ik te kort gewacht,maar alarm ging niet af op deze manier. Heb ook ergens wat gelezen dat er een lampje moet branden bij het knopje vd deur?
quote="Joren"]Welkom
Raam open laten, op slot zetten en dan even een beetje naar binnen zwaaien, dan zal ie wel af gaan.
Distriebutieriem om de 96.000Km of om de 5 jaar. Tijd is gevaarlijker dan afstand [/quote]
quote="Joren"]Welkom
Raam open laten, op slot zetten en dan even een beetje naar binnen zwaaien, dan zal ie wel af gaan.
Distriebutieriem om de 96.000Km of om de 5 jaar. Tijd is gevaarlijker dan afstand [/quote]
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Hey jonguh! Helmonder man! Dèh minde nie!
Welkom!
Welkom!
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Dankje!arjan_m schreef:Hey jonguh! Helmonder man! Dèh minde nie!
Welkom!
Btw: alles geprobeert,maar alarm werkt niet.
Zekeringen onder stuurkolom (zekeringkastje) en onder motorkap (schutbord) gechecked deze zijn allemaal goed.
Waar kan ik nog meer nagaan of alarm werkt? (bij aankoop is er trouwens een nieuwe accu in gezet)
De hand set reageert gewoon,sluit en opent de auto. Binnen verlichting dimt bij sluiten en auto knippert 3 maal bij sluiten.Docklands schreef:Een nieuwe accu zou geen probleem moeten zijn.
Hij bewaard altijd de laatste code die gebruikt is.
Misschien toch even laten uitlezen om te kijken of hij wel met de handelde nog communiceert.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Hoi Peter,peter.evers schreef:Kom maar een keer langs, ik kan het wel even nakijken. Ik woon in Bakel
Prima, wanneer komt het je uit?Ik heb vakantie
Mail me anders even; mjp.wage@tele2.nl
Nee! Kofferbak kan met de sleutel open als het alarm erop staat!jran-lwd schreef:Op slot zetten en dan de kofferbak open doen met de sleutel, dan gaat ie ook als t goed is.
Ontgrendel de motorkap en schiet de auto daarna op slot.
Til de motorkap dan op, als het goed is gaat dan het alarm (claxon) af.
Btw, van harte welkom op de meet van 2 augustus, dat is bij jou in de buurt.
Sinds aankoop schommelt mijn toerental en geeft de toerenteller te hoog aan terwijl auto daadwerkelijk stationair 800 loopt. Nu loopt ie wel gelijk met motor en gelijk alarm getest, werkt!!!p@p@zs schreef: Nee! Kofferbak kan met de sleutel open als het alarm erop staat!
Ontgrendel de motorkap en schiet de auto daarna op slot.
Til de motorkap dan op, als het goed is gaat dan het alarm (claxon) af.
Btw, van harte welkom op de meet van 2 augustus, dat is bij jou in de buurt.
Kan de tellerunit een storing veroorzaken en is het een kwestie van vv van tellerklok?
'Probleem' is reeds opgelost, begrijp ik.
Maar voor een ander die er naar zoekt, kan je ook het volgende proberen:
De deur van de auto open laten staan. In mijn geval was het de bestuurdersdeur. Daarna de wagen op slot doen. Als het goed is gaat het alarm dan af. Is mij namelijk overkomen in een parkeergarage.
Auto staan wel direct in de belangstelling...
Bij mijn huidige wagen, een BMW 3-serie, werkt het op de volgende manier:
Auto met afstandsbediening op slot zetten en met de sleutel vervolgens weer van slot halen. Alarm gaat dan direct af.
Maar voor een ander die er naar zoekt, kan je ook het volgende proberen:
De deur van de auto open laten staan. In mijn geval was het de bestuurdersdeur. Daarna de wagen op slot doen. Als het goed is gaat het alarm dan af. Is mij namelijk overkomen in een parkeergarage.
Auto staan wel direct in de belangstelling...
Bij mijn huidige wagen, een BMW 3-serie, werkt het op de volgende manier:
Auto met afstandsbediening op slot zetten en met de sleutel vervolgens weer van slot halen. Alarm gaat dan direct af.
mvg, John