raam sluit niet (opgelost)

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Ellen Wieringa

raam sluit niet (opgelost)

Bericht door Ellen Wieringa »

Vorig jaar (29-3-2013) na een kaartje voor de pakeerautomaat te hebben getrokken ging het linker voorraam niet meer omhoog.
Reparatie bij een Rover garage alles bij elkaar ca. €700.-ex BTW omdat er van alles aan electronica vervangen moest worden en ingeregeld.
Vandaag moest het rechterraam naar beneden en dat gaat nu niet meer omhoog.

Ik vrees voor weer een zelfde dure reparatie.
Ik vraag me af of het "kastje" met printplaat die is vervangen niet voor alle ramen werkt enf dat kastje gewoon niet goed was.
Op de rekening staat: ywc001541= regeleenheid inbraaksysteem
daarbij: ywx000360 Afstandsbediening radio
daarbij: 867701 Ecu alarmsysteem vervangen en zender van portiersloten diefstalalarm opnieuw programmeren.

Hoe zit het met de werking van dat "printplaatje", is dat voor alle ramen tegelijk en is het misschien niet goed geweest vorig jaar?
Ik heb een Rover streetwise, 2005

Dank voor de reactie, Ellen

Voor diegene die hetzelfde probleem hebben of krijgen.
Alleen het linkervoorraam zit aangesloten op de electronische regeleenheid De rest van de ramen niet (De plaatselijke garage kon niets uitrichten omdat een Rover nu eenmaal geen standaard auto is). In mijn geval bleek het de schakelaar te zijn waarmee je het raam bedient. Er was"onzichtbaar" voor mij iets uit het knopje geschoten. Voordat ik mijn koffie ophad bij de Rover garage in Drachten was het gepiept en ik hoefde niets te betalen.
Dank voor de reacties tot zover
Groeten Ellen
Laatst gewijzigd door Ellen Wieringa op di jul 01, 2014 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Zo te zien is de scu unit vervangen, deze regelt veel elektrische functies in het voertuig. Dat is inderdaad een duur geintje. Afstandsbedieningen moeten ook meevervangen worden als de code niet voor handen is.
Meestal kunnen wij deze units wel gewoon repareren.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: is een kwestie van een nieuw relais in solderen.
kost je hooguit 10% van je laatste rekening.
Afbeelding
Plaats reactie