Pagina 1 van 1

Zelf Cold Air Box maken.....

Geplaatst: wo jun 16, 2004 4:03 pm
door Mista T
Beste mensen.....

Zoals jullie wel weten heb ik een Rover 200 VI, nu heb ik hier een K&N filter opzitten.... Leuk ding voor het geld, maar voor mijn gevoel krijgt ie nog steeds te veel warme lucht....

Nu zat ik te denken om zelf een Cold Air Box, zoals die van een VIPER te maken, maar dan die glasvlezel matjes daarvoor te gebruiken, om zo een volledig eigen ontwerp te verkrijgen.... Maar nu is het de vraag ofdat die dingen wel tegen de warmte kunnen die er onder de kap ontstaan....

Ik weet dat eventueel eeen Airbox van een 800 er op zou passen, maar dat wil ik niet... Want wil als ik bezit ben ook gelijk een niet 90 GRaden bocht creeeren, zodat er een bijna rechte luchttoevoer ontstaat richting het inlaatspruitstuk...

DUs wie nog tips heeft of die weet tegen welke temperaturen die matjes bestendig zijn, hoor ik het graag....

Geplaatst: zo jun 20, 2004 11:03 am
door Kevski Style
Die matjes kunnen de warmte onder je kap wel aan hoor. Het enige probleem is dat het uit gaat zetten en krimpen, dus de vorm kan een beetje uit model raken. het is gewoon spul dat 'werkt'. Het houdt alleen wel warmte vast, net zoals bijna alle plastic dingen. Voor mij blijft RVS de beste oplossing, maar kunstof staat wel op een goede 2de.

Geplaatst: di jun 22, 2004 10:04 am
door peter3
Mista T kijk eens op de volgende links alle zijn zelfbouw.

http://members.cox.net/marklein/cai/cai.htm
http://www.onyxmedia.com/dan/miata/080602.html
http://www.azsupersport.com/stage1mod.asp


Maar goed na lang zoeken kwam ik eindelijk de site tegen die ik voor je zocht.
Volgens mij komt ie uit New Zealand.
Het is van een 220 gti.
Hij heeft de accu verplaatst naar de kofferbak en vervolgens een cold air intake gemaakt.
main
http://www.220gti.co.nz/index.htm
accu in kofferbak
http://www.220gti.co.nz/boot%20mounted%20battery.htm
versie 1
http://www.220gti.co.nz/cold%20air%20box%20mkI.htm
versie2
http://www.220gti.co.nz/cold%20air%20box%20mkII.htm
en waarschijnlijk de best optie qua plaats
versie3
http://www.220gti.co.nz/cold%20air%20box%20mkIII.htm

Geplaatst: di jul 27, 2004 7:31 pm
door Kevski Style
Je had het trouwens over een niet 90graden bocht. Je kan wel een rechte buis maken met daarop een filter met airbox, maar eigenlijk creeer je dan alleen maar turbulentie. En dan heeft het filter meer moeite om de lucht goed op te nemen. Het filter dwars onder je kap plaatsten is dus nog niet eens zo'n gek idee.....

Geplaatst: do aug 05, 2004 1:27 pm
door Kevski Style
Zit erover te denken om er zelf ook maar eens mee te beginnen denk ik. Komt namelijk na dit weekend met een beetje geluk een HIF 44 Carb op (Misschien een beetje overkill, maar wel fijn voor de toekomst), en ben nu al niet tevreden met het open K&N luchtfilter wat erop zit, dus ben bezig met wat tekeningen. Ga het dan eerst met POLY proberen en daarna met RVS, aangezien daar de hittekwaliteiten een stukje beter van zijn (het buitenhouden ervan).

Geplaatst: do aug 12, 2004 2:14 pm
door Mini Power
Ik ben nog altijd van plan om een ram-pipe op m'n 1300 te zetten... Zodat de luchtfilter voor het blok komt te zitten. Dat scheelt enorm veel warmte!

Geplaatst: do aug 12, 2004 2:18 pm
door Kevski Style
Dat ben ik dus ook van plan. Alleen dan wel gemixt met bepaalde flow karakteristieken die ik zoek. Maar dat heeft nogal veel met aerodinamica te maken, dus dat doe ik niet uit de doeken. En natuurlijk ook een aparte airbox voor mijn grill. Maar dat is dus ook de reden dat ik een HIF44 wil hebben. Zit nu namelijk al bijna op de rijkste naald met een HS4. Dus een stapje groter zou niet eens zo gek zijn. Zeker niet met koude lucht erbij, aangezien hij dan ook meer benzine nodig heeft.

Geplaatst: do aug 12, 2004 5:11 pm
door Mini Power
Ik kan je wel verklappen dat de luchtstroom het hoogst is ter plaatse voor de kleppendeksel! Denk dat je daar wel iets aan hebt! ;)

Geplaatst: do aug 12, 2004 5:12 pm
door Kevski Style
Ga jij trouwens ook naar Assen van het weekend? Ikke wel. Voor een subframe shoppen.... :evil:

Geplaatst: vr aug 13, 2004 10:35 pm
door Mini Power
Beetje ver vanuit Asten... :( Helaas

Geplaatst: vr aug 13, 2004 11:07 pm
door Kevski Style
Nauw en, vanuit Nieuwegein niet dan?