in al die jaren nog nooit last van gehad , maar ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die elke 2 jaar zijn remvloeistof ververst
en iedere 2 jaar de sliders opnieuw invet.
rammel /geklapper achter zs 180
Re: rammel /geklapper achter zs 180
Het is vrij normaal dat remmen gaan vastzitten als je hem niet naar de garage brengt voor onderhoud.
Wat Martin doet is wat iedere goede garage doet en zo ben ik 30 jaar geleden ook opgevoed.
Alleen dit kost geld. Breng je jou auto 1x per jaar naar de garage en is er niets stuk ben je zo'n 4-8 uur aan preventief en gewoon onderhoud kwijt.
Als jongste bediende moest ik altijd bij de auto's die voor een grote beurt kwamen de scharnieren smeren (deuren en kleppen) ruitensproeier vloeistof en bandenspanning controleren stoel slede's smeren grafiet poeder in de sloten aanbrengen drain gaten in de deuren en de carrosserie schoonmaken, etc etc. en dat doen ze tegenwoordig niet meer. De laatste keer dat ik zoiets zag was bij Diagnose Service Noord (nog even ergens naar kijken wat je niet vraagt en gewoon herstellen/schoonmaken/smeren) en bij van Noort.
De buren zeggen wel eens is hij weer stuk? maar dan ben ik weer met onderhoud bezig en dat varieert van het smeren van de scharnieren van mijn brandstofklepje tot het verwijderen van roest van mijn subframe.
Wat Martin doet is wat iedere goede garage doet en zo ben ik 30 jaar geleden ook opgevoed.
Alleen dit kost geld. Breng je jou auto 1x per jaar naar de garage en is er niets stuk ben je zo'n 4-8 uur aan preventief en gewoon onderhoud kwijt.
Als jongste bediende moest ik altijd bij de auto's die voor een grote beurt kwamen de scharnieren smeren (deuren en kleppen) ruitensproeier vloeistof en bandenspanning controleren stoel slede's smeren grafiet poeder in de sloten aanbrengen drain gaten in de deuren en de carrosserie schoonmaken, etc etc. en dat doen ze tegenwoordig niet meer. De laatste keer dat ik zoiets zag was bij Diagnose Service Noord (nog even ergens naar kijken wat je niet vraagt en gewoon herstellen/schoonmaken/smeren) en bij van Noort.
De buren zeggen wel eens is hij weer stuk? maar dan ben ik weer met onderhoud bezig en dat varieert van het smeren van de scharnieren van mijn brandstofklepje tot het verwijderen van roest van mijn subframe.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Re: rammel /geklapper achter zs 180
Wat een ongefundeerde opmerkingen...,als er 1 aan onderhoud doet ben ik het wel.
Zoek ff op autoweek naar review mg zs 180 en je weet genoeg.
Zoek ff op autoweek naar review mg zs 180 en je weet genoeg.
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: rammel /geklapper achter zs 180
Nou dan heb je een fabrieksfout in je remklauwen zitten.
En daar ging ik niet van uit . Want als jij op tijd of km's je klauwen schoonmaakt en smeert dan gebeurt dit niet bij normaal gebruik.
Maar sorry voel je beslist niet aangevallen.
En daar ging ik niet van uit . Want als jij op tijd of km's je klauwen schoonmaakt en smeert dan gebeurt dit niet bij normaal gebruik.
Maar sorry voel je beslist niet aangevallen.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII