Zoals ik al had aangegeven bij het voorsteltopic, hebben wij een 45 v6, Club Automaat zonder onderhoudshistorie aangekocht.
Het is een gok, maar tot nu toe lijkt de gok goed uit te pakken. De auto bevalt meer dan 100%.
De kilometerstand is nu 172.000 en ik had gelezen dat deze motoren niet om de 100.000 maar om de 150.000 km een nieuwe distributieriem moeten hebben. (en ik hoorde bij de dealer of om de 5 jaar)
Daar had ik me dus even op verkeken. Ik ging ervan uit dat deze motoren, net als alle auto's in het verleden, om de 100.000 km een nieuwe riem moesten hebben.
Even een logische redenatie gemaakt. Als er om de 5 jaar een nieuwe riem omheen moet is dat minimaal 1x gebeurd. (de auto is van 11-2000). Deze reparatie is wellicht ook de reden dat de auto zo prijsgunstig geprijsd stond.
Het autobedrijf waar we de 45 hebben gekocht geeft een schatting van de kosten (incl. waterpomp en multiriemen) op van c.a. 950 euro. Is dit een reële prijs?
Begrijp me niet verkeerd, de auto is het ons waard en we vertrouwen het bedrijf ook wel. Maar hier op het forum is natuurlijk veel kennis aanwezig.
Graag jullie hulp.
Distributie 45 - V6
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 29
- Lid geworden op: zo mei 11, 2014 9:17 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Almere
Distributie 45 - V6
V6 power is the best
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 29
- Lid geworden op: zo mei 11, 2014 9:17 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Almere
Ik heb vanuit het verleden (auto van een kennis van ons) een zeer positieve ervaring met Hemelaar. Natuurlijk kunnen ze niet alles gratis weggeven, maar bij de auto van die kennis hebben ze hemel en aarde bewogen om het correct en netjes op te lossen. (en dat was bijna onmogelijk doordat die kennis zelf met een foute 2e hands katalysator kwam aanzetten welke er even onder gezet moest worden).p@p@zs schreef:In Baarn is het aardig prijzig toch?
Je zou een offerte kunnen opvragen natuurlijk..
Komt bij dat ik me met mijn eerste Rover (een 200D) redelijk "gepakt" ben door de in Hilversum zittende (Land)Rover Dealer. Deze Dealer bleef hoge facturen opbouwen en de auto bleef storingsgevoelig op werkelijk alle fronten. (daar kan ik een hele leuke lijst over neerzetten, je blijft dan lachen (achteraf))
Dus ik neig er sterk naar om Hemelaar het werk te gunnen. Ook al omdat ze met de verkoop duidelijk en eerlijk waren betreft de onderhouds historie. Het enige wat me een beetje tegenhoudt is dat ze wellicht enige specialistische kennis missen.
V6 power is the best
Hilversum zal ik ook niet promoten, en inderdaad Hemelaar is eerlijk.
Maar ik zou voor deze klus naar Burgum rijden.
Kost je wel wat tijd maar dan weet je zeker dat het goed gebeurt.
http://www.diagnose-service-noord.nl/mg-rover.htm
Maar ik zou voor deze klus naar Burgum rijden.
Kost je wel wat tijd maar dan weet je zeker dat het goed gebeurt.
http://www.diagnose-service-noord.nl/mg-rover.htm
Laatst gewijzigd door bam op di mei 27, 2014 7:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- The Big Boss
- Berichten: 8406
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Of rij naar Biest-Houtakker, zit ook aardig wat kennis op het gebied van MG en Rover
www.autobedrijfvannoort.nl
www.autobedrijfvannoort.nl
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland