Pagina 1 van 2

extra pk's

Geplaatst: ma jun 14, 2004 2:53 pm
door Frekkel
voor de mensen die hier ervaring mee hebben, of het gewoon weten.
hoeveel pk kun je maximaal bijwinnen bij een rover 200 is of een 216si
alles kan (chiptuning, raceuitlaat, andere nokkenassen, luchtfilter...)

greetz

Geplaatst: ma jun 14, 2004 3:06 pm
door Mark16v
Zo'n 200pk ongeveer schat ik. En dan heb je nog NOS, dus als je een 100pk shot neemt heb je 300pk. :lol:

Geplaatst: ma jun 14, 2004 3:21 pm
door Mista T
De grens van het K-series onderblok ligt dacht ik zo rond de 200 PK..

De rest van de dingen is gewoon mogelijk bij een 216. .. Denk dat je zo rond de 160 PK wel kan uitkomen....

Geplaatst: ma jun 14, 2004 3:37 pm
door feddesman
is dit niet zonde van je geld
volgens mij kost dit meer als dan dat je een 1.8 vvc erin zet

Geplaatst: ma jun 14, 2004 4:00 pm
door Mark16v
feddesman schreef:is dit niet zonde van je geld
volgens mij kost dit meer als dan dat je een 1.8 vvc erin zet
Ik zou zowiezo geen VVC erin zetten dan. Of in ieder geval het VVC systeem eruit slopen en een Solid Cam Conversion doen.

Geplaatst: ma jun 14, 2004 4:14 pm
door feddesman
maar zonder vvc heb je toch een doodnormale 1.8 met 120 pk???

Geplaatst: ma jun 14, 2004 4:18 pm
door Mista T
Niet als je de nokkenassen vervangt....

Als je het VVC systeem eruit haalt en andere nokkenassen plaatst, samen met andere modificaties zal het blok een ander karakter krijgen... Met een ander vermogen..

Zomaar het VVC systeem eruit halen werkt niet, want je moet dan nog we de ECU aanpassen...

Geplaatst: ma jun 14, 2004 4:31 pm
door feddesman
en dan moet je waarschijnlijk dus ook het onderblok vervangen aangezien die niet echt sterk is

Geplaatst: ma jun 14, 2004 4:33 pm
door Mark16v
neuh 200pk kan die wel hebben hoor.

Geplaatst: ma jun 14, 2004 4:44 pm
door feddesman
ja de een zegt na de 180 de ander 200 zou ik toch voor de zekerheid kiezen 180 dus

Geplaatst: ma jun 14, 2004 5:48 pm
door Venom
ik weet dat voor een D16Z2 blok de grens bij 200 pk ligt i.v.m. je drijfstangen enz.

;)

Geplaatst: ma jun 14, 2004 5:49 pm
door Frekkel
welja, in belgie gaat dat niet om zomaar een ander blokje in je wagen te leggen.
en ik kan geen wagen verzekeren boven 100 kw, anders moet het op moeder haar naam, en aangezien die niet meer happig is sinds de laatste keer dat ze bij me zat in de wagen...

vandaar dus dacht ik aan een 200 is (denk dat dat standaard toch ook wel al effe meekan) en dus enkele aanpassingen, om zo toch een leuk sportief wagentje te bekomen.

Geplaatst: ma jun 14, 2004 5:55 pm
door feddesman
toch moet je oppassen je versnellingsbak en aandrijfas trekt dit niet zo maar qua remmen weet niet is gewoon beetje tricky allemaal.200 pk is gewoon erg veel voor zo'n wagen

Geplaatst: ma jun 14, 2004 5:57 pm
door Frekkel
jah, zou natuurlijk wel schijfjes achteraan, koni ophanging, abs pomp en de hele kluts er bij monteren é. uiteraard moet het safe blijven.

Geplaatst: ma jun 14, 2004 6:11 pm
door 118GTR
Mark16v schreef:neuh 200pk kan die wel hebben hoor.
nou echt niet hoor. Zelfs de eerste VHPD (met "slechts" 177 pk) hadden al gesmede zuigers, drijfstanden, ander matariaal krukas, en cilinderwanden.

Goed rover zal het wel een beetje willen overbemeten, maar toch.

Geplaatst: ma jun 14, 2004 6:23 pm
door Rob 416 Si
:roll: al die technische afkortingen hier :roll: