Hulp!

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Rob 416 Si

Hulp!

Bericht door Rob 416 Si »

Afbeelding

JVC KD-G401
Tuner/CD/MP3-combinatie. Uitgevoerd met o.a. RDS/EON.

Productinformatie

18 voorkeuzezenders
Telefoonmute
Afneembaar front
Kleurendisplay
1 voorversterkeruitgang
Wisselaarbediening mogelijk
Muziekvermogen: max. 4 x 50 Watt
Afstandsbediening leverbaar

Prijs: 199,-

Denken jullie dat dit een goede radio/cd/mp3 speler is voor deze prijs?

Ik heb gewoon de standaard speakers er inliggen en het hoeft van mij niet zo hard te gaan dat ik niet meer met men passagiers kan praten ;) Nothing fancy dus.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

JVC + MP3 is goed. Ik heb ook een JVC MP3 radio (de KD-LX555R) en dat ding is perfect. Goeie geluidskwaliteit en makkelijk te bedienen.

Mocht je deze willen hebben dan zou ik hem zowiezo hier halen:

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1015

Scheelt weer 30 euro ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

Ziet er idd goed uit, maar ik heb wel altijd de tik dat ik iets echt gezien wil hebben. Ik ga dus eerst ff bij halfords kijken. Ow je krijgt daar ook nog een afstandsbediening voor nix bij. Nog meer voordeel dus, bedankt voor de tip.

greetz.
Ewout

Bericht door Ewout »

Persoonlijk zou ik niet voor JVC gaan zeker niet in de goedkopere modellen. (niet al te goeie ervaring mee).
En ik zou toch de standaard speakers vervangen, aangezien je auto al wat ouder is en de speakers papieren membranen hebben is het fut daar al aardig uit + dat het gewoon 1 weg is. Dus als je het geluid echt wil verbeteren zou ik ze gewoon vervangen :D
Dennis

Bericht door Dennis »

Ewout schreef:Persoonlijk zou ik niet voor JVC gaan zeker niet in de goedkopere modellen. (niet al te goeie ervaring mee).
Vanwege degelijkheid ofzo?

Ik moet zeggen dat ik de JVC's klanktechnisch echt niet slecht vind / vond! Een JVC van 200 euro vond ik over het algemeen beter klinken dan een Pioneer van 200 euro (krijg ik nu problemen?? ;) )
Ewout

Bericht door Ewout »

Dennis schreef: Ik moet zeggen dat ik de JVC's klanktechnisch echt niet slecht vind / vond! Een JVC van 200 euro vond ik over het algemeen beter klinken dan een Pioneer van 200 euro
Dit heb ik nou zelf precies andersom ondervonden ik vind over het algemeen dat pioneer klanktechnisch beter is dan jvc en sowiezo solider gebouwd. Het heeft natuurlijk ook te maken met de opstelling waarin je het hoort bv een pioneer met een marquantversterker, of een jvc versterkt door een Rockword Fosgate amp, dat zijn allemaal factoren.

Het enige waardoor Jvc een groot merk is geworden is door de handel.
Omdat het allemaal zeer goedkoop ingekocht wordt en met veel marge en een goeie provisie wordt verkocht.

Over het algemeen over de inbouwbedrijven waar ik langs kom wordt er nou niet bepaald lovend over gesproken :mrgreen: .

Pak voor de grap maar eens een pioneer radio in je hand en dan een jvc dan weet je waar ik het over heb

Maar meningen verschillen :D
Dennis

Bericht door Dennis »

grappig! :D
Verder is er natuurlijk een gedeelte menselijk gehoor wat bij iedereen toch wat anders is, en dan nog een forse dosis persoonlijke smaak...

Ik heb het verder niet over degelijkheid gehad, want ik heb beide merken alleen gehoord, en niet gezien...

Wat je zegt klopt wel, dat de rest van de spullen nog verschil kan maken...ik heb het zelf gehad met het kopen van mijn radio in combinatie met speakers....de ene radio klonk veel beter met de ene speaker, en de andere veel beter met een andere speaker.....en dan word het erg lastig zoeken, want dan heb je erg veel variabelen...want het ging niet om eerst te zeggen ik zoek de speaker die ik het mooist vind klinken, en dan pak ik daarbij de radio die ik het mooist vind klinken :?
Ewout

Bericht door Ewout »

Nee tuurlijk je begint eerst bij een fatsoenlijke headunit en daarna ga je je juiste speakers opzoeken. maar aan je reactie te zien heb jij zeker een jvc ;)
Wat ik zei over de degelijkheid van jvc ik vind het gewoon niet goed. heb zelf in m'n eerste auto een jvc gehad, die heeft het vervolgens een jaartje redelijk gedaan en daarna begon de elende: Display verrot, frontje filkkerde er steeds af, overslaan noem maar op. En dat terwijl ik toch zeer zuinig ben op m'n spullen. Daarna sony gehad (dat is helemaal k*t) en nu heb ik een pioneer en die overtreft die andere 2 toch zeker wel in alles. Alleen is het net even duurder, maar ik ben ook van mening dat je op een headunit niet moet besparen.

gr
Dennis

Bericht door Dennis »

nee, geen jvc :D

Er zit nu een sony in (met minidisc, heb ik nu een jaar of 3 denk ik), en werkelijk nog helemaal niks problemen mee gehad. Ik kan me wel voorstellen dat als je veel problemen met een bepaald merk hebt gehad, je de volgende keer dan toch wel een drempel hebt om weer dat merk te kopen (dit even afgezien van het feit of je de geluidskwaliteit goed vind....die sony van mij is redelijk tot goed, maar niet denderend..).

Ook de nieuwe HU is geen JVC trouwens ;)
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

men boxen vervang ik pas als ze gaan kraken :P

Ik ben geen audio freak, ik moet gewoon een lekker muziekje kunnen draaien en die boxen klinken nog erg goed imho. En ik denk dat het per model verschild of het ene merk goed is of niet. JVC is iig wel 1 van de goedkoopste, maar ik wil natuurlijk altijd het beste van het beste hebben voor zo min mogelijk geld :D *student* :)

Ik vind alpine ook wel mooi hoor, maar 350,- (minimaal) dat kan bruintje niet trekken.....niet voor een radio iig.

Dus als jullie ergens een leuke aanbieding te koop weten waar je een goed geluidje uit kan krijgen, post it!

Enigste voorwaarde is MP3, want ik DL nogal veel ;)
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

In het Rover foldertje wat ik laatst binnen kreeg stond een leuke VDO, die was ook niet duur en erg mooi
ironman

Bericht door ironman »

Ewout schreef:Hier maar ff kijken

http://www.sekker.nl/page.php?p=meerinfo&i=15867
http://www.hifisystems.nl/

Staat dezelfde radio, maar dan goedkoper. (Pioneer)

Trouwens de Kenwood is daar wel duurder en die Clarion kon
ik zo snel ff niet vinden.
Dennis

Bericht door Dennis »

Rob 416 Si schreef: Ik vind alpine ook wel mooi hoor, maar 350,- (minimaal) dat kan bruintje niet trekken.....niet voor een radio iig.
ik heb laatst nog een alpine gezien onder de 200 euro...weet alleen het exacte type niet meer...was er wel eentje met zo'n gleuf in de voorkant, dus niet uit de swing-serie...
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Denk toch dat het allemaal een smaak kwestie is! Die smaak ontwikkel jijzelf naarmate je meer of minder goede ervaringen met een merk hebt.
Persoonlijk blijf ik ook bij JVC, gewoon qua sound "de vollheid" en de snelheid bij het afspelen van mp3's! Denk dat JVC daar toch al heel ver in is.. dat samen met de ID3-tag waar je meer keuzes hebt in het scrollen van de titel over je display!

Maarjah.... toch zal je de keus zelf moeten maken! :)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Dennis

Bericht door Dennis »

ik weet niet hoe het met de hier afgebeelde jvc is, maar ik heb jvc's gezien met 5 volt- uitgangen.....niet verkeerd!
En wat ook wel voor JVC pleit is de 3 jaar garantie eigenlijk...weet je in ieder geval dat je de komende 3 jaar geen kloterij hebt :D
Plaats reactie